איתמר שמעוני
איתמר שמעוני

איתמר שמעוני דרש והפרקליטות נאלצה לתקן את כתב האישום

בית המשפט קיבל את בקשתו של שמעוני כי שמותיהם של גורמי עירייה בכתב האישום יופיעו בשמם המלא. בעקבות כך הגישה הפרקליטות כתב אישום מתוקן

פורסם בתאריך: 5.9.17 21:36

     

פרקליטות מחוז ת"א – מיסוי וכלכלה, הגישה אתמול כתב אישום מתוקן כנגד ראש העירייה המושעה, איתמר שמעוני. הדבר נעשה לבקשתו של שמעוני לאחר שזה טען באמצעות עורך דינו מנחם רובינשטיין, כי קיים פסול או פגם בכתב האישום, באופן שאינו מאפשר לשמעוני להשיב לכתב האישום וכן שאינו מאפשר לו להתגונן כראוי מפני כתב האישום.

היועץ המשפטי לשעבר, עו"ד איתן צוריאל. צילום: דוד לוי

לטענת רובינשטיין: "ראשית, כתב האישום מתייחס למסגרות זמן מעורפלות ובלתי מוגדרות ולפרקי זמן ומועדים בלתי ידועים, ערטילאים ובלתי ברורים; ושנית, בכתב האישום נמנעת המאשימה מלציין את זהותם ומיהותם של בעלי התפקידים שמולם פעל הנאשם שלא כדין, כטענת המאשימה וכמיוחס לו בכתב האישום; ושלישית, בכתב האישום אין איזכור מספק של הסכומים ושל הכספים הרלוונטיים ושל הגורמים-נותני הכספים הרלוונטיים; ורביעית, אין בכתב האישום פירוט של אופן הפעולה של הנאשם באירועים השונים הנטענים בכתב האישום".

מנגד, נציגות הפרקליטות, עוה"ד קרן צבירן והילה גבאי השיבו כי כתב האישום הנו מפורט ביותר, ואותם פרטים שאינם מופיעים בכתב האישום אינם חלק יסודי של העבירות ולכן לא נפל כל פגם בכתב האישום.

השופט מרדכי לוי. צילום: אתר בתי המשפט

בהחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר, דחה השופט מרדכי לוי, דחה את רוב טענותיו של שמעוני, אך קיבל את הטענה כי יש לציין את אותם גורמי עירייה המוזכרים בכתב האישום בשמם המלא.

הפרקליטות עשתה זאת וכך למשל בסעיף 43, הוסיפה הפרקליטות שמות הגורמים המשפטיים בסעיף 43: "בין היתר, פנו הנאשם איתמר וסופר בעניין לאיתן צוריאל ואילנה מרכוס, וביקשו מגורמים אלה לחפש כל דרך על מנת שיאושר היתר הבניה במהירות האפשרית. במסגרת זו הפעיל סופר לחצים על הגורמים המשפטיים כי יגיעו לפשרה, כך שניתן יהיה להוציא את היתר הבניה, וזאת בניגוד לעמדתם המקצועית".

נציגות הפרקליטות עוה"ד קרן צבירן והילה גבאי. צילום: דוד לוי

בסעיף 47 נוסף שמו של מזכיר הוועדה לבניין ערים: "במטרה לקדם את ענייניו של הנאשם דוידי, כינס הנאשם איתמר ביום 17.11.2014 ישיבה בלשכתו, בנוכחות הגורמים המקצועיים הרלוונטיים בעירייה ובהם משה פוקס ובנוכחות הנאשם דוידי ונציגים מטעמו, לצורך דיון מקדמי בפרויקט שוויצריה הקטנה וזאת חרף עמדת הגורמים המקצועיים בעירייה שהתנגדו לפרויקט בהיותו סותר את התב"ע החלה על הנכס".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר