צוות מד"א מוציא חולה קורונה בכניסה לחדר המיון בבית החולים ברזילי. צילום: אלירם משה
צוות מד"א מוציא מהאמבולנס חולה קורונה בכניסה לחדר המיון בבית החולים ברזילי. צילום: אלירם משה

אשקלון חזרה להיות כתומה: עדיין ישנם 957 "חולים פעילים"

העלייה החדה בכמות המאומתים החדשים נבלמה קצת וגם מספר המבודדים ירד אבל מספר הנפטרים ממשיך לעלות. בעירייה ירחיבו את המערך האפידמיולוגי ויכשירו עובדים נוספים לבצע את החקירות

פורסם בתאריך: 7.10.20 13:20

     

עוד ועוד תושבים מאשקלון מאומתים בנגיף הקורונה ונראה שהנגיף כבר הגיע כמעט לכל בניין ולכל מקום עבודה. חגי תשרי והמפגשים המשפחתיים שנעשים בניגוד להנחיות מקשים על יישור העקומה כבאשקלון מורגשת דווקא האטה בקצב התפשטות הנגיף והיום, לאחר 10 ימים בהם היתה אדומה חזרה אשקלון והוגדרה על פי שיטת הרמזור לכתומה.

אשקלון כתומה לאחר כמעט שבועיים. באדיבות דוברות העירייה

אשקלון כתומה לאחר כמעט שבועיים. באדיבות דוברות העירייה

אם לפני שבוע כמות המאומתים החדשים נעה סביב ה-100 מאומתים חדשים ביום הרי שהשבוע החל עם כמות הקרובה ל-30 מאומתים ביום אך ביומיים האחרונים חלה הכפלה ושלשום 65 מתושבי העיר קיבלו את הבשורה שהם חולים בקורונה ואתמול היו אלה 67 מתושבי העיר.

בשישי האחרון הגיעה מצבת החולים המאומתים הפעילים לשיא של 1,100 חולים אך מאז חלה ירידה כשמאות מהמאומתים "החלימו" על פי התבחינים הנוכחיים של משרד הבריאות, גם אן לא עברו בדיקות שתוצאותיהן שליליות.

חולה קורונה מובל למחלקת הקורונה בברזילי. צילום: אלירם משה

חולה קורונה מובל למחלקת הקורונה בברזילי. צילום: אלירם משה

כיום יש 957 חולים מאומתים פעילים תושבי אשקלון, 406 מהם קיבלו אומתו רק בשבוע האחרון.

עד עתה 33 מתושבי אשקלון חולי קורונה נפטרו בעודם חולים.

כנגד הנפטרים בכאב ובצער ישנם גם את אלה שיכולים לחגוג: 2,953 חולים תושבי אשקלון כבר החלימו מהנגיף, 1,681 אמורים להיות בבידוד.

בעיריית אשקלון שהיתה החלוצה ברשויות שהחליטו להקים מערך חקירות אפידמיולוגיות עירונית עצמאית מתכוונים מיד לאחר החג להכשיר עובדים נוספים כדי להרחיב את ההספק.

חשיבותן של החקירות האפידמיולוגיות הכרחית כדי לזהות איפה שהו החולים שאומתו בעקבות כך להורות למי ששהה באותם מקומות וייתכן ונבדק מהם להיכנס לבידוד מניעתי.

במרכז הרפואי ברזילי מאושפזים נכון להבוקר 56 חולים בנגיף הקורונה: 11 במצב קל, 11 במצב בינוני ו-34 במצב קשה, מתוכם 5 מונשמים.

 

בעיריית אשקלון ממשיכים גם השבוע להפציר בתושבי העיר להישמע להנחיות "כולנו מחויבים לעשות כל מאמץ כדי לעצור את מגמת עליית התחלואה בעיר.

  • ישנה חשיבות גדולה להקפדה על תקופת הבידוד – נחשפתם לחולה מאומת? נכנסים מיד לבידוד ומשלימים את תקופת הבידוד במלואה!
  • סובלים מתסמינים? צרו קשר מיידי עם קופת החולים לתיאום בדיקה. התעלמות מהצורך לביצוע בדיקה גוררת בעקבותיה שרשרת המונית של הדבקה, תחלואה וסיבוכים ועלולה לעלות בחיי אדם.
  • חולים מאומתים? שומרים על הקרובים ומתפנים בהקדם למלונית החלמה!
  • זכרו! פועלים על-פי ההנחיות – חובשים מסכת פה ואף בכל יציאה מהבית, שומרים מרחק, שוטפים ידיים בכל הזדמנות.

בעירייה ביקשו היום להזכיר לתושבים כי  מוקד הקורונה של העירייה עדיין פועל וניתן לפנות אליו בנושאים הקשורים לקורונה בטלפון 2565*. המוקד פועל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 08:00 עד 20:00 וביום שישי בין השעות 08:00 עד 12:00.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר