הנגשת החופים האחרים בעיר. צילום: אחי בנאי
הנגשת החופים האחרים בעיר. צילום: אחי בנאי

דרישה מהעירייה: הנגישו גם את החוף הנפרד לנכים

בעוד חופים שאינם נפרדים מונגשים לציבור הנכים, הדתיים מהם אינם יכולים ליהנות מרחצה בים בהתאם לאמונתם. ארגון בצלמו החליטה להרים את הכפפה ופנה לעיריית אשקלון ודרש ממנה לאפשר גם לנכים ליהנות ממשאב הים כמו כל תושב אחר. "עיריית אשקלון פועלת ללא לאות להנגשת חופי הרחצה", נמסר מהעירייה

פורסם בתאריך: 9.6.20 19:03

     

השבוע פנה ארגון זכויות האדם בצלמו לראש עיריית אשקלון, תומר גלאם ולחברי מועצת העיר בבקשה להנגיש את החוף הנפרד לנכים.

כידוע בעיר קיימים מספר חופים, כששניים מהם נגישים באופן מלא והשאר נגישים באופן חלקי, אולם החוף הנפרד ולמעשה נכים תושבי אשקלון והדרום השומרים על אור חיים דתי ומעוניינים לרחוץ בים לא זכו עד כה להנגשה כלל.

החוף הנפרד. צולם בדצמבר 2016. צילום ארכיון: משרד מבקר המדינה

במכתב ששלח מנכ"ל הארגון שי גליק נכתב "ים לא נגיש לנכים הוא כמו בריכה בלי מים. החוף הינו משאב טבע עבור כלל אזרחי ישראל ללא הבדל דתים או לא. לא ייתכן שנכים דתיים וחרדים לא ימצאו פיתרון ויאלצו לנדוד לחופים נגישים שהקרוב ביותר הינו באשדוד. כזכור בעיר תל אביב הודיע ראש העיר רון חולדאי שהוא מנגיש את כלל החופים ובתוכם החוף הנפרד.

השביל הנגיש לאחר שנוקה על ידי עובדי העירייה. צילום: מחלקת חופים בעירייה

כך נראה השביל כמה מאות מטרים משם בחוף דלילה. צילום: מחלקת חופים בעירייה

אולם בחוף הנפרד אשקלון אכן ישנה חניה ושירותים מותאמים לנכים אך לא ניתן להגיע למים בכיסא גלגלים. ולכן עיקר חסר מן הספר. הפיתרון הנדרש הינו שביל מהחוף למים דבר שעלותו הינה זעומה".

עוד ציין גליק כי אין חצי הנגשה. או שההנגשה הינה עד הסוף או שנכים נשארים בחוץ.

החוק מחייב כל עירייה ורשות מקומית להנגיש את החופים, אולם לאו דווקא את החופים הנפרדים.

השבוע נפגש מנכ"ל בצלמו שי גליק עם סגן שר הפנים יואב בן צור הממונה על החופים וביחד עם ארגוני נגישות במטרה לקדם את נושא הנגשת החופים הנפרדים ברחבי הארץ.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"חופי ישראל הינם נכס לאומי ששייכים לכולם, לא ייתכן שמשאבי הטבע לא יהיו נגישים לכלל האוכלוסייה, נמשיך לפעול לקידום ושילוב והנגשת כל מקום ציבורי" מסר גליק והוסיף "אנו מודים לסגן השר הרב יואב בן צור אשר הביע בפנינו את מחויבותו לדאוג לכלל הציבור הנזקקים לשירותים אלו, ועל פעילותו לזרז נושא חשוב זה".

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "עיריית אשקלון פועלת ללא לאות להנגשת חופי הרחצה לאנשים עם מוגבלויות ולראייה, קיימות התאמות נגישות בחופים המוכרזים בתחומה, דלילה ובר כוכבא, הכוללות שביל גישה המגיע בסמוך לקו המים, כסאות נגישים לשימוש בתוך המים, מתחמי ישיבה נגישים ומוצלים ועוד. בחוף הנפרד קיימות חניות נגישות וקיימת סככה נגישה. בשבועות הקרובים יונגש גם תא השירותים. נמשיך בפעולות הנגשה בחופים על מנת לאפשר לכל אחת ואחד מתושבי העיר בילוי מהנה ובטוח בחופי העיר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר