השוק באשקלון. צילום: תומר שונם הלוי
השוק באשקלון. צילום: תומר שונם הלוי

בעקבות לחץ מצד הסוחרים: גלאם מבקש לפתוח את השוק באשקלון

הסוחרים בשוק שיושבים כבר שבועות ארוכים בבית, זעמו על ראש העירייה, שלטענתם לא עושה די לפתיחת השוק, "בשבוע שעבר היינו בעירייה והוא לא התייחס אלינו", סיפר אחד מהם. הם אף תכננו הפגנה מול בניין העירייה, אלא שכעת נראה כי הלחץ עשה את שלו

פורסם בתאריך: 23.11.20 18:45

     

העיר אשקלון כבר הוגדרה "אדומה" בשל התפרצות מדאיגה של נגיף הקורונה, הוגדרה "כתומה" והצליחה להפוך גם ל"ירוקה" וכעת נראה שעם הסרת ההגבלות על סוגים שונים של חנויות הגיעה גם העת לפתוח את השוק באשקלון, כך לפחות חושב ראש עיריית אשקלון תומר גלאם.

נושא השוק עלה בימים האחרונים לסדר היום כאשר סוחרי השוק הלינו על כך שעמיתיהם מהשווקים בערים אחרות עובדים ואילו הם, למרות שהעיר כאמור מוגדרת ירוקה אינם רשאים לעבוד ולהציע את מרכולתם ללקוחות.

אשר אלמועלם

אשר אלמועלם

הסוחרים, כך פורסם, אף התכוננו לערוך הפגנה מול העירייה בטענה כי ביכולתם של ראשי הרשויות לפעול לפתיחת השוק אלא שראש עיריית אשקלון במקרה שלהם לא עושה די בעניין. "בשבוע שעבר היינו בעירייה והוא לא התייחס אלינו", סיפר יו"ר ועד סוחרי השוק, אשר אלמועלם שלדבריו בכל הערים שבהם נפתח השוק התקבלה החלטה על ידי ראש העיר ותו לא. "בערים אחרות ראש העיר לקח את הסמכות עליו, בירושלים, ברחובות ובתל אביב יש ראשי ערים עם ביצים שאישרו. זה מה ביקשנו מתומר".

היום פנה גלאם, לשר הבריאות, יולי אדלשטיין, בבקשה לאשר את פתיחת השוק העירוני באשקלון, שכבר מספר חודשים משותק בשל מגבלות הקורונה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין. צילום: דוברות משרד הבריאות


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"כידוע לך״, נכתב במכתב, "לאחרונה הצלחנו להפוך את העיר אשקלון לעיר ירוקה, לאחר מאמצים רשותיים משולבים ובלתי מתפשרים שביצענו להורדת מקדם ההדבקה בעיר ולמניעת התפשטות הנגיף. כמובן, שגם בימים אלו, אנחנו ממשיכים באותם מאמצים ואף מגבירים אותם על מנת לשמר את הנתונים ולהורידם עוד יותר.

"לאור כל אלו, אני פונה אליך בבקשה לאשר את פתיחת השוק העירוני באשקלון ולאפשר לסוחרים לשוב לפעילות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ו'התו הסגול', תוך שמירה על מספר המבקרים המותר, הקפדה על מרחק של שני מטרים והיגיינה, ותוך פיקוח עירוני הדוק מצדנו, במהלך הפעילות" כתב גלאם לאדלשטיין והוסיף: "סוחרי השוק העירוני, כמו בעלי עסקים נוספים בעיר, ספגו פגיעה כלכלית קשה בעקבות השלכות נגיף הקורונה ואנו כרשות, עושים ככל הניתן כדי לסייע להם, אך רק חידוש הפעילות במתחם יוכל להביא לבשורה אמיתית עבורם. אני משוכנע כי תגלה הבנה למצב זה ותיענה בחיוב לבקשתי".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר