וועדת הכספים של הכנסת. צילום: אתר הכנסת
וועדת הכספים של הכנסת. צילום: אתר הכנסת

לקראת צדק היסטורי? ועדת הכספים תדון ב"הפסקת אפליית תושבי אשקלון" מול יישובי עוטף עזה

ועדת הכספים של הכנסת תקיים דיון בעניין הכללת העיר אשקלון במפת ההטבות שמקבלים כל יישובי עוטף עזה. המשמעות של שוויון ההטבות: הנחות במס הכנסה, בארנונה ובמיגון

פורסם בתאריך: 23.11.20 19:27

     

ההתמרמרות של תושבי אשקלון אתמול כשהממשלה קיבלה החלטה להעניק חבילת סיוע של למעלה ממילארד שקלים לישובי עוטף עזה שברה אתמול שיאים כאשר ראש העירייה, תומר גלאם, הפיץ סרטון בו ביקר בחריפות את הממשלה ואת ההתעלמות מסלבם של תושבי אשקלון.

לאחר אישור חבילת הסיוע לעוטף עזה וככל הנראה גם כמענה לביקורת החריפה שנשמעה מעיריית אשקלון הודיע ראש הממשלה כי הממשלה תתכנס בישיבתה הבאה ותקבל החלטה משלימה שתקבע את גודל הסיוע שהעיר אשקלון תקבל, בדומה לעוטף עזה.

אלא שהבשורה הזו לא הצליחה להחזיר את גלאם לשלוותו והוא החל לתקוף את הסוגיה במישורים נוספים. היום הגישו חברי הכנסת, קרן ברק, חברת ועדת כספים, יעקב אשר, יו"ר ועדת חוקה, מאיר כהן, יו"ר סיעת יש עתיד, אופיר סופר, מסיעת ימינה ואלכס קושניר, מסיעת ישראל ביתנו בקשה לדיון מהיר בוועדת הכספים בנושא הפסקת אפליית תושבי העיר אשקלון והפיכתה לאזור עדיפות לאומית.

חבר הכנסת אלכס קושניר. צילום: אתר הכנסת

חבר הכנסת אלכס קושניר. צילום: אתר הכנסת

מי שעוקב יודע שחבר הכנסת קושניר הוא תושב אשקלון שכבר הגיש בעבר הצעות לסדר בעניין אפליית תושבי אשקלון בעניין זה, אך ללא הצלחה.

ראש העיר פעל לאישור הבקשה והיום התקבל האישור מיו"ר הכנסת לפיו, ועדת הכספים צריכה לקיים את הדיון בתוך 10 ימים.

היום נפגש גלאם עם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני, בין היתר כהכנה לדיון החשוב. "אנחנו פועלים במספר מישורים כדי שתושבי אשקלון יקבלו את ההטבות המגיעות להם על שנים של הסלמות ביטחוניות חוזרות ונישנות וזה רק אחד מהמהלכים שאנחנו מקדמים לטובת העניין" מסר הערב גלאם והוסיף: "אני רוצה להודות ליו"ר הכנסת ולחברי הכנסת שפעלו ביחד איתי על מנת להביא לדיון החשוב הזה בנושא הפסקת האפליה של העיר אשקלון ועצירת העוול שנגרם לתושבים במשך למעלה מעשר שנים. אמשיך לעמוד על כך שתושבי אשקלון יקבלו את מה שמגיע להם. הגיע הזמן לעשות צדק".

סגנית יו"ר הכנסת, חברת הכנסת קרן ברק: "בעקבות מאבק יומיומי של ראש העיר תומר גלאם, ופעילות אינטנסיבית שלו מול שרי הממשלה וחברי הכנסת, אני מברכת את הכנסת שקיבלה את דרישתי לקיים דיון מעמיק על העיר אשקלון וזכויות תושביה.

גלאם עם חברת הכנסת קרן ברק. צילום: דוברות עיריית אשקלון

גלאם עם חברת הכנסת קרן ברק. צילום: דוברות עיריית אשקלון

"העיר אשקלון פורחת ומשגשגת ויחד עם זאת מחובתנו כמדינה להמשיך ולתת לה את כל הכלים שבידינו על מנת להאיץ את התפתחותה וצמיחתה, ע"י השוואת ההטבות הניתנות לישובים הסובבים אותה, ולהעניק לתושבי אשקלון את אותן ההטבות, אין שום סיבה שתושבי אשקלון יופלו לרעה לעומת הישובים הסמוכים, במיוחד לא בעת הזו ואני מחוייבת לפעול על מנת לתקן את העוול המתמשך הזה".

ח"כ אופיר סופר, ימינה: "כשראש העירייה ונציג האיחוד הלאומי בעיר, יוסי כהן פנו אליי להעלות את נושא ההטבות לעיר אשקלון נענתי בשמחה מכיוון שאני רואה חשיבות רבה בפיתוחה הכלכלי של העיר אשקלון ולכן אני סבור שממשלת ישראל חייבת להטיב עם העיר בכדי לחזק אותה ככל הניתן. הטבות ותמריצים יסייעו רבות לעיר שתושביה נמצאים באיום רקטי תמידי".

יו"ר סיעת יש עתיד-תל"ם, חה"כ מאיר כהן: "רק בשבוע האחרון, קיבלנו תזכורת מהחמאס והג'יהאד בנוגע ליעדי הטיווח שלהם, אשקלון היא יעד מספר אחד. אשקלון היא עיר מתפתחת ומשגשגת שנהנית מהנהגה מלאת אמביציה ואסור שהממשלה תכבול את ידיה.

גלאם עם חבר הכנסת מאיר כהן. צילום: דוברות עיריית אשקלון

גלאם עם חבר הכנסת מאיר כהן. צילום: דוברות עיריית אשקלון

אני פוגש את ראש העיר באופן קבוע ואני מזהה את הנמרצות והרצון העז שלו לקדם את העיר, אשקלון נמצאת בראש מעייניו. לצערי, האפליה בחוקי הפיתוח והעידוד, קושרים את ידי הנהגת עיר ומונעים ממנה לפרוץ למקומות שהיא ראויה להם. נפעל בכל הכוח לחזק את העיר ואת תושביה ולעצור את האפליה של העיר בתנאי הפיתוח".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




חה"כ יעקב אשר: "העיר אשקלון ניצבת בחזית יחד עם יתר הערים הדרומיות ויישובי עוטף עזה, אך אינה מקבלת על כך סיוע תקציבי הולם. בעוד ערים מרכזיות בעלות סיכון בטחוני נמוך מקבלות תקציבי סיוע גבוהים אשקלון נאלצת להסתפק בפירורי פירורים. דבר זה פוגע קשות ביכולתה של העיר לגייס משקיעים ולעודד הגירה חיובית.

גלאם עם חבר הכנסת יעקב אשר. צילום: דוברות עיריית אשקלון

גלאם עם חבר הכנסת יעקב אשר. צילום: דוברות עיריית אשקלון

"ידידי ראש העיר תומר גלאם מנהל את העיר ביד רמה ומתמודד מול האתגרים הרבים. אנחנו מחויבים לעזור לו ככל יכולתנו להצעיד את העיר קדימה".

ח"כ אלכס קושניר: "המאבק על הטבות המס לתושבי אשקלון חוצה מפלגות. אני מברך את ראש העיר, תומר גלאם, ואת חברי הכנסת שיזמו את הדיון. כחבר בוועדת הכספים וכתושב אשקלון נמשיך לעשות הכל כדי שהאשקלונים יקבלו את מה שמגיע להם בזכות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר