עובדת המעבדה בברזילי עם מטוש שנשלח לבדיקה. צילום: דוברות ברזילי

אפשר להירגע: אין באמת זינוק במספר החולים הקשים בברזילי

הבוקר דיווח המרכז הרפואי ברזילי על 9 חולי קורונה במצב קשה המאושפזים בו, מה שמהווה לכאורה זינוק מאתמול אז נרשמו רק שניים בלבד. אלא שהדבר מתרחש על רקע ההוראה של משרד הבריאות על שינוי הקריטריונים של חולי קורונה קשים, כך שהרבה חולים שנחשבו בעבר במצב בינוני נחשבים כעת קשה. בברזילי יש כעת שלושה חולים במצב קשה לפי ההגדרות הקודמות, כך שמדובר בעלייה של חולה אחד בלבד

פורסם בתאריך: 15.7.20 09:37

     

משרד הבריאות הורה השבוע לבתי החולים לסווג בצורה שונה את החולים במצב קשה בקורונה, וכעת חולים רבים שהוגדרו במצב בינוני מוגדרים כעת קשה.

במסמך ששלחה ד"ר סיגל ליברנט-טאוב, ראש אגף רפואה כללית במשרד הבריאות למנהלי בתי החולים נקבעו הגדרות אחידות למצב בו חולה קורונה מוגדר כחולה במצב קשה. אלא שההגדרות הללו לוו בביקורת רבה בין היתר בקרב רופאים בכירים בהם ד"ר מיקי הלברטל, מנהל בית החולים רמב"ם שטען כי ההגדרות החדשות מחמירות ולא סבירות.

חדר בידוד לחולי קורונה במרכז הרפואי ברזילי. צילום: דוד אביעוז, דוברות ברזילי

"ההגדרה הזו יוצרת מצב שרק שליש מהחולים הקשים מונשמים", אמר ד"ר הלברטל לחדשות 12, "זה נותן סטייה ענקית, וזה אמור להיות הפוך. במרץ (בגל הראשון, י"א) היחס היה 80% מונשמים מכלל החולים קשה, וכרגע היחס הינו 36%. זה בלתי סביר. אין חולה עם קצת דלקת ריאות שלא מתונשם או זקוק לחמצן… על סמך נתון זה מקבלים החלטות ואלו הגדרות מאוד מחמירות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כך קורה שבבית החולים ברזילי דיווחו אתמול על שני חולים במצב קשה ובמקום לדווח היום על עלייה במספרם לשלושה, לפי ההגדרות הקודמות, מדווח בית החולים על 9 חולים קשה. הדיווח על העלייה בחולים במצב קשה נעשית במקביל לירידה במספר החולים במצב בינוני שלאחר שלושה ימים רצופים של עלייה במספרם, לפתע נרשמה בהם צניחה משישה חולים במצב בינוני ל-2 בלבד.

המכתב שנשלח ממשרד הבריאות

המכתב שנשלח ממשרד הבריאות

נכון לעכשיו נרשמו באשקלון מאז תחילת ההתפרצות 476 מקרים של הדבקה בקורונה. 124 התווספו רק בשבוע האחרון ובסך הכל ישנם 181 מקרי קורונה פעילים באשקלון. חשוב לציים כי ה-124 נדבקים חדשים הם מתוך 3,004 בדיקות שנעשו בשבוע האחרון באשקלון, כך שממוצע החיוביים בעיר עומד על כ-4% בלבד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר