חוגגים את השנה החדשה אבל בבתים. אילוסטרציה: א..ס.א.פ קריאייטיב / IMGIMAGE

על הכוונת של המשטרה: הלופטים ומסיבות הסילבסטר באשקלון

השנה יאלצו הנוהגים לחגוג את ליל המעבר לשנה החדשה בחיק המשפחה הגרעינית. אבל במשטרה כבר יודעים שיהיו גם כאלה שינסו בכל זאת לארגן מסיבות מחתרתיות. מפקד משטרת אשקלון מסביר כיצד נערכת המשטרה לחגיגות הסילבסטר כפי שאף פעם לא נחגגו בעבר

פורסם בתאריך: 31.12.20 13:31

     

תושבים רבים מתכוננים לחגוג הלילה את ליל הסילבסטר – תחילתה של השנה האזרחית החדשה 2021, או כמו שיוצאי חבר העמים קוראים לחג הזה – נובי גוד. בכל שנה הלילה הזה לובש חגיגיות בעיקר במדינות אירופה שמקומות הבילוי מתמלאים בחוגגים וכולם מחכים לנשיקה של חצות ברגע המעבר מהשנה הנוכחית לשנה החדשה. אבל השנה לראשונה מזה מאות שנים, תקנות הבריאות הנהוגות במדינות רבות לא יאפשרו את החגיגות כבכל שנה.

בישראל שנמצאת בסגר השלישי אסורות ההתקהלויות מעבר ל-10 אנשים במרחב הציבורי ואסורים המפגשים המשפחתיים שמעבר למשפחה הגרעינית, זו שמתגוררת בדרך כלל בבית אחד בכל ימות השנה.

תומר גלאם עם מבלים בפאב בליל הסילבסטר. צילום: דוברות עיריית אשקלון

תומר גלאם עם מבלים בפאב בליל הסילבסטר בשנה שעברה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

במשטרה נעשית בימים האחרונים היערכות מיוחדת לפעילות שלא זכורה מעולם בליל הסילבסטר כשהמטרה היא למנוע את המשך ההדבקה על ידי אכיפת התקנות האוסרות התקהלות.

"אנחנו נערכים במספר מוקדים. הפריסה העירונית מתחלקת לכל רחבי העיר כדי שנוכל להגיע לכל אירוע ולכל מקום. היום בערב יהיו המון ניידות שיתפרסו ברחבי העיר. השוטרים יעסקו באכיפה ומניעה של מסיבות פיראטיות. אנחנו מעריכים שרוב הציבור ישמע להנחיות אבל יהיו גם כאלה שלא", מסביר היום מפקד משטרת אשקלון, סנ"צ מייק כהן ומוסיף: "יש מסיבות שמתוכננות להיעשות מתחת לרדאר וגם מסיבות בבתים שאנחנו מעריכים שאותן מסיבות בבתים תהיינה יותר המוניות ולכן אנחנו נערכים למתן תגובה שם".

סגן ניצב, מייק כהן. מפקד תחנת אשקלון. צילום: דוברות המשטרה

סגן ניצב, מייק כהן. מפקד תחנת אשקלון. צילום: דוברות המשטרה

מלבד ההתמקדות באירועים החגיגיים של הערב תהיה גם הפעילות השגרתית אך המוגברת בתחום התנועה. "אנחנו נערכים בצירים ראשיים לבדיקה של רכבים, מניעת ואכיפת שכרות. אנחנו מתכננים לבצע פעילויות סמויות כנגד אלמנטים פשיעתיים ואנחנו נהיה מאוד חזקים כדי לתת מענה לכל התופעות האלה של מסיבות וחגיגות בניגוד לתקנות צו בריאות העם", מסביר כהן.

מה העיקרון שמנחה אתכם?
"המטרה של משטרת ישראל היא למנוע התקהלויות כדי לצמצם את תופעת ההדבקה שגוברת בישראל מיום ליום וזאת המטרה. אנחנו משתמשים באמצעי אכיפה כדי לממש את המטרה הזו. אני מאוד מקווה שתהיה משמעת אזרחית שכולם יבינו שהמטרה היא למנוע את ההדבקות ולמנוע את המשך עליית התחלואה וככל שיהיה יותר שיתוף פעולה והקפדה על הנהלים כך גם פחות נצטרך להגיע ולבצע אכיפה. האכיפה היא האמצעי ולא המטרה".

חוגג את השנה החדשה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

איך תאתרו את המסיבות?
יש מספר דרכים לאתר אותן. הדרך הראשונה היא תושבים שיתקשרו וידווחו על מסיבות כאלה ואחרות שמתקיימות במרחב הציבורי או במרחב הפרטי. בדרך כלל זה מתבטא במוזיקה ובהקמת רעש. הדרך השנייה היא דרך סמויה מניעתית, אנחנו מבצעים פעולות כדי לאתר מסיבות כאלה ואחרות בכל מיני מקומות נסתרים, או מקומות כמו לופטים. הדרך השלישית היא תוך כדי סיורים שהניידות מסתובבות במספר מוקדים ברחבי העיר כשהן יאתרו לבד את אותן מסיבות או את אותם מפירי תקנות צו בריאות העם".

אז כל מי שיתפס מתקהל צפוי לקבל דו"ח?
"ככל שהשוטרים יגיעו למקומות ויראו שיש הפרה בוטה אז תהיה אכיפה. ככל שיראו שיש שיתוף פעולה ומבינים את עניין אז אנחנו נעסוק בהסברה ובפיזור ההתקהלות. שוטרי התחנה יעסקו בהיבט של המניעה, כדי למנוע מלכתחילה את ההתקלות הצפויה באותו מקום"

פעילות המשטרה במהלך סגר הקורונה. צילום: דוברות המשטרה

אז איך כן אפשר לחגוג את תחילתה של השנה האזרחית החדשה?
"ישנן תקנות מאוד ברורות שמדברות על הנושא של המשפחה הגרעינית וכל מה שמותר ועל בסיס זה הם כן יכולים לחגוג. אנחנו לא נגיע למרחב פרטי שבו נמצאת משפחה גרעינית שחוגגת במתחם הפרטי שלה ללא הפרה. כי המטרה שלנו זה למנוע התקהלות לא רצויה של אנשים שבעצם מפרים את צו בריאות העם ושמגיעים למתחמים כאלה ואחרים. נכון שמצד אחד זו מסגרת מאוד מצומצת, ומצד שני נכון שאלו לא אותן מסיבות המוניות שהיינו מורגלים אליהן בשנים עברו, אבל אנחנו נכנסים לערב הסילבסטר במתכונת חדשה שלא היתה עד היום וזה תפקידנו".

אחת מהמודעות המזמינות למסיבה מחתרתית שהופצו ברשת. צילומסך

אחת מהמודעות המזמינות למסיבה מחתרתית שהופצו ברשת. צילומסך


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כהן מציין כי במהלך הלילה יפעלו ברחובות אשקלון בנוסף לשוטרי התחנה גם אופנוענים של המשטרה, יחידת בוחני הרכב תהיה פרוסה בכל ערי המרחב כדי לאכוף את החוק נגד רכבים עם ליקויי בטיחות, במקרה הצורך יצטרף מסוק של המשטרה לכוחות הפועלים ויחידות של משטרת התנועה הארצית תהיינה פרוסות בכבישים בין הערים וגם שם יבצעו אכיפה ובידוק של רכבים ושל נהגים.

בימים האחרונים מאז החל מבצע החיסונים הארצי קיבלו גם שוטרי משטרת ישראל עדיפות בקבלת מנת החיסון בשל אופי עבודתם. כהן מדווח על 60% משוטרי משטרת אשקלון שכבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה. על פי הערכתו עד אמצע השבוע הבא כמעט כל שוטרי התחנה כבר יהיו אחרי קבלת המנה ההראשונה של החיסון.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר