אייל אביטל בישיבת המועצה
אייל אביטל בישיבת המועצה

אייל אביטל: “לא הגעתי לפוליטיקה כדי להיות מצליף בלי שום תוחלת. התאכזבתי”

חבר מועצת העיר, אייל אביטל, מי שכמעט והיה לראש עיריית אשקלון בפועל, פרש מהמועצה אך מדגיש כי יישאר לגור באשקלון ולא ייעלם מהציבוריות. את אביטל תחליף מספר 4 ברשימת “אשקלון תנצח”, פאני לוי

פורסם בתאריך: 3.7.20 15:16

     

רק 202 קולות הפרידו בין עו”ד אייל אביטל לבין כס ראש עיריית אשקלון. זה היה בבחירות האחרונות כאשר אביטל, אז אלמוני לתושבי העיר, עבר להתגורר בעיר אשקלון. הוא התברג כמספר 2 ברשימה של איתמר שמעוני והיה אמור להחליף אותו – במקרה ושמעוני היה נבחר זאת מאחר והוא היה מושעה מתפקידו.

עו"ד אייל אביטל ואיתמר שמעוני

עו"ד אייל אביטל ואיתמר שמעוני בבחירות

אבל לאחר ההפסד הכל כך מתסכל, המשיך אביטל לכהן כחבר מועצה עד השבוע, כאשר הודיע לראש העירייה, תומר גלאם, על עזיבתו את המועצה והגיש לו מכתב התפטרות.

גלאם קיבל את התפטרותו של אביטל והודה לו על כהונתו כחבר מועצה וכיו”ר ועדת הביקורת. “בדרכו, גם מספסלי האופוזיציה, אייל אביטל תרם למערכת העירונית ותמיד פעל בצורה הוגנת ועניינית”, אמר גלאם. אביטל הודה לראש העיר והוסיף כי במועצת העיר הבאה הוא ימסור דברי סיכום בפני כל חברי המועצה. את אביטל תחליף מספר 4 ברשימה, פאני לוי.

“מיציתי”, מסביר אביטל בריאיון ראשון, “אני אוהב לתת מעצמי 100 אחוז ואני אדם מאוד עסוק והחלטתי לפנות את הבמה. זה הכל. זה היה רק עניין של זמן”.

אייל אביטל. צילום: אלי הרשקוביץ

עו"ד אייל אביטל בבית המשפט. צילום: אלי הרשקוביץ

אביטל הוא אכן אדם עסוק, הוא עובד כבר שנים כעו”ד פלילי מאוד מצליח באזור הנגב. הוא אפילו ייצג את שמעוני בשלב כלשהו במהלך הדיונים שלפני הגשת כתב האישום ועל כך נשמעה ביקורת.

עו"ד אביטל משמאל, לצד שמעוני ועו"ד אשר אוחיון

עו"ד אביטל כשייצג את שמעוני

אבל נכנסת לתפקיד כשאתה אדם עסוק.
“אני אהבתי את התפקיד, הייתי יו”ר ועדת ביקורת ועשיתי המון דברים. ברמה האישית, אני משתדל להיות אדם ענייני, אני לא הגעתי לפוליטיקה כדי להיות מצליף בלי שום תוחלת. סתם לעשות את זה. התאכזבתי. אני שואל שאלה: מציגים סתם לדוגמה, תקציב של חברת כלכלית, אתם באתם רק לתקוף, סתם בשביל לתקוף? בשביל זה באנו לפוליטיקה? הכל אינטרסים אישיים? הכל מאבקי כוחות? תוקפים גם כשזה לא אמיתי רק כדי לשמש אלטרנטיבה? החברה הכלכלית מראה ירידה בהוצאות, מה זה לא מבורך?”.

אביטל אכן בלט בספסלי האופוזיציה בכך שהוא נהג לעתים לפרגן או לומר מילה טובה לקואליציה על פעילויות שהוא ראה כחיוביות. ההתנהלות הזאת הייתה לצנינים, בעיני חבריו לרשימה בעיקר אפי מור שתקף אותו על כך פומבית. גם בישיבה האחרונה כאשר אביטל אמר מילה טובה על הדוחות של החברה הכלכלית האשים אותו מור כי הוא “הסנגור” של הקואליציה.

אפי מור ואייל אביטל במהלך העימות

אפי מור ואייל אביטל במהלך אחד העימותים

“ברגע שנתתי מילה טובה לקואליציה אמרו לי ‘אתה סנגור שלו’, ‘מה הוא הבטיח לך’”, מספר אביטל מבלי לנקוב בשמם של חבריו לסיעה, “עכשיו אני השלתי מעצמי את הגלימה הפוליטית ואני אדבר מה שאני רוצה, ללא כל אינטרס. מי שעם אינטרס זה לא אני זה הם, זה הכל. אתה לא מכיר הרבה אנשים שיעזבו תפקיד ציבורי כמו חבר מועצה”.

אתה מתחרט שנכנסת לפוליטיקה?
“אני לא מתחרט על כלום. כל דבר שעשיתי זה חלק מהדרך שלי ללמוד דברים ולהיחשף לדברים. אני באמת נהניתי מהתקופה שהייתי בפוליטיקה, אבל הרגשתי שמיציתי”.

באופוזיציה קל למצות, אז למה לא לעבור לקואליציה ולפעול יותר?
“כי אני גבר ואני לא בוגד. אני אדם של מילה ואני לא בוגד בשביל כלום. אבל עכשיו כשאני משיל את הגלימה הפוליטית אני יכול להתחבר למי שבא לי ולתמוך במי שבא לי”.

אז עכשיו תתמוך בראש העירייה?
“לא. זה לא קשור. אני אעשה מה שבא לי עכשיו, אבל לא תחת הכותרת של המועצה שכאילו נכנסתי תחת סיעה ואני בוגד. אני רוצה להיות משוחרר”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מה היה הקש ששבר את גב הגמל?
“שום קש. זה תהליך שהתבשל אצלי כבר כמה חודשים. זה מעשה אצילי, אני לא נאחז בכיסא ולא נאחז במי שהביא אותי לפוליטיקה”.

האכזבה שלך היא רק מאפי או גם מאיתמר?
“לא אמרתי שיש לי אכזבה מאפי או מאיתמר. יש לי אכזבה בכלל מההתנהלות. אפי יכול להגיד מה שהוא רוצה, מה שהיה לי להגיד אמרתי בזמן אמת. זה לא עניין אישי נגד מישהו חס וחלילה. זה משהו שהבשיל אצלי והחלטתי”.

אתה עדיין גר באשקלון?
“אני גר באשקלון ואני אמשיך לגור באשקלון. אני אוהב מאוד מאוד את אשקלון”.

בבחירות הבאות נראה אותך שוב?
“אני מאמין שאני לא אעלם מהנוף הציבורי של אשקלון כי אני מאוד אוהב את העיר אשקלון. זה בטוח”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר