רמי סופר במרפסת הקומה הרביעית בבניין העירייה. צילום: אורי קריספין
רמי סופר במרפסת הקומה הרביעית בבניין העירייה. צילום: אורי קריספין

איפה השקיפות: בית המשפט חייב את העירייה לחשוף מסמכים בפני חבר מועצה

חבר המועצה רמי סופר דרש לקבל לעיונו, כחוק, מסמכים הנוגעים להתקשרויות שביצעה העירייה. למעלה משנה סירבה העירייה בתוקף להעביר לו אותם. השבוע עשה בית המשפט סוף לסאגה הזאת וכפה על העירייה למסור את המסמכים. “שוקלים לערער”, נמסר מהעירייה

פורסם בתאריך: 16.10.20 15:11

     

למעלה משנה חלפה מאז שפנה חבר המועצה רמי סופר על מנת לקבל מסמכים מהעירייה. למרות סירוב העירייה, הוא עמד על שלו ואף הגיש עתירה לבית המשפט ובה נקבע כי על העירייה להעביר לו את רוב המסמכים אותם ביקש.

תחילה פנה סופר לעירייה וביקש לקבל מידע ומסמכים, אשר בעיקרם נוגעים לתשלומים ששילמו העירייה והחברה הכלכלית לספקים, ליועצים או לעורכי דין, משנת 2017 וכן למסמכים הנוגעים למינוי היועצת המשפטית של העירייה לשעבר, עו”ד הילה רווח שאף היא צורפה לעתירה.

המחלקה המשפטית בעיריית אשקלון. צילום: אלירם משה

המחלקה המשפטית בעיריית אשקלון. צילום: אלירם משה

בפנייתו לעירייה הסתמך סופר על החוק שקובע כי “פנקסי העיריה ומסמכיה יהיו פתוחים לעיון ולבדיקה לפני כל חבר המועצה”. אלא שלטענתו למרות הוראות החוק, “גם ראש העיר וגם מנכ”ל החכ”ל עומדים על הרגליים האחוריות, פועלים בניגוד להוראות החוק וחוששים למסור לעיוני חשבוניות והוצאות של מיליוני שקלים שהוציאו העירייה והחכ”ל ושיש לי חשד שחלקם שולמו בניגוד לחוק”, אמר סופר.

לאחר שהעירייה סירבה הוא פנה לממונה על מחוז דרום במשרד הפנים, לילי פיינטוך ובהמשך הגיש עתירה לבית המשפט. בעתירה הוחלט כי פיינטוך תגבש עמדה ותורה לעירייה למסור את החומרים. היא עשתה זאת, אך לדברי סופר החומר לא הועבר לו.

ראש העירייה, תומר גלאם

ראש העירייה, תומר גלאם

לכן הוא הגיש את העתירה הנוכחית, “לטענת העותר, הגיעו אליו שמועות שמהן עולה חשש כי העירייה שילמה לספקים וליועצים שונים סכומי עתק שלא כדין, ללא קבלת תמורה או ללא קבלת תמורה הולמת”, נכתב.

העירייה, החברה הכלכלית וראש העירייה סירבו לחשוף את המסמכים וטענו בתגובה כי העתירה “חסרת שחר, מקוממת, שערורייתית, חלקית ומטעה בכוונת מכוון, עתירה שאינה מציגה את מלוא היריעה המשפטית והעובדתית, מסתירה מבית המשפט הנכבד פרטים ועובדות מהותיות” ולכן יש לדחותה.

בפסק הדין שכתב השופט גד גדעון הוא קיבל את רוב העתירה של סופר וקבע כי על העירייה להעביר לו את המסמכים.

כך למשל, סופר ביקש לקבל את הוצאות העירייה והתשלומים על אירועי הקיץ החל משנת 2017 אלא שהעירייה וראש העירייה טענו, כי הדרישה אינה סבירה, “הן בהיקפה, הן בתוחלת תועלתה, והן בשל הפגיעה בפרטיות הכרוכה לסברתם בגילוי המידע”. אלא שהשופט דחה את הטענה הזאת וכתב: “סבורני, כי מידע על תשלומים ששולמו לספקים הינו חיוני, לביקורת על פעולות העירייה וחבר מועצה רשאי לקבלם… פרסום מידע זה נדרש, נוכח חובת השקיפות של הפעולה השלטונית”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




סופר כאמור, ביקש גם מסמכים הנוגעים להליכי המכרז בו נבחרה עו”ד הילה רווח, בעירייה טענו כי מדובר בהליך שהסתיים לפני כשש שנים וכי לסופר אין עניין כשר במסמכים הללו. גם את הטענה הזאת השופט דחה וכתב “איני סבור כי התקופה שחלפה מאז המינוי מצדיקה למנוע בחינת הליך המינוי ע”י העותר ועיון במסמכים המבוקשים לתכלית זו”.

בסופו של דבר קבע השופט כי העירייה תשלם לסופר 15 אלף ש”ח הוצאות משפט, אך מנגד קבע כי סופר ישלם למדינה הוצאות משפט בגובה 10 אלף ש”ח בשל צירופה של פיינטוך לעתירה.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: “רמי סופר הגיש עתירה מנהלית לקבלת מסמכים כנגד העירייה והחברה הכלכלית. בניגוד לאמור, בקשתו המוגזמת התקבלה רק חלקית כפי שציפו לכך בעירייה ובחברה הכלכלית. מכל מקום, העירייה שוקלת בחיוב הגשת ערעור”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר