חנות תרבוטון החדשה
חנות תרבוטון החדשה

"אני מתרגשת": כשנה לאחר ההצתה "תרבוטון" פותחים היום מחדש

בחודש אוגוסט שנה שעברה הוצתה כליל חנות "תרבוטון" ונגרם נזק של מיליונים. אחרי שאספו את עצמם מחדש, בעלי החנות המיתולוגית פותחים אותה מחדש, במיקום חדש, "אני בהיי ואני מתרגשת" אומרת עופרה חורי, הבעלים

פורסם בתאריך: 14.7.20 17:49

     

היום זה יום מרגש עבור עופרה חורי, הבעלים של "תרבוטון", היום בשעה 19:00 תתקיים חנוכת החנות החדשה שנפתחת באשקלון (מול מסעדת איסטנבול) וזה קורה כמעט שנה לאחר ההצתה שכילתה את החנות הקודמת שעמדה במדרחוב במשך עשרות שנים. "אני בהיי ואני מתרגשת כי יצאה חנות ממש יפה", אומרת חורי, "הצוות של העובדים שלנו נשאר, כולם חזרו והתקבלו גם עובדים חדשים, אנחנו מחכים ללקוחות הוותיקים שלנו ומצפים גם לחדשים".

עופרה חורי

עופרה חורי

חנות תרבוטון החדשה

החנות החדשה

זה קרה בשנה שעברה, כשלושה שבועות לפני פתיחת שנת הלימודים בדיוק בזמן השיא של הקניות לבית הספר. כל החנות הייתה מלאה בציוד שכולל תיקים, קלמרים, מחברות, כלי כתיבה ועוד. בלילה שבין שישי לשבת התקבל דיווח על שריפה במדרחוב, שירותי הכבאות הגיעו למקום וכיבו את השריפה אחרי שהשתלטה על החנות כולה.

תרבוטון לאחר ההצתה

"די טראומטי". חנות תרבוטון לאחר ההצתה

חקירת משטרה וצילומים מהזירה העלו כי מימון ביטון חשמלאי באשקלון היה האיש שלכאורה הצית את החנות. הוא מתמודד כעת עם כתב אישום נגדו.

"בשבוע הראשון של השריפה הגיעו משפחות שלא שמעו על השריפה ובאו עם הילדים לקנות את כל מה שצריך לבית הספר, והם היו בשוק כשראו איך מפנים את החנות. המבט של הילדים היה קשה מאוד עבורנו והבטחתי שבאמת נחזור", נזכרת חורי.

עופרה חורי

"אני בהיי". חורי בחנות החדשה

היא באותו הזמן הייתה עדיין בהלם ולקח לה קצת זמן כדי לעכל את מה שקרה. "זה היה די טראומטי, לפחות חודש לקח לנו להתאושש מזה שמישהו רשע החליט להצית לנו את החנות. אם היה לנו קצר חשמלי, זה היה יותר קל בלב. אבל כשבא מישהו בזדון ועושה את זה, זה יותר קשה", היא אומרת. "אז קודם היינו צריכים לפנות את החנות כולה ולפרק את המדפים כדי שיהיה אפשר לשפץ. ואז באו הרבה מתנדבים ואנשים לעזור, על זה מגיע לעם ישראל צל"ש. אנשים באו ממקומות שונים בארץ, לאו דווקא באשקלון, באו גם לקחו דברים שתרמנו לעמותות ובתי ילדים ומי שהיה מעוניין".

היא מספרת כי היה רגע קשה בחג הפסח האחרון, "היה לנו מאוד קשה, כי בכל שנה יש משפחות שבעלי מחלק להם סל גדול של מצרכים לחג והשנה לא יכולנו לתת את אותו הסל הגדול וזה היה ממש קשה. זר לא יבין זאת".

חנות תרבוטון החדשה

החנות החדשה מבפנים

חורי מדברת על נזק כולל של כחמישה מיליון ש"ח. מאחר וכל החנות הייתה עמוסה בציוד חדש שנרכש עבור תקופת השיא של המכירות בשנה, והם נאלצו לשלם עבור הסחורה הרבה שלא נמכרה. לצד זה שהחנות לא הייתה מבוטחת באותו הזמן, נגרם גם נזק לא קטן מכך שהחנות הייתה סגורה במשך 11 חודשים ובעצם כמעט ולא היו מכירות.

למה כמעט? כי באמצע השנה, לקראת חג פורים, מספרת חורי כי היו מאות לקוחות שלא ויתרו ורכשו טלפונית תחפושות לפורים, "היו לנו 560 לקוחות שעשו עסקאות טלפוניות דרך הסניף בפתח תקווה. הם יודעים שאצלנו ישיגו בול מה שצריך עד הפרט האחרון, הם ממש פנו דרך הפייסבוק או לטלפון הפרטי וביקשו הכל עם האבזור והם עשו עסקה טלפונית וקיבלו הכל עד לבית. אני עצמי הבאתי להם עד לבית", היא מספרת.

אז אחרי כמה חודשים של שיפוצים ואחרי שהחזירו את החנות במדרחוב לקדמותה, התקבלה החלטה אחרת, "החלטנו שלא לחזור למדרחוב כי המדרחוב סיים את תפקידו אצלנו ואנחנו את תפקידנו אצלו. זה קרה גם בגלל הצפיפות שהייתה בחנות בימי השיא של המכירות", היא מסבירה.

עופרה והעובדות

"הצוות של העובדים שלנו נשאר". חורי וחלק מהעובדות

חנות תרבוטון החדשה

חנות תרבוטון החדשה

חנות תרבוטון החדשה

כך נראית החנות מבחוץ

אז עכשיו הם פותחים את החנות החדשה, ליד הכיכר הגדולה בשכונת מגדל מול מסעדת איסטנבול. מדובר בחנות שבגודל של 600 מ"ר, הגדולה בחמישים אחוז יותר מהחנות הקודמת.

אז עם אילו מסקנות את פותחת את החנות החדשה?

"קודם עשינו ביטוח לפני שנכנסנו, הפעלנו את כל אמצעי המיגון הנדרשים כדי שלא יקרה דבר כזה שוב: התקנו גלאי עשן וכל מה שקשור לכיבוי אש, מטפים בכל החנות וגם חברת שמירה. לומדים לקח".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר