קצא"א

חבר המועצה איתי סהר מציע: “הכסף של קצא”א יממן הטבות מס לאשקלון”

חבר המועצה איתי סהר מקדם רעיון ולפיו הסכומים העצומים שצפויה קצ”א להרוויח מההסכמים עם איחוד האמירויות ישמשו בכדי לממן הטבות מס לתושבי אשקלון. “החשש הכבד הוא שגלאם יובל לפשרה חלשה ומוקדמת שתמכור את כולנו”, מסר סהר

פורסם בתאריך: 6.12.20 18:22

     

לחבר המועצה איתי סהר יש רעיון מהפכני ולפיו רווחיה של קצא”א יממנו את הפיכת אשקלון לאזור עדיפות לאומית א’ והוא מקדם את הרעיון ככל יכולתו. השבוע הוא נפגש עם שר החוץ גבי אשכנזי ועם ח”כ הילה שי וזאן. מי שבמיוחד התלהב מהרעיון הוא ח”כ אלכס קושניר שהוא גם תושב אשקלון.

איתי סהר וח"כ אלכס קושניר

איתי סהר וח"כ אלכס קושניר

לאחר הפגישות איתם הוא עקץ את ראש העירייה, תומר גלאם ומסר “הדברים ששמעתי השאירו אותי אופטימי. יש נכונות לפעול. הדרך ארוכה אבל צודקת. נתמיד בה, בנחישות – ובע”ה גם נגיע. החשש הכבד הוא שגלאם יובל לפשרה חלשה ומוקדמת שתמכור את כולנו. אני חוזר על עמדתי: כל דבר פחות מהטבת אזור עדיפות א’ מלאה עם הטבות מס לתושבים ויתרה בתשלום לעירייה היא פשרה חלשה, שלא תהיה מקובלת כתחנה אחרונה”.

איתי סהר ושר החוץ גבי אשכנזי

איתי סהר ושר החוץ גבי אשכנזי

במכתב שכתב סהר לראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ, שר הפנים ושר האוצר הוא סיקר היסטורית את קצא”א. הוא כתב על כך שבמשך עשרות שנים לא שילמה החברה ארנונה לעיריית אשקלון, “אילו הייתה החברה משלמת ארנונה כמו כל תושב ועסק באשקלון, גורמי המקצוע מעריכים כי הסכום היה כ־45 מלש”ח לשנה לכל הפחות, בערכים נכונים להיום. על פני 52 שנים, ההכנסה היתרה שקיבלה קצא”א מתושבי אשקלון מאי-תשלום ארנונה בלבד ללא עלויות נוספות ונזקי זיהום מפעילות – 2,340,000,000 ש”ח. שווי חברת קצא"א מוערך בכמיליארד דולר – 4 מיליארד ש”ח לכל היותר. כלומר, הסכומים שתושבי אשקלון הותירו בידי קצא”א מארנונה בלבד עולה על 50% משווי החברה היום. אילו זו לא הייתה נהנית מגזל בחסות החוק וממעטה סודיות בשל עניינים שלתושבי אשקלון אין שום קשר ונגיעה אליהם”.

עוד ציין סהר כי ההסכמים החדשים עם איחוד האמירויות והמגעים עם סעודיה, צפויים כך על פי פרסומים בעיתונות הכלכלית להכניס לקצ”א סכומי עתק. “באוקטובר 2020. כבר נחתם מזכר הבנות מחייב ראשון לשינוע נפט מהמפרץ באמצעות קצא”א כחלק מהסכמי אברהם. הגשר היבשתי שמציעה קצא”א באמצעות המתקנים באילת ובאשקלון, שווה מיליארדים רבים בעלויות שינוע. העולם במלחמת נפט, זהו אינטרס כלכלי ביסוד ההסכמים ופעילות שתשיא רווחים משמעותיים לקצא”א ולמדינה. הפעילות הזו תתאפשר אך ורק בשל מה ששילמו תושבי אשקלון ואילת במשך עשורים ותתבצע באמצעות מה שנגזל מתושבי אשקלון(ואילת) מזה חמישים שנה. כל יום. אשקלון העיר הגדולה הקרובה לעזה. המטווחת, שעצם קיומו של מתקן קצא”א בשטחה מסכן סיכון עודף את תושביה; שפעם אחר פעם מושלכת מחוץ למעגל ההטבות הלאומיות”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




סהר מציע שתי חלופות: האחת היא להטיל היטל עירוני מיוחד על מתקני החברה באשקלון ובאילת, שלא יפחת מ-25% מרווחי ההכנסה העודפת של קצא”א כתוצאה מהסכמי אברהם ויושקע בצרכים עירוניים שיוגדרו מראש. “כחלופה שניה, יש לצבוע מראש את ההכנסות הצפויות כמקור תקציבי למימון הטבת אזור עדיפות א’ לעיר אשקלון. הטבת אזור עדיפות א’ הובטחה לאשקלון על ידי כל גורם ומעל כל במה אפשרית בשל התמודדותה האיתנה של העיר במשך שנים עם הטרור העזתי. זו הטבה שמגיעה לאשקלון בדין ובצדק והיא נדחית פעם אחר פעם מטעמים תקציביים. זו ההזדמנות והדרך לפתור זאת”, כתב סהר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר