כך נראה נחל חממה בימים האחרונים
כך נראה נחל חממה בימים האחרונים

הפתרון להצפות בחורף? נחל חממה יורחב פי שבעה וישפר את ניקוז מי הגשמים

חלקכם שומע לראשונה את שם הנחל היחיד העובר בשטחה של אשקלון שהרחבתו היא התקווה לשפר ולו במעט את יכולת הניקוז ומניעת ההצפות בימי החורף הגשומים. בתוך כך, קיבלה העירייה הרשאה תקציבית מרשות מקרקעי ישראל בסך 11 מיליון שקלים לתכנון וביצוע פתרונות עבור ניקוז מי גשמים במוקדים "חמים" בעיר

פורסם בתאריך: 16.6.20 18:21

     

אתם אולי חיים את רוב חייכם באשקלון אבל יתכן שאינם יודעים מהו נחל חממה, מהיכן הוא מתחיל והיכן הוא מסתיים. אז בקרוב, עם הקמתה של עיר היין בצפון מזרח אשקלון תושבי אשקלון יכירו יותר ויותר את הנחל שיחצה בין השכונה החדשה לשכונת ברנע. במשך שנים ארוכות היה הנחל הזה מוזנח ולא מטופל, אך בימים אלו כאמור עם הקמתה של שכונת  עיר היין לא ניתן להמשיך להתעלם מהנחל.

ראש העיר עם אנשי המקצוע בנחל חממה בתקופת ההצפות

הנחל מתחיל מצפון לשכונת נווה דקלים סמוך למקום בו נמצאה לפני כשלושים שנה אחוזה ביזנטית לייצור יין שנקראת 'אחוזת המיל השלישי' וממנה שואבת השכונה החדשה את שמה. הנחל נמשך צפונה עד כחצי קילומטר מצפון למכון טיהור השפכים של אשקלון, שם נשפכים מי הנחל לנחל אבטח שממשיך לצפון מערב עד שנשפך לים התיכון מדרום לחוף ניצנים.

כביש היציאה הצפוני החדש שצפוי להיפתח בעוד מספר חודשים חוצה את הנחל ולשם כך הוקם מעליו גשר.

אבל בקרוב המציאות בנחל משתנה: חברת 'פרו-שיא' החלה בימים האחרונים בעבודות נרחבות להרחבת והסדרת הנחל, המנקז אליו את מרבית מי הגשמים היורדים באשקלון ובאזורה. העבודות להסדרת הנחל, כך דיווחה העירייה יימשכו כשנתיים, בתקופת הקיץ בלבד, כשהעונה יבשה היות ובתקופת החורף לא ניתן לעבוד.

רכבים מוצפים מים

לא נראה עוד את התמונות הללו?

לדברי מנהלת הפרויקט, אולגה קרביץ, הנחל יורחב פי שבעה. "ההרחבה משתנה בהתאם לתנאי הנחל, אבל אנו נרחיב אותו לכל אורכו, משכונת נווה דקלים ועד נחל 'יפתח' לאורך 4.5 ק"מ שם יתמזגו הנחלים" מסרה קרביץ והוסיפה "נקים גם 'מעבירי מים' במקומות הנדרשים. אלו הם מעברים המנקזים אליהם בתקופת הקיץ את כל פיצוצי המים של העיר ובעצם מונעים ממים מזוהמים להגיע לנחל, משם אנו מעבירים אותם לניקוז הביוב וכך הנחל נשאר נקי".

לדברי קרביץ, הרחבת הנחל תגרום לשיפור ניכר בהצפות, מהן סובלים תושבי העיר בימי שיא הגשם בחודשי החורף הסוערים. "ההרחבה תשפר מאוד את הזרימה אל הנחל, שיספוג הרבה יותר מים, וכך עתיד גם למנוע הצפות בעיר".

כך נראה נחל חממה בימים האחרונים

כך נראה נחל חממה בימים האחרונים

בתוך כך, קיבלה העירייה הרשאה תקציבית מרשות מקרקעי ישראל בסך 11 מיליון שקלים לתכנון וביצוע פתרונות עבור ניקוז מי גשמים במוקדים "חמים" בעיר ובימים אלו הגורמים המקצועיים בעירייה ובחברה הכלכלית עובדים במרץ על גיבוש צוות מתכננים לפתרונות הנדרשים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ראש העירייה, תומר גלאם: "אנחנו לא עוצרים לרגע במלאכת שדרוג התשתיות בעיר. הן ההרשאה התקציבית שקיבלנו, שנמצאת כרגע בשלבי תכנון, והן העבודות שמתבצעות בנחל חממה, צפויות לצמצם באופן משמעותי מקרים קשים של הצפות, כפי שחזינו בעיר בשנים האחרונות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר