עובדת מכבי מתחסנת מנגיף הקורונה בתחנת החיסונים של מכבי באשקלון. צילום: דוברות קופ"ח מכבי
עובדת מכבי מתחסנת מנגיף הקורונה בתחנת החיסונים של מכבי באשקלון. צילום: דוברות קופ"ח מכבי

"אין כל היגיון": למה מאוחדת ולאומית לא פתחו מתחמי חיסונים באשקלון?

בשתי הקופות הגדולות, כללית ומכבי, כבר מחסנים את התושבים שבקבוצות הסיכון. ראש העירייה תהה איך זה ששתי הקופות האחרות לא פתחו מתחמי חיסונים בעיר גדולה כמו אשקלון. במאוחדת הגיבו כי הם נערכים ובלאומית מסרו כי "הנושא בטיפול"

פורסם בתאריך: 22.12.20 11:59

     

מבצע החיסונים הלאומי כבר החל כשעשרות בכירים במערכת הפוליטית ובמגזר הציבורי החלו להתחסן כדי לעודד את הציבור לא לחשוש מקבלת החיסון ולאפשר למדינת ישראל לצלוח את מגיפת הקורונה ולהפוך אותה לעוד פרק בהיסטוריה.

גם עובדי מערכת הבריאות קיבלו את החיסון ואתמול החלו לחסן גם את הציבור הרחב כאשר האוכלוסייה הראשונה שמקבלת את החיסון הם המבוטחים מגיל 60 ומעלה.

ומה קורה באשקלון? שתי קופות החולים הגדולות כללית ומכבי נערכו מבעוד מועד וכבר החלו להפעיל תחנת חיסונים למבוטחיהן בתיאום מראש.

קופת החולים ׳כללית׳ החלה להפעיל מתחם חיסונים במרכז לרפואה יועצת במרכז הנפתי, שם ראש העיר, תומר גלאם קיבל אתמול את מנת החיסון הראשונה נגד הנגיף. היום צבאו מאות מבוטחים על התחנה והמתינו לתורם לקבלת המנה הראשונה. התחנה באשקלון היא אחת משלוש בלבד שנפתחו במחוז הדרום של הכללית יחד עם באר שבע ורהט ובימים הקרובים יפתחו תחנות נוספות בישובים נוספים במחוז.

תחנת החיסונים במרכז לרפואה יועצת של הכללית באשקלון. צילום: דוברות הכללית

תחנת החיסונים במרכז לרפואה יועצת של הכללית באשקלון. צילום: דוברות הכללית

״אנו ערוכים ומוכנים לקראת מבצע החיסונים הגדול, שבסיומו אנו שואפים לחסן כ-400,000 מטופלות ומטופלי כללית בדרום. בכל מוקד יחוסנו בשבוע הראשון כאמור, כ-1000 מתחסנים, בינהם הצוותים הרפואיים של כללית. כולם מתודרכים ונרגשים להיות חלק משמעותי במאבק בקורונה. אחרי שנה מורכבת במיוחד, אנחנו מתחילים לראות את היום שאחרי המגיפה" מסרה מנהלת כללית מחוז דרום, חדווה אמונה והוסיפה: "משיחות שאנו עורכים בימים האחרונים עם צוותי המרפאות, אני גאה לשמוע מטפלים מסורים המבינים את אחריותם האישית כמו גם הלאומית. כולנו תקווה שבעתיד הלא רחוק נוכל לחזור לשוב לשגרה ולחיים רגילים ככל האפשר ולימים פשוטים וטובים יותר״.

קופת החולים ׳מכבי׳, פתחה מתחם חיסונים בהיכל הספורט העירוני. במקום הוצבו 10 עמדות חיסון והוא פועל לאורך כל השבוע, בשישי ובמוצ"ש. אתמול הגיעו להתחסן מאות חברי מכבי בני 60 ומעלה וצוותים רפואיים. כדי להבטיח תהליך מהיר ונח, החיסונים יינתנו בקביעת תור מראש בלבד. לכל מטופל ייקבעו מראש שני תורים – למנה הראשונה ולמנה השנייה, שלושה שבועות לאחר מכן. רק מי שיקבל את שתי המנות ייחשב למחוסן מפני הנגיף.

מתחם החיסונים שהקימה מכבי בהיכל הספורט באשקלון. צילום: דוברות מכבי

מתחם החיסונים שהקימה מכבי בהיכל הספורט באשקלון. צילום: דוברות מכבי

"זהו יום חג היסטורי למדינת ישראל, ואנו נרגשים לפתוח במבצע החיסונים למען בריאות הציבור. אזור הדרום ערוך למבצע המורכב, בפריסה של 13 אתרים במחוז, כאשר המטרה הוא לקלוט את החיסונים באתרים מופרדים מהמרפאות" מסרה היום ראש מחוז הדרום במכבי שירותי בריאות, קרן שכטר אזולאי והוסיפה: "אני מאחלת בריאות שלמה לכולם, ויחד ננצח את המגיפה".

בקופות חולים לאומית ומאוחדת משום מה לא נערכו מספיק ומבוטחיהן תושבי אשקלון יאלצו להמתין עד שהן תואלנה לפתוח תחנות חיסונים באשקלון. אמש פנה ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם למנכ"ל קופת החולים מאוחדת, סיגל רגב רוזנברג, ולמנכ"ל קופת החולים לאומית, חיים פרננדס, בבקשה לפתוח בעיר אשקלון מתחם חיסונים ייעודי לתושבים.

תומר גלאם מקבל את מנת החיסון הראשונה לקורונה במרפאת הכללית באשקלון

תומר גלאם מקבל את מנת החיסון הראשונה לקורונה במרפאת הכללית באשקלון

"תמוה בעיניי כי בעיר מרכזית וגדולה כמו אשקלון, המונה כיום כ-160,000 תושבים, לא נפתח מתחם חיסונים מטעם קופת החולים בראשותך", כתב גלאם לשני המנכ"לים והוסיף "בשמי ובשם תושבי העיר, מבוטחי הקופה, בהם אזרחים ותיקים רבים המהווים את אוכלוסיית היעד, אני מבקש כי תפעל בהקדם האפשרי לפתיחת מתחם חיסונים ייעודי. אין כל היגיון בכך שאלפי המבוטחים בקופה, אזרחים ותיקים ותושבים עם צרכים מיוחדים, ייסעו לערים השכנות ולא יקבלו את השירות החשוב וההכרחי הזה בעיר אשקלון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בקופת חולים מאוחדת הסבירו שלא מדובר במחדל אלא באילוצים. "יש מספר מוגבל של מוקדי חיסונים לכל הקופות בכל הארץ. מאוחדת קיבלה אישור לפתוח רק תשעה מוקדים בכל הארץ. בשבוע הבא נפתח 69 מוקדים בכל הארץ וגם באשקלון יפתח מוקד חיסונים ברחוב הגבורה. אנחנו מתחילים מבצע ענק ואדיר של לוגיסטיקה, אנחנו ערוכים כבר עכשיו לפתוח אבל מחכים לאישורים" הסביר יועץ התקשורת של מאוחדת, טל רבינא והוסיף: "קצת אורך רוח, קצת סלבנות, בשבוע הבא יפתח מתחם החיסונים באשקלון".

קופת חולים מאוחדת ברחוב קיבוץ גלויות

מקופת חולים לאומית לא ידעו להסביר מתי ואם יפתח מתחם חיסונים באשקלון אך מסרו: "הנושא בטיפול". ההערכה היא שגם הם יפתחו מתחם בעתיד הקרוב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר