גן ילדים. צילום אילוסטרציה: אייל טואג
גן ילדים. צילום אילוסטרציה: אייל טואג

אשקלון: המשטרה חוקרת תלונות על אלימות מצד סייעת בגן ילדים

מספר הורים ניגשו למשטרה והגישו תלונות כנגד סייעת בגן ילדים בעיר לאחר ששמעו מילדיהם כי הסייעת נוהגת כלפיהם באלימות. נכון לעכשיו הילדים נמצאים בבתיהם ואילו הסייעת שעדיין לא נחקרה ממשיכה בעבודתה מאחר ובירור שנעשה בעירייה לא העלה חשד לאלימות. "אני בוכה כבר שבוע וחצי", אמרה אחת האימהות

פורסם בתאריך: 21.5.20 14:39

     

הרוחות באחד הגנים באשקלון סוערות מאוד בשבועיים האחרונים. מספר הורים ניגשו לתחנת המשטרה בעיר והגישו תלונות נגד הסייעת בגן בטענה להתנהגות אלימה כלפי הילדים. נכון לעכשיו הוגשו מספר תלונות מצד ההורים וכמה ילדים נחקרו ונחקרים במשטרה על ידי חוקרות ילדים והם נשאלים על ההתרחשויות בגן.

"אני בוכה כבר שבוע וחצי, לא אוכלת ולא ישנה", מתארת אם לילד בגן על מה שעובר עליה מאז שלדבריה שמעה מבנה על התנהגות אלימה כלפיו מצד הסייעת.

היא מספרת כי הכל התחיל בשל תקרית שהתרחשה בין אחת האימהות לבין אותה סייעת בכניסה לגן והיא שהיוותה את הטריגר שממנו הכל התפרץ. "הייתה לי שיחה איתה ודיברנו על אותה הסייעת ומה שקרה אחר כך, היא מספרת לה דברים שהבן שלה אומר שקרה לו עם אותה סייעת". בשלב הזה היא החליטה לתחקר את הבן שלה, "הוא פשוט אמר לי. כל מה שהייתי צריכה זה לשאול והוא פשוט סיפר לי הכל. הוא סיפר שהיא מרביצה, ממש מרביצה לילדים, לא לכולם, לחלק. ושהיא זורקת חלקים של משחקים ושהיא מאכילה באגרסיביות".

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום

היא מספרת כי השיחה עם הבן הייתה עבורה מאוד קשה, "זה נחת עליי כמו רעם ביום בעיר, כל ההתנהלות שלי הייתה מולה הסייעת הזאת. היא עבדה עליי בעיניים אני מרגישה בגידה באמון. הבן שלי אמר לי שזה הכל סודות ואסור לו לספר. אני מרגישה שלא שמעתי את הזעקה השקטה של הבן שלי. הוא לא היה הולך לשירותים בגן ולא רצה לאכול בשלב מסוים בגן. אני חשבתי שזה פינוק".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




נכון לעכשיו בנה נשאר בבית ולא הולך לגן. הוא לא היחיד שנותר בבית מהסיבה הזאת. אמא אחרת שבנה כבר חזר לשלושה ימים ראשונים, החליטה להשאיר אותו בבית ומספרת כי גם בנה סירב לחזור לגן, "אמרתי לו 'בוא נלך ונראה איך אתה מסתגל'. ביום הראשון הוא חזר מאוד אפתי ולא רצה לעשות שום דבר והיה מסוגר. חשבתי שקשה לו בגלל המעבר מהשגרה של הבית וחשבתי שזאת ההשפעה. ביום השני הוא חזר ואמר 'כואבת לי הבטן' ואמר לי 'לא הלכתי לשירותים בגן'. לא התייחסתי לזה, חשבתי שזה קשה לו עם ההסתגלות בחזרה וביום השלישי הוא חזר וישר הלך לישון, הוא לא ישן צהריים בגיל שלו. ביום הרביעי שהקפסולה השנייה הלכה לגן והילד שלי נשאר בבית, הוא אמר לי שהוא שמח שהוא בבית ולא רוצה ללכת לגן. אז היו לי כל מיני שאלות וראיתי התכתבויות בוואטסאפ של ההורים ואז קיבלתי טלפון מאחת האמהות והיא סיפרה לי שהתגלה לה ולעוד כמה אמהות שהסייעת מרביצה לילדים שלנו והשם של הילד שלי עלה בכל הסיפורים של הילדים שסיפרו לאמהות שלהם. השם שלו עלה בכמה אירועים בשלושה ימים האלה וגם אחורה בזמן. אני תחקרתי את הילד שלי והוא סיפר לי שהסייעת מרביצה לו ובחלק הזה אני עצרתי את השיחה עם הילד שלי והתקשרתי למנהלת של הגן".

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום. למצולמים אין קשר לכתבה

לאחר מכן היא ניגשה למשטרה והגישה תלונה ובנה אף נחקר על ידי חוקרת ילדים.

תלונה על כך אף הגיעה לעיריית אשקלון ובעירייה ערכו בירור עם כל העובדים בגן ולא עלה כל אירוע של אלימות מצד הסייעת שכבר עובדת כחמש שנים ומעולם לא התלוננו נגדה. גורמים בעירייה אף אומרים כי אם היה עולה מקרה של אלימות במסגרת הבירור הם היו פועלים בהתאם כנגד הסייעת, אך כאמור לא עלה אפילו אחד כזה.

האמא ששוחחה איתנו מספרת כי בשל ההחלטה להשאיר את בנה בבית גם היא לא חזרה לעבודה שלה ואומרת כי לא ייתכן שיש ילדים שנשארים בבית ואילו הסייעת ממשיכה לעבוד כרגיל, "העירייה צריכה בשלב ראשון להוציא אותה מהגן ולהרחיק אותה מטיפול בילדים עד שיתברר מה שיתברר. יש כל כך הרבה תלונות ולא פועלים בנידון והגברת ממשיכה לטפל בילדים. זה לא ילד אחד או שתיים אלה ילדים שלא נפגשו ואמהות של הכרתי והילדים מספרים את אותם הדברים כל אחד לאמא שלו. לא יכול להיות שהסייעת ממשיכה לעבוד והילדים שלנו יהיו בעונש וישבו בבית".

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום. למצולמים אין קשר לכתבה

ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר כי "הנושא מצוי בחקירת משטרה ואנו ממתינים לממצאים. מפקחת הגן בקשר רציף עם צוות הגן ועם עיריית אשקלון מעסיקתה של הסייעת, לקבלת כל מידע חדש בעניין".

ממשטרת ישראל נמסר כי מתנהלת חקירה בנושא.

בעיריית אשקלון אומרים כי מאחר והנושא נמצא בחקירת משטרה אינם יכולים להתייחס אליו בשלב זה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר