רמי גואטה
רמי גואטה

יו"ר ההסתדרות באשקלון לנתניהו: "הממשלה בראשותך עושה עוול לאשקלון"

חבר המועצה לשעבר רמי גואטה פנה במכתב לראש הממשלה. "יזמים רוצים להגיע לעיר, להקים כאן חברות ענק ומפעלים, אבל אין להם כל תמריץ לעשות את זה, כשבמרחק של קילומטרים ספורים מאיתנו מצויות רשויות הנהנות מהטבות מפליגות המקנות להן עדיפות ברורה" כתב גואטה

פורסם בתאריך: 3.12.20 18:14

     

הדרישה להכיר בעיר אשקלון כאזור עדיפות לאומית א', נחשבת בעיני תושבי העיר כמאבק מוצדק מאין כמותו. אחרי שראש הממשלה, בנימין נתניהו בעצמו אמר כי מגיע לאשקלון הטבות ואחרי ששר הפנים אריה דרעי הבטיח זאת במפורש ואחרי שפוליטיקאים רבים נתנו את מילתם לכך, האכזבה של התושבים מאי ההכרה בכך היא טבעית.

מי שגם כן הצטרף לקריאה להכיר באשקלון כאזור עדיפות לאומית א' הוא יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה שפנה במכתב לראש הממשלה. גואטה הזכיר במכתב לנתניהו כי "מדובר בקיום הבטחה שנתת לא אחת לתושבי העיר בביקורים שקיימת כאן".

בנימין נתניהו. צילום: אורי קריספין

בנימין נתניהו באשקלון. צילום: אורי קריספין

גואטה פירט על המצב הביטחוני הרעוע השורר בעיר כבר שנים ארוכות וכתב "אין עוד עיר בישראל בסדר גודל של אשקלון שמתמודדת עם מציאות שכזו. העיר אשקלון מהווה הלכה למעשה את השפכ"ץ של המדינה, ובתמורה לכך המדינה מפנה אלינו עורף. כל ניסיון לקבל הכרה כעיר בעלת מעמד עדיפות לאומית א' כשל עד כה, למרות שהבטחתם מפורשות שאשקלון תזכה למעמד הזה ולהטבות המס הנגזרות ממנו. הממשלה בראשותך עושה כיום עוול לתושבי העיר וגומלת להם רעה תחת טובה".

גואטה תולה באי ההכרה את העובדה שמפעלים רבים נמנעים מלהגיע לאשקלון, "יזמים רוצים להגיע לעיר, להקים כאן חברות ענק ומפעלים, אבל אין להם כל תמריץ לעשות את זה, כשבמרחק של קילומטרים ספורים מאיתנו מצויות רשויות הנהנות מהטבות מפליגות המקנות להן עדיפות ברורה על פני אשקלון במשיכת יזמים, חברות ענק, תעשייה ומפעלים. אשקלון לא שונה מעוטף עזה ולא שונה משדרות, בכל הנוגע לאיום הביטחוני הנשקף לה ובמידה מסוימת היא במצב עגום יותר, ולראייה כמות האש שהיא סופגת בכל סבב עימות ביטחוני", כתב גואטה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לסיכום כתב גואטה: "אני משוכנע שאתה הוא זה היכול להביא בשורה אמיתית לכמאה וחמישים אלף תושבי העיר. הגיע הזמן לקיים את ההבטחות שנתת. הגיע הזמן לעשות צדק היסטורי עם העיר ועם תושביה ולהעניק לעיר מעמד עדיפות לאומית א' והטבות מס לתושבי העיר. זה צודק, זה נכון וזה מתבקש, בייחוד בשעה הזו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר