בית החולים ברזילי. צילום: אלירם משה
בית החולים ברזילי. צילום: אלירם משה

יו"ר ועדת הבריאות: לשים את מצוקת ברזילי בראש סדר העדיפויות

הפרסומים אמש על מצבו המחמיר של ביה"ח ברזילי ועזיבת 14 אחיות ממחלקת הילדים בבית החולים לטובת מעבר לבית החולים הציבורי אסותא באשדוד מעורר הדים. יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות אלי אללוף יוצא היום לעזרת בית החולים האשקלוני

פורסם בתאריך: 5.9.17 19:26

     

הכתבה ששודרה אמש במהדורת החדשות המרכזית של 'כאן' עוררה תגובות באשקלון ובמערכת הבריאות בכל רחבי הארץ. מי שנזעק היום לעזרת בית החולים שהכתבה פגעה בצורה ממשית בתדמיתו הוא יו"ר וועדת העבודה, הרווחה והבריאות, חה"כ אלי אלאלוף.

בניין האשפוז החדש. צילום: דוברות בית החולים ברזילי

"מצבו הקשה של בית החולים הממשלתי ברזילי אינו חדש למשרד הבריאות ולמערכת הבריאות, כבר בפברואר סיירה וועדת הבריאות בראשותי בבית החולים ולמדה על מצבו הקשה בשל מגוון גורמים, בין היתר חוסר תקצוב ממשלתי ומיקומו הפריפריאלי, אשר מקשים עליו לגייס כוח אדם רפואי ולהתמודד מול בתי חולים אחרים במרכז הארץ. מצבו של בית החולים עוד צפוי להידרדר כתוצאה מפתיחת בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, אשר יכולת גיוס כוח האדם שלו גבוהה ביותר" מסר היום אללוף והוסיף "ועדת הבריאות בראשותי קיימה בחודש יולי דיון מיוחד על השלכות פתיחת בית החולים אסותא אשדוד, על בתי החולים ברזילי וקפלן. במהלך הדיון הבטיח משרד הבריאות להתמודד עם הנושא. למרות כל זאת התבשרנו כי מצבו של בית החולים החמיר, בשל מעבר מאסיבי של אחיות לבית החולים אסותא אשדוד, מצב שרק יחמיר ככל שבית החולים באשדוד יפתח מחלקות נוספות. מצב זה הוא בלתי מתקבל על הדעת ואם לא די בכך, מנהל הסיעוד של משרד הבריאות מסרב לאפשר לכ- 150 אחיות עולות מצרפת לקבל רישיון עבודה בישראל וכך לעזור במצוקת כוח האדם בתחום".

אללוף רואה במשרד הבריאות את הכתובת וקורא לה כמו כבר בעבר לסייע לברזילי "אני קורא למשרד הבריאות לשים נושא זה בראש סדר עדיפויותיו ולאשר את הצעת החוק שלי אשר תאפשר לכ-150 אחיות אלו לקבל רישיון בישראל ולפתור את מצוקת האחיות בבית החולים ברזילי ובשאר בתי החולים".

אם עוד לא הבנתם על מה המהומה, הנה הכתבה ששודרה אמש בחדשות 'כאן':

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר