העליה של הטניס תחסם לשבועיים. צילום: אלירם משה
העליה של הטניס תחסם לשבועיים. צילום: אלירם משה

היכונו לפקקים: שד' עופר ייחסמו לתנועה למשך שלושה וחצי שבועות

בשל סגירת הכביש, החל מיום א' הקרוב, יאלצו תושבי גבעת ציון וגבעת הפרחים לנסוע דרך שד' בן גוריון ולגרום שם לעומסי תנועה ולעכב גם את אלה שלא מתגוררים בשכונות. גם התחבורה הציבורית לא תגיע לגבעת הפרחים במשך 24 ימים אלו ותדלג גם על חלק מהתחנות בגבעת ציון

פורסם בתאריך: 8.12.20 12:03

עדכון אחרון: 9.12.20 12:04

     

אם אתם תושבי גבעת ציון או גבעת הפרחים – בשלושה וחצי שבועות הבאים הדרך הביתה וממנו הולכת להיות לכם הרבה יותר ארוכה ובלתי נסבלת. ביום ראשון הקרוב יחלו עבודות לחיבור תשתיות תת קרקעיות: ביוב, מים וניקוז לשכונה המתוכננת אגמים מזרח, עבודות שיאלצו את העירייה והחברה הכלכלית לסגור ל-24 ימים את מה שנקרא בפי התושבים "העלייה של הטניס" או ליתר דיוק קטע הכביש בשד' עופר מכיכר הטניס ועד לכיכר הכניסה לשכונת גבעת הפרחים.

במסגרת העבודות גם יוקם מעגל תנועה חדש ממש לאחר מגרשי הטניס שיתחבר צפונה לשכונת פארק אלון ודרומה לשכונה העתידית אגמים מזרח.


צפייה במפה גדולה יותר הקטע המקווקו הוא הכביש העתידי

לשכונות גבעת ציון הוותיקה וגבעת הפרחים הסמוכה אליה יש למעשה שלוש כניסות: מרחוב התחייה בצומת קניון חוצות, מרחוב שיבת ציון בצומת נאות ומשד' עופר מה שנקרא 'הכיכר של הטניס' שכאמור תיסגר בשבוע הבא. בקטע רחוב זה משתמשים רבים מתושבי דרום העיר כדי לעקוף את הרמזורים בשד' דוד בן גוריון וכל מי שמכיר ונוסע לשכונות אלה ואליהן יודע שחסימת הכביש תיגרום לעומסי תנועה קשים. שתי היציאות הנוספות מהשכונה עמוסות כבדרך קבע ובמיוחד מצומת נאות אשקלון שם הכביש בעל נתיב אחד. בשבועיים הקרובים העומסים צפויים לגדול שבעתיים.


עשרות כלי הרכב שנעים מידי דקה ברחוב יופנו לצומת נאות ולצומת קניון חוצות

בעירייה הסבירו כי אין ברירה ובכדי לבצע עבודות התשתית ההכרחיות אין מנוס מלסגור כליל את קטע הכביש. עוד נמסר כי יעשו מאמצים לסיים את העבודות עוד לפני תום השבועיים כדי להחזיר את התנועה למסלולה.

העליה של הטניס תחסם לשבועיים. צילום: אלירם משה

העלייה של הטניס תחסם לשבועיים. צילום: אלירם משה

בעיריית אשקלון המליצו לתושבים לקחת בחשבון את עומסי התנועה ואת השיבושים הצפויים ולצאת מוקדם מהרגיל כדי להימנע מאי נעימויות ואיחורים. עוד המליצו להשתמש בשתי הכניסות האחרות לשכונה. ביישומון waze כבר עודכנה סגירת הכביש ומי שישתמש ביישומון ינווט לנסיעה דרך שתי הכניסות האחרות לשכונה.

סדרן תנועה יאפשר למי שיבקש להגיע למרכז הטניס עצמו לעבור את החסימה עשרות מטרים ולהיכנס למגרש החניה של המרכז.

גם חברת דן בדרום נערכה בתוך זמן קצר לחסימת הכביש. במהלך 24 הימים הללו התחבורה הציבורית לא תגיע כלל לשכונת גבעת הפרחים. תושבי השכונה יאלצו לצעוד רגלית לתחנות שברחוב התחיה או ברחוב השופטים. תחנת אוטובוס זמנית תוקם סמוך לכיכר החסומה ותאפשר העלאה והורדה של נוסעים בקו 1 ו-1א'.

קו 1 ידלג על גבעת הפרחים ובמקומה יאסוף ויוריד מהתחנה הזמנית שתוקם ליד הכיכר החסומה (צבע ירוק)

קו 2 לא יכנס כלל לגבעת ציון ומצומת קניון חוצות יפנה שמאלה לכיוון צומת היכל הספורט ושם ימינה לכיוון כיכר הטניס ושמאלה להמשך מסלולו בשכונת שמשון, כך גם בכיוון הנסיעה ההפוך.

קו 2א' שנוסע ממסוף רמז למסוף חופית בצפון העיר יואיל בטובו ויכנס מצומת קניון חוצות לגבעת ציון אלא שזה יהיה אך ורק לצורך העלאת או הורדת נוסעים ברחוב התחייה ובבית העלמין ומשם חזרה לצומת קניון חוצות ושמאלה לכיוון צומת היכל הספורט ולשכונת שמשון.

קו 15 שנוסע משכונת אגמים לתחנת הרכבת ידלג על הכניסה לגבעת ציון מהכביש החסום ויגיע דרך שד' בן גוריון לתחנות ברחוב התחייה ומשם ימשיך לתחנת הרכבת, כך גם בכיוון ההפוך.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אבל לא רק מי שיחפוץ להגיע לשכונה יסבול מהשינויים אלא גם כל מי שצפוי להשתמש בשד' בן גוריון בקטע שמהיכל הספורט לקניון חוצות, שכן צומת נאות אשקלון וצומת קניון חוצות עשויים להיות פקוקים בעקבות כלי הרכב הרבים שיבקשו להיכנס לשכונה דרכם.

ההמלצה היא לצאת מוקדם יותר מהרגיל לנסיעות, להשתמש ביישומי הניווט השונים ולהיאזר בסבלנות עד לתום העבודות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר