מחפשים פתרונות לארגוני ביון בעולם. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

סודי ביותר: האם הפיתוחים החדשים לקהיליית המודיעין יצאו מאשקלון?

שר המודיעין אלי כהן סייר לאחרונה באשקלון וקיים פגישה עם ראש העיר תומר גלאם. בפגישה, דנו השניים על תוכנית להקמת חממה טכנולוגית בעיר בשיתוף עם השב"כ, שייעודה לייצר שיתוף פעולה בין סטארט-אפים לבין קהיליית המודיעין.

פורסם בתאריך: 11.10.20 18:08

     

אולי ראיתם בסרטי פעולה כיצד פועלים ארגוני הביון כדי לאתר ולסכל פעילויות של ארגוני טרור היישר ממסכי הפלזמה במטה סודי. רוב מה שראיתם לא באמת מציאותי אבל בחממה הטכנולוגית שתקום באשקלון ינסו יזמים חדשים להפוך את החלום למציאות.

באשקלון תוקם חממה טכנולוגית שהמשותף לכל הפיתוחים החדשים שלהם היא העובדה שהם מיועדים לשירות הביטחון הכללי, השב"כ שפועל בכמה חזיתות 24 שעות ביממה בהתמודדותו עם הטרור מרצועת עזה, מיהודה ושומרון ומכל המדינות הגובלות עם ישראל ואפילו בזירה שלא כולכם תאהבו, מול התארגנויות בלתי חוקיות לפעילות מהצד היהודי.

השר אלי כהן עם ראש העירייה תומר גלאם. צילום: דוברות עיריית אשקלון

השר אלי כהן עם ראש העירייה תומר גלאם. צילום: דוברות עיריית אשקלון

החממה, שמסביבה תהא הילה של סודיות תוקם בשיתוף פעולה עם מרחב הדרום של השב"כ. מדובר בסטארט-אפים שלא בהכרח מכוונים לשוק הביטחוני, אך כאלה שהמוצרים והיכולות שלהם עונים על הצרכים של השב"כ בפרט ושל קהיליית המודיעין העולמית בכלל.

לאחר פרסום קול קורא של משרד המודיעין ליזמים, הם יעברו תהליך של סינון ומיון, שבסיומו ייבחרו סטארט-אפים בודדים לתהליך עבודה אינטנסיבי שיימשך מספר חודשים.

את התהליך ילוו בכירים בשב"כ, שישמשו כמנטורים ליזמים, ולצדם גורמים מנוסים נוספים מהתחום, ויינתן סיוע כספי לחברות. בסיום התהליך, השב"כ יוכל לרכוש את המוצרים ולהשתמש בהם, אך לא באופן בלעדי ומבלי להיכנס כשותף בחברה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"אשקלון היא העיר הדרומית הראשונה שבה תוקם חממה טכנולוגית והיא תוביל את המיזם הייחודי, ובהמשך יוקמו חממות בערים נוספות בפריפריה" מסר היום שר המודיעין, אלי כהן והוסיף: "בתקופתנו, ארגוני המודיעין נדרשים ליכולות טכנולוגיות גבוהות ביותר כדי להתמודד עם האתגרים העומדים בפניהם. מיזם החממות יסייע לשב"כ במחקר ופיתוח של יכולות להתמודדות עם אתגרים מודיעיניים ומבצעיים".

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם: "כמי שעומד בראש עיר אסטרטגית מבחינה ביטחונית ולצד זה, עיר שלא מפסיקה להתקדם ולהתפתח, אני מברך על כך. זוהי בשורה של ממש עבור סטארטאפיסטים, התושבים והעיר כולה. אני רוצה להודות לשר המודיעין, אלי כהן, על הבעת האמון, פעם אחר פעם, בעיר אשקלון ובתושבים הנפלאים והאיכותיים שיש בה. אני משוכנע כי יש לנו את ההון האנושי שיוכל להוציא אל הפועל את פריצת הדרך הבאה בתחום הטכנולוגיה והמודיעין״.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר