תלמידים עם מסכות. צילום: אמיל סלמן
תלמידים עם מסכות. צילום: אמיל סלמן

מהומה על לא מאומה: אף כיתה באשקלון לא נשלחה לבידוד

למרות הפרסומים שהספיקו להדאיג ולהלחיץ מאות הורים מסתבר שמלבד כמה ילדים שנמצאים בבידוד בגלל שנחשפו לחולי קורונה, לא היו הדבקות במוסדות החינוך. בעוד מספר ימים יעברו התלמידים בדיקות קורונה שרק הן אולי יסמנו כיוון חדש

פורסם בתאריך: 1.6.20 17:29

     

גל ההתפרצות השני אמנם כבר נותן את אותותיו בבית ספר בבירת ישראל ובבתי ספר אחרים ברחבי הארץ אך למרות השמועות הלא מבוססות הוא כלל לא הגיע למוסדות החינוך באשקלון.

הפרסומים בימים האחרונים באשקלון מעוררים בהלה מיותרת וגורמים נזק לשגרת החיים שתושבי העיר כה ייחלו לה זמן רב.

בדיקה שערך היום "כאן דרום" עם הגורמים המטפלים בדבר עולה כי לעת עתה באף בית ספר או כיתת גן לא צריך להיות שינוי מהשגרה כפי שקבע משרד הבריאות והחינוך.

גלאם מקבל תלמידים. צילום: סיוון מטודי

בבית הספר "בית יחזקאל", תלמידת כיתה ה' שהתה במהלך חג השבועות במחיצת הדוד שלה. אתמול, יום ראשון, יומיים לאחר החג, היא הגיעה לבית הספר כרגיל כשבמהלך יום הלימודים התקשרה אמה להנהלת בית הספר והודיעה כי הדוד ביקש מהם להיות בבידוד שכן, הוא אובחן חיובי לנגיף. הנהלת בית הספר הוציאה הודעה מסודרת להורים כדי להרגיע אותם ולהסביר להם כי על פי ההנחיות, מלבד התלמידה עצמה אף אחד מהתלמידים האחרים לא צריך להיכנס לבידוד. אלא שההורים החליטו, על דעת עצמם, לא לשלוח את ילדיהם ללימודים. מכל ילדי הכיתה, כך נודע לכאן דרום, הגיעה הבוקר רק תלמידה אחת.

בית ספר בית יחזקאל אשקלון. צילום: אורי קריספין

בית יחזקאל. צילום: אורי קריספין

בימים הקרובים תעבור הילדה גם בדיקה כדי לראות האם נדבקה והאם אכן על פי ההנחיות צריכים יתר חבריה לספסל הלימודים להיכנס לבידוד.

באותה משפחה יש גם ילד בגן. ההודעה על כך שהילד לא יגיע ללימודים בגלל שעליו להיות בבידוד הגיעה גם לגננת. בניגוד להתנהגות ההורים בבית יחזקאל, ההורים בגן כן שלחו הבוקר את ילדיהם ללימודים.

בדיקת קורונה.

בבית הספר הראל המצב דומה. שם הורה של תלמידה אובחן כחיובי לנגיף ומשום כך התלמידה לא נשלחה ללימודים כפי שקובעות ההנחיות. התלמידה, גם המקרה הזה תעבור בדיקת קורונה ולפי התוצאות יוחלט כיצד להנחות את התלמידים.

אמה של התלמידה פרסמה היום הודעה להורים והסבירה את השתלשלות האירועים. הסבירה כי בעלה נדבק במקום העבודה שלו וציינה כי עוד שלפני שנבדק, הך החליטו שלא לשלוח את בתם ללימודים ולהודיע על כך להנהלה. וכך נכתב בהודעה של האם:

"לבתי אין שום תסמינים. היא לא חולה מאומתת!
מי שחולה נכון לעכשיו, זה אבא שלה!

מחר הילדים שלי ואני ניבדק.

כרגע, אין לכם שום סיבה להיות בלחץ מיותר.

לצערי, חשיפה לחולה קורונה יכולה להתרחש בכל מקום ולכל אחד.

תזכרו את זה לפני שמפנים אצבעות מאשימות" סיימה את מכתבה להורים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בפורום ההורים העירוני נמצאים בקשר הדוק עם מנהל החינוך וגם שם מבקשים להרגיע את המהומה ולהמשיך את שגרת הלימודים כפי שהתווה משרד החינוך.

"הוכח מעל לכל ספק כי שמירה על הנחיות משרד הבריאות לרבות מסכה וכללי היגיינה מצילות חיים. הימים האחרונים מעידים כי הרפיון שחל בחלק מהציבור אודות כללי משרד הבריאות הביאו למצב של עליה ניכרת בתחלואה" מסר יו"ר הפורום, אבי רווח והוסיף "אני פונה למנהלים לסגלי ההוראה ולתלמידים להמשיך דווקא עתה ביתר שאת לשמור על הכללים למען בריאות כולנו".

מעיריית אשקלון נמסר כי אכן אין שום כיתה ברחבי אשקלון שנדרשה להיכנס לבידוד וכל הפרסומים הם מוטעים. "יש מספר ילדים בבידוד, ללא תסמינים. אם היו עם תסמינים, אפילו הכי קלים, היינו מוציאים הודעה כפי שהוצאנו בעבר" נמסר מדוברות העירייה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר