עייש ודיין. ינסו לשכנע את התושבים. צילום: יח"צ

מיזם חדש באשקלון: מועצת השכונות

עו״ד אבי עייש ויוסי דיין, חברו יחדיו והם קוראים לתושבי השכונות לקחת את גורל השכונה בידיהם ומבקשים מהתושבים להצטרף למיזם חדש שלדבריהם הוא חסר תקדים

פורסם בתאריך: 28.8.17 15:49

     

על פי החוק ופקודת העיריות, אם מרבית תושבי השכונה פונים בבקשה מתאימה לשר הפנים, הוא יכריז על השכונה כ'איזור' או 'רובע' ואז, יתקיימו בפיקוחו בחירות לתפקיד וועד שכונה ויו״ר שכונה. על פי אותו החוק, הנבחרים, יהיו רשאים לקבוע בעצמם מה נדרש לרווחת השכונה, ואילו מועצת העיר תקציב את התקציב הדרוש. אם מועצת העיר לא תאשר דרישות השכונה, כי אז הממונה על מחוז דרום מטעם משרד הפנים, יאשר זאת במקומה.

עו״ד אבי עייש, מי שהכריז כי יתמודד שוב לראשות העיר בבחירות הקרובות, ממנף את החוק למיזם חדש יחד עם פעיל הציבור יוסי דיין. ״הדבר מתאפשר מכח הוראות הפרק השלישי לפקודת העיריות. זה בהחלט חשוב ועל כן יצאנו לדרך להחתים את תושבי השכונות על הבקשה להכרזה", מסר עו"ד עייש. "עד כה ראשי עיר קודמים נזהרו מזה, שמה יקום הגולם על יוצרו וחששו מאיבוד שליטה. מי שמכיר אותי, אני דמוקרט בגישתי ולכן אינני חושש מכך. לטעמי, מציאות של רובעים סטטוטוריים בעיר, באמצעות נבחריהם רק יסייעו לראש העירייה להגיע אל הבעיות האמיתיות בכל שכונה״.

לדברי עייש ודיין, לאחרונה נבחר האחרון על ידי ראשי ועדי שכונות נוספים בעיר, לשמש יו"ר הגוף שנקרא מבחינתם "מועצת שכונות". אלא שלגוף אין כיום הכרה חוקית, אין מדובר ביישות משפטית או עמותה ומחר בבוקר כל אחד יכול לקרוא לעצמו יו"ר שכונה או יו"ר מועצת שכונות.

עייש ודיין מקדמים מהלך בסופו יוענק לגוף הנבחר בשכונה מעמד סטטוטורי, ובחירתו תעשה בפיקוח שר הפנים. "לשיטתי זה דבר חשוב מאוד לשכונה, שהיא לוקחת את עצמה בידיים ולא משוועת לסיור שכונה של ראש עירייה אחת לשנה ובדרך כלל לפני בחירות" מסר היום דיין.

כעת, עומדים השניים בפני מאמץ גדול לצרף תושבים למיזם שלהם כדי שדרוש משר הפנים הכרזה כזו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר