גשר מזח הפחם בתחנת הכח רוטנברג. צילום: אלירם משה

רוטנברג: חברת החשמל החלה בעבודות לשיפוץ גשר מזח הפחם

גשר המזח הרעוע לא טופל כבר עשרות שנים. אם יקרוס, ישבית את יצור החשמל ויגרום לנזקים כלכליים חסרי תקדים. משך העבודות, ארבע שנים

פורסם בתאריך: 10.9.17 11:53

     

בשל מפגעי הים, הבליה והזמן, חברת החשמל תחל בימים הקרובים בעבודות שיפוץ נרחבות של גשר מזח הפחם בתחנת הכוח רוטנברג שבאשקלון. מדובר בעבודות שיפוץ ותחזוקה הכרחיים להמשך התפקוד התקין של המזח ושמירה עליו, על מנת להמשיך ולייצר חשמל אמין, זמין ואיכותי בתחנת הכוח, אשר מייצרת 2,250 מגוואט לטובת משק החשמל בישראל .

הגשר משמש את שינוע הפחם המגיע לישראל באוניות. מסוע מיוחד שהוקם לכל אורכו מוביל את הפחם הישר מהאוניה אל שטח ריכוז הפחם במתחם תחנת הכח. הגשר הוקם בשנת 2000, אורכו כקילומטר, גובהו 15 מטרים ונראה מרחוק צר, אך כשמתקרבים אליו מגלים גשר רחב, שכלי רכב ואף משאיות יכולות לנסוע לאורכו.

משפצים ומחזקים. ויפה שעה אחת קודם. גשר מזח הפחם בתחנת הכח רוטנברג. צילום: שמעון אוחיון, חברת החשמל

העבודה כוללת ניקוי קונסטרוקציית הפלדה של הגשר, הסרת החלודה, תיקון מקומי של אזורים בהם הברזל נחלש, צביעה של המזח ועבודות תחזוקה נוספות. כל הפעילות תהיה מוקפדת ומחויבות בשמירה על הסביבה, כולל פינוי פסולת, שאריות צבעים ואריזות, ניקוי אתר העבודות, מניעת זיהום ים, קרקע ומקורות מים, טיפול בחומרים מסוכנים, מניעת זהום אוויר, רעש, בטיחות וגהות.

מדובר בעבודה מורכבת, בסביבה ימית, וטווח הזמן המשוער לשיפוץ עומד על כ-4 שנים. העבודה, מאפייניה, מרכיביה ותחולתה, אושרה ע"י המשרד להגנת הסביבה וכלל הרשויות הרלוונטיות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר