פאבן קפרו עם צמרת עיריית אשקלון. צילום: אלדד עובדיה

בקרוב: ברודה אשקלון – ערים תאומות

לראשונה תחתום עיר בישראל ברית ערים תאומות עם עיר הודית. שגריר הודו ביקר בעיר וכבר בקרוב מצפה העירייה לבואם של עשרות רופאים, שפים ועוד...

פורסם בתאריך: 31.8.17 13:49

     

אשקלון תחתום בקרוב על ברית ערים תאומות עם העיר ההודית בַּרוֹדַה השכונת במדינת התעשייתית והעשירה בהודו גוּגָ'רַט. השבוע ביקר באשקלון שגריר הודו בישראל, פאבן קאפרו, יחד עם המזכיר השני של השגרירות.

בביקור השתתפו ראש העיר, תומר גלאם, ממלאת מקומו, סופה ביילין, סגנו, רמי סופר, המשנה, משה אטיאס, חברי המועצה, יוחאי יפרח, יורם מכלוף ומישל בוסקילה ונציגים של הקהילה ההודית באשקלון.

כיום, מקיימת אשקלון קשרי עבודה עם העיר בַּרוֹדַה והסכם שיחתם יהפוך את אשקלון לחלוצה החותמת ברית ערים תאומות עם עיר בהודו. השנה אף נבחרה אשקלון לארח את באי הכנס של הקהילה ההודית בישראל.

לפי פיזור צילום משותף. פאבן קפרו עם מארחיו בעירייה. צילום: אלדד עובדיה

"רבים מתושבי אשקלון ביקרו בהודו והתאהבו במדינה המיוחדת שלכם" אמר ראש העיר במהלך הפגישה עם השגריר "אני רוצה בהזדמנות זו להודות לכם על בחירתכם בעיר אשקלון לקיים את כנס יהדות הודו בישראל. זו ההזדמנות להודות לחברת המועצה, ד"ר ריקי שי, שהיא הסיבה בגינה בחרו באשקלון לקיום הכנס, בזכות היותה חברת מועצה ממוצא הודי שנמצאת בקואליציה ותודה לך כבוד השגריר, כבוד הוא לי שהגעת לעירנו".

מ"מ ראש העיר, סופה ביילין הוסיפה: "היום יום מבורך, היחסים הבינלאומיים בין ישראל להודו חשובים. לא רק בהיבט הביטחוני אלא גם מבחינת חינוך, תרבות וחקלאות. שיתוף הפעולה של אשקלון עם הקהילה ההודית רק ילך ויתעצם".

חברת המועצה, ד"ר ריקי שי: "עם כניסתי לתפקיד כחברת מועצה ובת הקהילה ההודית התפלאתי מאוד שעד היום לא היו קשרי ערים תאומות לכן עשיתי את הצעד הראשון לקיום ברית ערים תאומות בין אשקלון ובַּרוֹדַה. יצאנו במשלחת אליהם והם הגיעו אלינו ושוחחנו על יחסי שיתוף הפעולה ביננו ובקרוב נצא לחתימה על ההסכם. לסיכום אני קוראת לבני הקהילה להסתכל קדימה ולהתאחד למען הקהילה באשקלון ובכלל. נשמח לרעיונות ושיתוף פעולה. תודה שהגעתם והשתתפתם בקבלת הפנים לשגריר וצוותו וכמובן להנהלת העירייה, ולראש העיר, תומר גלאם העומד בראשה שהבטיח לסייע לנו כקהילה ככל שיוכל".

במהלך הביקור סוכם על הצעד הראשון בברית והוא הגעתם לאשקלון של כ-20 רופאים לעבוד בבית החולים 'ברזילי', שפים יגיעו לעיר וילמדו סדנאות בישול הודי ועוד. חברי הקהילה ההודית דיברו אף הם עם השגריר, הציגו לו שאלות וקיבלו תשובות. רה"ע והשגריר החליפו תשורות וסיכמו על המשך שיתוף פעולה פורה בעתיד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר