הפתרונות היצירתיים של האשקלונים להתמודדות עם התו הסגול

שני פיתוחים חדשניים מאשקלון יסייעו לעסקים לעמוד בתקני התו הסגול

וובו-טק ואל-קונטרול, שתי חברות חדשנות מאשקלון, מציגות שניים מהפתרונות המתקדמים בשוק עבור עסקים הנדרשים לעמוד בתנאי התו הסגול. המשנה לראה"ע איתי סהר מסייע לקדם את הפרויקטים: "זו גאווה וזו רק הצצה למה שיזמי העיר הזו יודעים לעשות"

פורסם בתאריך: 13.5.20 19:06

     

הנחיות הממשלה לאור משבר הקורונה מחייבות את העסקים המעוניינים לחזור לפעילות לעמוד בתנאים שונים, המכונים תנאי התו הסגול. מטרתם למנוע הדבקה והפצת גל שני של וירוס הקורונה ולוודא כי מתבצע מעקב אחר הנכנסים לעסק.

כך למשל, נדרשים בעלי העסקים לתעד ברישום את הנכנסים והיוצאים מהעסק, למדוד חום בכניסה ולהקפיד על כללי ההתקהלות והריחוק החברתי. עסקים רבי אינם יכולים לעמוד בכך ונדרשים להשקיע בכך זמן ומשאבים ולעתים נאלצים לא לפתוח או לפעול בציות חלקי להנחיות.

בדיוק לצורך הזה נכנסים שני פיתוחים חדשניים מיזמי העיר אשקלון:

חברת וובו-טק הוקמה על ידי אלירן סוויסה וטל מסילטי, תושבי אשקלון, ומציגה פתרון קל ופשוט לשימוש, מבוסס על הטלפון הסלולרי של לקוחות העסק. באמצעות סריקה של ברקוד המסופק על ידי החברה, מתבצע רישום אוטומטי של הנכנסים לעסק ע"ב תעודת זהות בלבד על מנת לצמצם פגיעה בפרטיות. מאגר הנתונים נותר אוטומטית, נשמר בענן ומאפשר לדעת את שעות הכניסה לעסק. בעל העסק יכול לגשת באופן מאובטח לנתונים באופן חופשי.

טל מסילתי מימין ואלירן סויסה

סמנכ"ל השיווק של החברה, טל מסילטי, אמר לנו כי: ״אנחנו גאים להיות חלק מפיתוח אשר יקל על בעלי העסקים באשקלון בישראל ובאשקלון בפרט. הדבר היחיד שהלקוח צריך לעשות זה לפתוח את המצלמה של הטלפון ללא שום אפליקציה, לסרוק את הברקוד, אוטומטית קופץ לו קישור לאתר שם הוא מכניס תעודת זהות, מספר טלפון ומפה המכשיר כבר יזכור אותו לתמיד" מסביר טל מסילתי ומוסיף "כל פעם שהוא יגיע לבית עסק שעובד איתנו הוא רק סורק את הברקוד ויכול להיכנס לחנות. זה מאפשר מעקב של הלקוחות בבית העסק וזה חוסך בכח אדם כי יש עסקים שהיו צריכים להעסיק עובד שצריך להתעסק ברישום. אנחנו עוזרים לעסקים הקטנים להתפתח ולעבור את התקופה הזו".

טל מסילתי בכניסה לעסק שעובד עם הפתרון של וובו

חברת אל קונטרול, בבעלות מקומית גם היא, מציגה פתרון טכנולוגי מבוסס אפליקציה המסתמכת על ענן, ושמסנכרנת סנכרון מלא בין מצלמות תרמיות לצורך מדידת חום, חתימה על אישורים רפואיים, זיהוי התקהלות בבית העסק לפי המצלמה ושמירה ותיעוד של המידע למקרה שיתגלה כי נשא קורונה ביקר בבית העסק.

אל קונטרול הוקמה על ידי יגאל לזר בשנת 2008 ומאז התפתחה להיות אחת החברות המובילות בתחום האבטחה ובקרת מבנה בישראל, המפתחת מערכות ניטור ובקרה מתקדמות המותקנות בפרויקטים כדוגמת בתי חולים והרכבת הקלה בתל אביב.

מורן לזר

"הפתרון שלנו מודד את החום בכל זמן נתון בחנות וגם מנטר את כמות הלקוחות שיש בחנות ומזהה התקהלות לא חוקית שיש במחלקה כלשהי או שלקוחות נמצאים במרחק פחות משני מטר" מספר סמנכ"ל השיווק של אל-קונטרול, מורן לזר "הפיתוחים החדשניים של החברה שלנו יעזרו להרבה מאוד עצמאים ובעלי עסקים לחזור לפעילות, להתמודד עם השגרה החדשה ולהתאושש לאחר משבר הקורונה שפקד אותנו".

המשנה לראה"ע איתי סהר מסייע לחברות לקדם את הפיתוחים שלהן בקהילת העסקים הנדרשים לעמוד בתו הסגול: "אני גאה ביזמים המקומיים. שני פיתוחים מצוינים, מענה אמיתי לצורך אמיתי ובמחירים תחרותיים מאוד. זו גאווה וזו רק הצצה למה שיזמי העיר הזו יודעים לעשות. אני מאמין בחדשנות באשקלון וביזמי העיר ואני מבטיח להם: אתם תביאו את היצירתיות ואת הרוח היזמית המנצחת, אנחנו נייצר את הסביבה. יחד אתכם אשקלון ניצבת בפני זינוק ענק קדימה"

איתי סהר. צילום באדיבות מעוף אשקלון

איתי סהר. צילום באדיבות מעוף אשקלון

טל ומורן הוסיפו כי: "התמיכה במיזם על ידי המשנה לראה"ע איתי סהר מבורכת ומשמעותית, כדי לשים את העיר האהובה שלנו על המפה ולסייע בשמירה על חיי משפחתנו והסובבים אותנו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר