בדיקות קורונה במעבדה. אילוסטרציה: דוברות המרכז הרפואי הלל יפה

אשקלון: ארבעה חולי קורונה חדשים; עוד מסלול נחשף

רגיעה באשקלון. הנגיף עדיין כאן אבל הנתונים מראים שתושבי אשקלון מתמודדים בצורה טובה עם הנגיף. וגם: שני מקומות נוספים בהם שהו חולי קורונה באשקלון בימים האחרונים

פורסם בתאריך: 24.4.20 12:19

     

בעוד מדברים כולם על הכוונה להחזיר את המשק לשגרה כדי להקל על העסקים ועל מאות אלפי תלמידים באשקלון נמשכת ההדבקה. ביממה האחרונה עלה מספר תושבי העיר שאומתו בנגיף הקורונה ל-258 כשעוד 4 תושבים קיבלו מקופות החולים שלהם שתוצאות הבדיקה שערכו חיוביות.

התוצאות מעלות את אשקלון למקום השביעי בארץ, כאשר מהמקום השישי ועד המקום העשירי ממוקמות בצפיפות יחד עם אשקלון – אשדוד פתח תקווה וביתר עילית כשהפער בין כל עיר הוא חולה אחד בודד.

ביחד לגודל האוכלוסייה אשקלון נמצאת במיקום הרבה יותר נמוך. כרגע, על פי הנתונים של משרד הבריאות 75 מכל 100,000 אומתו לנגיף בבדיקות שנערכו להם מאז פרצה המגיפה, מה שממקם את אשקלון במקום ה-49 ומוציא אותה ממועדון הערים מוכות הקורונה.

ערכת בדיקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג

ערכת בדיקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג

עוד קצת נתונים על אשקלון: עד היום עברו 4,665 מתושבי העיר בדיקות קורונה. מסך 258 שאומתו לנגיף, 154 כבר החלימו (כ-60%).

בבית מלון הרלינגטון מבודדים כעת למעלה מ-70 נשאי הנגיף ומידי פעם עובדים בדיקות כדי להבין מתי כבר החלימו.

בכפר הנופש של האגודה למען החייל שהפך ל'כפר מחלימים' מבודדים נכון להיום 84 אנשי צבא בסדיר ובקבע שממתינים לבדיקות שליליות ולשחרור הביתה. למעלה מ-70 נשאים ששהו בכפר כבר השתחררו לביתם או הועברו למסגרות בידוד אחרות.

2 מרפאות

רשימת המקומות שבהם שהו חולי קורונה מתקצרת עם הירידה בזיהוי חולים תושבי בעיר כנגועים בנגיף. הרשימה מתקצרת יותר כשהתושבים שומרים על בידוד לאחר שנחשפו לחולה מאומת.

משרד הבריאות מדווח על כך שביום שלישי האחרון (21/04/2020) שהה חולה קורונה בין השעה 10:00 ל-10:30 במרפאת אוזניים בבניין 'פאר סנטר', ברחוב הגבורה 1. לאחר מכן שהה, חולה (כנראה אותו אחד) בין השעות 10:30 ל – 12:30 במרפאת שנייים 'אפרת' שבאותו בניין.

פאר סנטר. צילום: אלירם משה

פאר סנטר. צילום: אלירם משה

כל מי ששהה במקומות שצוינו לעיל בימים ובשעות המפורטים מעלה מתבקש להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראות משרד הבריאות ולדווח על כך בטופס המקוון:
דיווח על בידוד בית לאחר חזרה מחו"ל
דיווח על בידוד בית לאחר מגע עם חולה מאומת

ניתן גם לדווח במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400 ובמוקדי קופות החולים השונות.

193 נפטרים בישראל

אם נסיט את מבטינו אל הנתונים הארציים נראה כי על פי התחזיות שנשמעו בתחילת ההתמודדות עם המגיפה היינו אמורים להיות במצב הרבה יותר קודר וחמור. ייתכן שאלו הצעדים שנקט משרד הבריאות וההנחיות לרחוק חברתי וייתכן שגם אלו התושבים שהקפידו על ההנחיות, פחות או יותר ומנעו את קריסת מערכת הבריאות לעת עתה.

עד עתה קבעו הצוותים הרפואיים בישראל את מותם של 193 חולים. 14,882 נמצאו חיוביים לנגיף, 5685 החלימו.

במחלקות הקורונה בבתי החולים השונים ברחבי ישראל מאושפזים כרגע 421 חולים, 2501 חולים נמצאים במלוניות החלמה שהקים משרד הביטחון, 6102 חולים שתנאי המגורים שלהם מאפשרים להם, מבודדים בביתם ונוטלים תרופות כדי להחלים מהמחלה. באם מצבם יחמיר תישקל האפשרות לפנותם לאשפוז בבית חולים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ברזילי: 4 חולים בלבד במחלקת הקורונה

בהמשך לתחזיות הקודרות, במרכז הרפואי ברזילי הכינו שלוש מחלקות להתמודדות בהתפרצות הקורונה. הבוקר דיווחה הנהלת בית החולים כי במחלקת הקורונה מאושפזים נכון להיום 4 חולים: 2 במצב בינוני ו-2 המצב קל. בעבר ידע הצוות הרפואי עומס גדול יותר כאשר טופלו במחלקה למעלה מ-11 חולים.

מאז פרוץ המגיפה ועד היום 42 חולי קורונה שהיו מאושפזים בברזילי החלימו, 38 עברו למסגרת בידוד אחרת, 3 נפטרו ובסה"כ טופלו 87

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר