אוליאל: "תמיד בער בי הרצון לתרום"

יהודית אוליאל מלכה רצה לכהונה רביעית בראשות נעמת אשקלון

יו"ר נעמת במרחב אשקלון, יהודית אוליאל-מלכה, מתמודדת על הקדנציה הרביעית בתפקיד. "למרות שעשינו כברת דרך ארוכה להשגת שוויון בין המינים, עדיין לא הגענו למנוחה ולנחלה", היא אומרת

פורסם בתאריך: 19.5.17 13:31

     

250 אלף הנשים החברות בהסתדרות יבחרו ב-23 במאי, במסגרת הבחירות להסתדרות ומוסדותיה, גם את הנציגות שלהן בארגון הנשים נעמת. מדובר בארגון הפועל על מנת לענות על הצרכים הייחודיים של נשים ומתמקד בעיקר בפעלת מעונות יום לילדים, קידום והעצמת נשים וסיוע לנפגעות אלימות והטרדה מינית.

נעמת מתנהלת כגוף ארצי אך גם כגוף מקומי המחולק ל-28  מרחבים גיאוגרפיים. יושבת הראש במרחב אשקלון היא עו"ד יהודית אוליאל-מלכה, המכהנת בתפקיד מזה 15 שנה ומתמודדת בבחירות הקרובות לקדנציה הרביעית.

"פועלים בכמה זירות"

מלכה, תושבת שדרות, מוכרת ומוערכת באזור בזכות העבודה הנמרצת שלה והרקורד העשיר בתחום העשייה ציבורית. בנוסף היא מכהנת גם כסגנית וממלאת מקום ראש העיר שדרות, יו"ר הנהלת המתנ"ס בשדרות, מזכירת סניף מפלגת העבודה בשדרות, חברת מליאת הועד האולימפי בישראל והרשימה עוד ארוכה.

"כמובן הכל בהתנדבות", היא מדגישה. "שלל התפקידים היוו עבורי פלטפורמה לקידום מעמד האישה, כל פעם מזווית אחרת. נשים מהוות 51% מאוכלוסיית המדינה, אך אינן מיוצגות לפי ערך זה. המפסידה העיקרית מכך היא המדינה, יש יותר ויותר נשים מובטלות שלא חוזרות לעבודה בשל הריון או מפוטרות בגיל צעיר והמשק מפספס. הכלכלה הייתה פורחת הרבה יותר במצב של שיווין, הרי אין זה סוד, שבמקומות בהם יש נשים בעמדת השפעה, רואים הצלחה. חשוב שנעודד נערות צעירות להאמין בעצמן, חשוב לחנך מגיל צעיר ולשנות את השיח בדבר שוויון הזדמנויות. במצב שכזה אני סמוכה ובטוחה כי ינוצל הפוטנציאל הנשי בכל התחומים והחברה רק תרוויח מכך".

אוליאל עם אבי ניסנקורן ורמי גואטה

 

היא מעידה על עצמה כי מגיל צעיר הייתה פעילה ציבורית בקהילה. "תמיד בער בי הרצון לתרום לחברה, להשפיע ולשפר", היא אומרת. בנעמת ראתה את ההזדמנות לא רק לדבר על שוויון מגדרי אלא לפעול למענו. "נעמת מהווה עבורי פלטפורמה להעצמת נשים וחיזוקן, להגנה על מי שזקוקה לכך וכן היא מהווה כלי חזק, אולי החזק ביותר לשינוי המדיניות המפלה בישראל. שלוש הקדנציות האחרונות בנעמת מאופיינות מבחינתי בעשייה רחבה עבור נשים צעירות ובמלחמה בלתי מתפשרת נגד אלימות והטרדות מיניות ולמען שוויון אמיתי בין המינים בכלל התחומים".

איפה את מרגישה שעשית שינוי?

"קשה לבחור משהו אחד, אנחנו פועלים בכמה זירות בו זמנית. הגברנו את המודעות של הנשים העובדות לזכויותיהן, קיימנו אירועים לציון המאבק למניעת אלימות במשפחה וחשפנו את הנשים לחוק נגד אלימות, הרחבנו את שירותי הייעוץ לנשים בלשכה המשפטית, הקמנו שני מעונות רב תכליתיים בשיתוף עם הרווחה באשקלון ובשדרות, חילקנו מלגות לסטודנטיות חברות ההסתדרות לתואר ראשון במרחב, עודדנו נשים לעסוק בספורט במסגרת הליגה למקומות עבודה וכמובן שהמשכנו במלחמה הבלתי מתפשרת לשוויון אמתי בין המינים".

באילו עוד תחומים חשוב לך להילחם?

"למרות שעשינו כברת דרך ארוכה להשגת שוויון בין המינים, עדיין לא הגענו למנוחה ולנחלה. לפנינו עוד משימות רבות. בקדנציה הבאה אפעל למען הרחבה, פיתוח והעשרת מעונות היום במרחב אשקלון. אפעל למען הקמת מרכז האישה הקורם עור וגידים בימים אלו,  אמשיך לפעול למען קידום מעמד האישה, למען שוויון בין המינים ולמען צמצום פערים חברתיים במרחב. בנוסף, אפעל למען הצמחת מנהיגות נשים ופיתוח כישורי הורות נכונה עם מכון אדלר ואמשיך לעודד נשים לפעילות בוועדי עובדים וקידומן לתפקידי ניהול. חשוב לי גם להרחיב את פעילות הלשכה המשפטית לשירותי ייעוץ לנשים גם בקריית גת ובשדרות, אעמיק את הקשר עם הגמלאים והגמלאיות במרחב ואחזק את הקשר עם וועדי העובדים שעושים עבודתם נאמנה".

"נעמת נמצאת בכל מקום"

למרות העשייה המבורכת והענפה נראה כי דווקא באשקלון פעילות התנועה קצת פחות מורגשת ונשים רבות כלל אינן מכירות את העבודה שמתבצעת בה ולא מודעות למענה שנותן הסניף. מבחינת אוליאל-מלכה התחושות הללו אינן מוצדקות וחשוב לה לספר על הפעילות של הארגון, שמתבצעת הרבה פעמים גם בשקט. "נעמת נמצאת בכל מקום שצריך, לא פעם אנו מקדמים מדיניות ומלחמות", היא אומרת.

למשל?

אם ניקח לדוגמא את פרשת ההטרדות המיניות כלפי שוטרות, ארגון נעמת קיים בכל הארץ משמרות מחאה מול תחנות המשטרה, במטרה להפגין סולידריות עם שוטרות ישראל ועם השוטרות האמיצות, שהרימו ראשן והחליטו לשים סוף לאלימות המינית ממנה סבלו בשנים האחרונות מצד מפקדיהם הבכירים ביותר. נאבקנו נגד ההנחיה של אל על שחייבה את דיילות האוויר לנעול נעלי עקב, נאבקנו נגד הפרסומות השוביניסטיות בטלוויזיה, נאבקנו למען עובדות הקבלן במאבק שהוביל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וזאת הכול בהובלתה של יו"ר נעמת גליה וולוך, שבנוסף למאבקים עודדה קמפיינים ציבוריים לעידוד הצבעת נשים בבחירות לכנסת, יזמה חקיקות חוקים למען הנשים. בנוסף הרחבנו את מעגל הנשים בקרב נערים ונערות מתוך הבנה שיש להתחיל את השוויון בין המינים בגיל הצעיר והחשוב מכל פנינו לגברים ולאבות במרחב להצטרף אלינו למאבקים מתוך הכרה שהמאבק לשוויון חייב להיעשות בשיתוף עם הגברים ולא כנגדם".

מילה אחרונה לבוחרים.

"נושא קידום האישה קרוב מאוד ללבי ובכל מקום שאהיה אמשיך לפעול למען קידום הזדמנויות שוות לנשים, כששאיפותיי הן להגיע למקום בו נמצא מוקד מקבלי ההחלטות למען קידום נשים בישראל ולקדם את הגישה מגדרית בחברה הישראלית".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר