טקס הזיכרון למשפחת טלי חטואל ובנותיה הי"ד בבית משפחת מלכה. צילום: חן בן לולו
טקס הזיכרון למשפחת טלי חטואל ובנותיה הי"ד בבית משפחת מלכה. צילום: חן בן לולו

16 שנים לרצח המחריד: טקס לזכר טלי חטואל וארבע בנותיה

בשל הקורונה והאילוץ לערוך אזכרה מצומצמת התגייסו תלמידי אמי"ת באשקלון ובאשדוד וערכו טקסים בבית משפחת מלכה, הוריה של טלי באשקלון ובבית משפחת חטואל באשדוד. היה מרגש

פורסם בתאריך: 6.5.20 09:01

     

16 שנים חלפו מאז הפיגוע הארור והקשה שזעזע את המדינה כשכמעט משפחה שלמה נמחקה מעל האדמה. טלי חטואל הי"ד תושבת מושב קטיף שבגוש קטיף, שהייתה בחודש השמיני להריונה נסעה עם ארבע בנותיה לאשקלון, שם בעלה דוד ניהל בית הספר 'אסף מימון'. דקות בודדות לאחר שיצאו מביתן, על ציר כיסופים בו עושים את דרכם תושבי הגוש אל מחוץ לרצועה, ארבו לה שני מחבלים.

כשהרכב התקרב הם החלו לירות לעברו, טלי נפצע אנושות והרכב נעצר בשול הכביש. המחבלים הארורים התקרבו לרכב והמשיכו לטבוח, ממרחק קצר, בכל יושבותיו. באירוע המזוויע  נרצחו טלי וארבע בנותיה: הילה (11), הדר (9), רוני (7) ומירב (2) הי"ד.

הלווייתה של טלי חטואל ובנותיה באשקלון. צילום: ניר כפרי

הלווייתה של טלי חטואל וארבעת בנותיה באשקלון. צילום: ניר כפרי

כאמור, בכל שנה מגיעים מאות משתתפים לבית העלמין באשקלון ומשתתפים באזכרה לחמש הנרצחות. השנה, בשל מגבלות הקורונה לא נערכה האזכרה הגדולה כמו בכל שנה והוריה של טלי נאלצו לערוך אירוע מצומצם לזכר הבת וארבע הנכדות.

שוש ושלמה מלכה, הוריה של טלי חטואל ז"ל

שוש ושלמה מלכה, הוריה של טלי חטואל ז"ל

בשל כך ביקשו הוריה של טלי כי בני הנוער שלא יוכלו להגיע לאזכרה, יעשו מעשה טוב לזכרן ולעילוי נשמתן וישלחו להורים הודעה על המעשים הטובים.

המנהיגות הצעירה של רשת אמי"ת בכל הארץ החליטה להתגייס למבצע המרגש, ותלמידים בכל הארץ ערכו פעילות התנדבות עם קשישים, חלוקת מזון למשפחות נצרכות ועוד כשהכל לזכר טלי ובנותיה.

אבל בזה לא דיי. תלמידי אמי"ת טכנולוגי באשקלון הגיעו ביום האזכרה לבית הוריה של טלי, משפחת מלכה, וערכו טקס זיכרון מרגש.

טקס הזיכרון ךזכת משפחת טלי חטואל ובנותיה הי"ד בבית משפחת מלכה. צילום: חן בן לולו

יצחק אברג'ל מנהל אמי"ת טכנולוגי אשקלון אמר כי "זו זכות גדולה לזכור ולהזכיר את טלי חטואל וארבע בנותיה ז"ל, תלמידינו, שאך היום שבו לבית הספר ביקשו להיות עם המשפחה בכאבה ביום י"א באייר, יום האזכרה, הפה נאלם מול העוצמה של המשפחה המופלאה הזו – משפחת מלכה – הוריה של טלי ,שהקריבו את היקר מכל במאבק על קיומנו כאן".

עדי חדידה, תלמידת כיתה י"א אמרה כי היא וחבריה חשו כי "זה המעט שיש בידינו לעשות כדי לתמוך ולסייע למשפחה הנפלאה, כשהאזכרה חייבת להיות במתכונת מצומצמת בשל הקורונה. זו היתה שעה משמעותית ועוצמתית, הרגשנו שאנו עומדים לצידם בשם כל אזרחי ישראל".

באותה שעה, ערכו תלמידות מדרשת אמי"ת אשדוד שהמנהלת שלהן היא אורית קאופמן, האחות של טלי ז"ל, יחד עם תלמידי ישיבת אמי"ת ותיכון אמי"ת י' ותלמידי המרכז הטכנולגי אמי"ת באשדוד אירוע דומה בחצר בית משפחת חטואל באשדוד, שבו לצד חמשת נרות הזיכרון העמידו חמישה שתילים שמבטא את הצמיחה לזכרן.

הטקס לזכר בנות משפחת חטואל בבית משפחת חטואל באשדוד. צילום: יהודית וקסמן


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




חן, אחת התלמידות מספרת כי "הרגשנו צורך לחזק את הסבא והסבתא שאיבדו את כלתם ואת ארבע הנכדות, כיום במציאות המורכבת של ימי הקורונה, גם אם עברו 16 שנה, אסור לשכוח את הרצח הנורא הזה".

הטקס לזכר בנות משפחת חטואל בבית משפחת חטואל באשדוד. צילום: יהודית וקסמן

אורית קאופמן אחותה של טלי ומנהלת מדרשת אמי"ת אשדוד אומרת כי המשפחה נרגשת מההיענות הגדולה למיזם המעשים הטובים וכי מבחינת המשפחה, "הזיכרון הטוב והגדול ביותר לטלי ולבנות הוא המעשים הטובים וכל מעשה קטן מרחוק, יהפוך לזיכרון משמעותי ועמוק".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר