נזהרים מהידבקות הנגיף הקורונה. צעירה במקום ציבורי. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE
נזהרים מהידבקות הנגיף הקורונה. צעירה במקום ציבורי. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

שיטחנו את העקומה: רק שלושה מאומתים נוספים בתוך יומיים

אשדוד השכנה הדביקה את הפער ולראשונה מספר החולים המאומתים שבה זהה עם 245 החולים האשקלונים. יש חשש שההקלות יגרמו להתפרצות מחודשת של הנגיף בכל רחבי הארץ. בתוך כך אישרה היום הממשלה את התקנות המחמירות ביום הזיכרון וביום העצמאות שיחולו בשבוע הבא

פורסם בתאריך: 22.4.20 16:57

     

אחרי כמעט חודשיים נראה כי תושבי אשקלון מצליחים לשמור על הוראות הריחוק החברתי ומונעים את המשך התפשטות נגיף הקורונה בקרבם. כך זה לפחות נראה בימים האחרונים. לאחר שבסוף השבוע הצטרפו 29 מתושבי העיר לסטטיסטיקה הכואבת ל-48 שעות בלבד והוסרו מהמדד לאחר שהתברר שמדובר בטעות באבחון הדגימות, נראה כי המצב מתאזן, או כפי שאומרים במשרד הבריאות "משטחים את העקומה".

אשקלון שכבר היתה מדורגת במקום הרביעי בישראל ונחשבה מוכת קורונה מצליחה להיפטר מהתואר הלא מכובד וכעת ממוקמת במקום השמיני.

על פי הנתונים שמוסר משרד הבריאות במהלך היומיים האחרונים נוספו למצבת תושבי אשקלון המאומתים לנגיף שלושה חולים בלבד.

בדיקת קורונה. צילום: מגד גוזני

בדיקת קורונה. צילום: מגד גוזני

שמונה תושבים שחלו נתבשרו ביומיים האחרונים שהם כבר בריאים ובסך הכל עד עתה החלימו 150 תושבים שהם 61% מהחולים.

אגב, שכנתנו מצפון, העיר אשדוד השוותה היום את כמות החולים ו-254 מתושבי שתי הערים אומתו כחולים, בה אחוזי החלמה עומדים על 41% בלבד.

ייתכן שבקרוב העקומה תתרומם שוב בעקבות ההקלות בהוראות הבידוד. התפשטות הנגיף בימים אלה הינו תוצאה של הוראות הריחוק בשבועיים האחרונים.

 

בשבוע הבא יחולו יום הזיכרון ולמחרתו יום העצמאות והממשלה אישרה היום את התיקון לתקנות שעת חירום להגבלת היציאה למרחב הציבורי בימים אלה על מנת למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

תקנות ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה:

תתאפשר יציאה מהבית לצורך ביקורי התייחדות והנצחה בקברי חללי צה״ל, נפגעי פעולות איבה ואתרי הנצחה החל מהיום (ד') ועד ערב יום הזיכרון, יום ב׳, 27 באפריל 2020, בשעה 16:00.

נדגיש כי על פי התקנות בערב יום הזיכרון וביום הזיכרון (החל מיום ב׳, 27 באפריל, בשעה 16:00) לא תתאפשר יציאה מהבית לשם ביקור בבתי עלמין ואתרי הנצחה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תקנות ליום העצמאות:

החל מיום ג׳, 28 באפריל 2020, בשעה 17:00 ועד ליום ד׳, 29 באפריל 2020, בשעה 20:00 יוכל אדם לצאת מביתו רק לצורך הצטיידות בתרופות ובמוצרים חיוניים בלבד וקבלת שירותים חיוניים בלבד בתחום יישוב מגוריו, אלא אם בתחום זה לא קיימים שירותים אלו, ואז יוכל לקבלם ביישוב הסמוך ליישוב מגוריו.

בתקופה זו תופסק פעילות התחבורה הציבורית.

משרד הבריאות שב ומדגיש כי על האזרחים לחגוג את יום העצמאות בבתיהם. לא תתאפשר רכישה של מזון במהלך ערב יום העצמאות ויום העצמאות עצמו. תתאפשר יציאה מהבית להתאווררות ופעילות גופנית בקרבת הבית (בהתאם לתקנות), בהתאם למתכונת שחלה בליל הסדר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר