בני שלמה
בני שלמה

כשנתיים מאסר לראש ארגון הפשיעה שאיים "לחתוך" בעל חוב

ראש ארגון הפשיעה הדרומי, בני שלמה, הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון כי סחט באיומים בעל חוב. בין היתר איים כי "יחתוך" אותו בזמן שאחז בסכין. שלמה ירצה 23 חודשי מאסר בפועל

פורסם בתאריך: 22.9.20 18:06

     

השנה האחרונה היא שנה סוערת במיוחד עבור ראש ארגון הפשיעה בני שלמה ממושב חלץ. שלמה, הוא יריבו של ראש ארגון הפשיעה, שלום דומרני והוא נחשב ליעד מודיעיני בכיר של המשטרה. היא החלה עם מעצרו של שלמה בשדה התעופה בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות בחצי מיליארד ש"ח וזה המשיך עם מעצרו בחשד לסחיטה באיומים של בעל חוב.

בזמן שהתיק הכלכלי נגדו עדיין נשקל ונבדק בקרב גופי אכיפת החוק, התיק של הסחיטה באיומים הגיעה אל סופו בהודאה והרשעה של שלמה. במסגרת הסדר הטיעון שנחתם בין סנגוריו של של שלמה לפרקליטות מחוז דרום, נקבע כי שלמה יודה ויורשע בסחיטה בכוח ואיומים וירצה 23 חודשי מאסר. עוד נקבע כי בנוסף לעונש המאסר, ייגזר גם גם מאסר על תנאי של 12 חודש, קנס בגובה 15 אלף ש"ח ופיצוי לקורבן של 5,000 ש"ח. מאחר והקורבן ביקש שלא לקבל את הפיצוי הוחלט כי כספי הפיצוי יועברו לעמותת "אור שלום".

שטרות כסף. צילום: דוברות המשטרה

שטרות כסף. צילום: דוברות המשטרה

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד הילה דרימר יאיר מפרקליטות מחוז דרום – פלילי, לפני כארבע שנים נפגש בני שלמה עם א' בפגישה אמר לו שהוא חייב לו מיליון ש"ח, כאשר א' תהה עלה מה חוב? השיב לו שלמה כי הוא חייב 650 אלף ש"ח לשלושה אנשים וכי החוב עבר אליו והוא מוסיף עליו 350 אלף ש"ח וגובה אותו ממנו. א' הסביר לו כי אין לו חובות כלפי שניים מאותם בעלי חוב, ולגבי האדם השלישי אין לו בעיה לשלם ואף העביר עבור כך שלושה צ'קים בגובה של 50 אלף ש"ח כל אחד מהן.

אבל בני שלמה, כך על פי כתב האישום, לא ויתר ובמשך מספר חודשים היה בעצמו ובאמצעות אחרים יוצר קשר עם א' ודורש ממנו שישלם את יתרת החוב שהוא חייב לו. באחת השיחות הציע לא' לשלם את החוב בתשלומים ובתמורה החוב יצמח רק ב-250 אלף ש"ח נוספים.

בני שלמה בבית המשפט:

הארכת מעצר בני שלמה

מבוכה למשטרה: שוחרר ראש ארגון הפשיעה, בני שלמה, החשוד בניסיון חיסול ביום חמישי באשקלון. לכתבה>> https://bit.ly/2sZE9l3

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Samedi 11 janvier 2020

כשהבין שלמה כי א' לא מתכוון לשלם לו את דמי הסחיטה שדרש ממנו, אז הוא התקשר אליו, על פי כתב האישום, זה התרחש באזור של אוקטובר – נובמבר 2017, ואמר לו שהם צריכים להיפגש. השניים קבעו להיפגש למחרת בבית קפה סמוך לצומת לטרון. למחרת, הגיע א' למקום המפגש כאשר שלמה הגיע אף הוא עם ג'יפ ובו שלושה אנשים נוספים.

שלושת האנשים יצאו מהג'יפ ושלמה דרש מא' להיכנס לג'יפ ולהתיישב לידו בכיסא הקדמי. א' נכנס והתיישב וכששניהם לבד ברכב נעל שלמה את דלתות הג'יפ ודרש ממנו שימסור לו את מפתחות הרכב שלו ואת הטלפון הסלולרי שהיה ברשותו. א' הביא לו אותם ושלמה העביר אותם לשלושת האנשים שהיו מחוץ לרכב והחל בנסיעה לכיוון מושב חלץ שם מתגורר שלמה. האחרים נסעו אחריהם ברכבו של א'.

בני שלמה בבית המשפט

בהגיעם למושב חלץ פתח שלמה את השער חשמלי של משק ביתו, נכנס עם הג'יפ לתוך מתחם הבית וסגר אחריו את השער החשמלי. הרכב של א' יחד עם שלושת האנשים האחרים נשארו מחוץ למתחם ביתו של הנאשם בסמוך לשער החשמלי. מתחם ביתו של שלמה מגודר ובסמוך לשער הכניסה מוצב מתקן לשומר.

שלמה וא' המפוחד יצאו מהג'יפ, שלמה נכנס לבית וכעבור זמן קצר יצא ותקף את א' במכות אגרוף חזקות לפניו, מעוצמת התקיפה נפל א' ושלמה בתגובה בעט בו מספר בעיטות לבטנו ולצלעותיו כשהוא שכוב על האדמה כאוב ומדמם. בהמשך, נעמד שלמה מעל א' ששכב על האדמה, הצמיד לפניו סכין יפנית גדולה שאחז בידו  תוך שהוא אומר לו, "עכשיו אני חותך אותך, כשאני אומר לך משהוא תעשה ואל תשאל שאלות".

א' אשר חשש לחייו תפס את ידו של שלמה שאחזה בסכין ואמר לו שלא יעשה מעשה בלתי הפיך ושהוא ידאג שיביאו את הכסף עכשיו לביתו ורק אז שלמה התרחק ממנו. בסמוך לשעה 16:00-15:00 ביקש א' משלמה שייתן לו ללכת תוך שהוא מבטיח שידאג להביא לו בימים הקרובים את הכסף שהוא טוען שחייב לו. שלמה לא נענה לבקשתו  והותיר את א' המפוחד במתחם ביתו שעות ארוכות. בשעה 22:00 יצא אליו שלמה ואמר לו שייכנס לביתו. בתוך הבית א' שב וחזר על בקשתו שישחרר אותו וייתן לו ללכת והסביר לו שהוא חייב לשוב לביתו וליטול תרופות. שלמה בתגובה, אמר לו שעד שהוא לא יביא את הכסף שחייב לו הוא לא משחרר אותו.

מושב חלץ

בעל החוב נלקח למושב חלץ

רק בסמוך לשעה 1:00-2:00 לפנות בוקר, לאחר שא' הבטיח לשלמה שתוך יום יומיים יביא לו בין 50 ל-100 אלף ש"ח, הוא קיבל בחזרה את טלפון הנייד שלו ואת מפתחות הרכב שלקח ממנו ואפשר לו לצאת מהבית. א' יצא משם ובשל פחדו לא חזר לביתו ועבר להתגורר בדירת מסתור.

כעבור חודש יצר שלמה קשר עם א' באמצעות שיחת וואטסאפ ובה אמר שהוא במצוקה כלכלית והוא מבקש שיביא לאשתו 50 אלף ש"ח במזומן. א' חשב שבבקשתו זו ויתר הנאשם על דרישת החוב והסתפק בהעברת הכסף לאישה ולמחרת הלך לביתו של הנאשם ומסר לאשתו של שלמה 50 אלף ש"ח במזומן.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר