חגי סלבין בבית החולים עוד כשהיה חולה קורונה

"אם לא היינו קוראים למד"א יכול להיות שחגי לא היה איתנו היום"

חגי סלבין, בחור עם צרכים מיוחדים מאשקלון, החל לגלות תסמינים שהדאיגו את הוריו שחשדו כי מדובר בקורונה בניגוד לדעת רופאים שבדקו אותו ובניגוד לבדיקת קורונה שלילית. רק כשמצבו הידרדר והוא הובהל לבית החולים באמבולנס התברר כי הוא אכן נדבק בנגיף, "הרגשנו שהמצב שלו מידרדר ואנחנו חסרי אונים", מספרת אמו

פורסם בתאריך: 13.4.20 20:25

     

המציאות החדשה שכפתה עלינו מגיפת הקורונה גרמה לרבים מאיתנו לחשוש ולדאוג מכל כחכוח ומכל תחושת יובש לא מוסברים בגרון. חגי סלבין, צעיר עם צרכים מיוחדים תושב אשקלון חזר ביום ראשון הביתה לאחר שהבריא ממחלת הקורונה, כשיש לו ולבני משפחתו לקח חשוב. הוא אכן סבל רק משיעול ולא מחום אבל לאחר שבדיקה ראשונה הראתה שהוא אינו חולה קורונה, החל מצבו להחמיר והוחלט לעשות לו בדיקה נוספת שהיא דווקא חזרה חיובית.

חוץ מהצרכים המיוחדים שלו, חגי נחשב לבן אדם בריא בדרך כלל, אבל כשהוא החל להרגיש שלא בטוב, האינטואיציה של הוריו שמכירים אותו טוב מכולם הייתה נכונה. "חשנו שמשהו לא בסדר. חגי התחיל עם שיעול ללא חום, הוא ממש נחנק בלילה. התייעצנו עם הרופאה שלו. היא המליצה לקחת אותו למרפאת טרם", מספרת אמו לאה, "הגענו לשם ואמרו לנו שזה ויראלי, שאין מה לדאוג, לתת לו תרופות נגד שיעול ולקחת אותו הביתה. חזרנו הביתה, זה היה ביום שישי. שישי שבת היו מאוד קשים. היה לו ממש קושי לנשום, היה לו קר, התנפח לו הפה, נוצרו לו מלא פצעים וכל מיני תופעות שאנחנו לא מכירים אצלו".

שומרים מרחק מכולם. חגי סלבין בברזילי

לאחר השבת וביום ראשון שבת חזרו בני המשפחה למרפאת טרם. "הרופא בדק אותו, סיפרתי לו שהבאנו אותו ביום שישי ונתנו לנו מלא תרופות אבל המצב שלו מידרדר. הרופא אמר לי 'זה וירוס. זה ויראלי, זה יעבור בעוד שלושה שבועות'. אמרתי לו 'תשמע, ויראלי ויראלי ויראלי, אבל המצב שלו מידרדר. אני רוצה לקבל חוות דעה אחרת'. הוא אמר לי '100% זה לא קורונה'. אמרתי לו 'אתה בטוח ש-100% זה לא קורונה?' אמר לי 'כן. זה לא קורונה. אין לו חום, יש לו שיעול, אבל אין לו חום'. אמרתי לו 'טוב. אתה רופא ואם אתה אומר, אין לי מה לעשות'. אבל היתה לי תחושת בטן של אמא. ראינו אותו, הוא היה סובל, והיה אומר לי 'אמא איך אני אמשיך ככה? קשה לי אני לא יכול, לא יכול יותר'".

על פניו נראה כי רופאים במרפאת טרם פעלו על פי הנחיות משרד הבריאות לטיפול במטופלים המתלוננים על שיעול בלבד, הגם שהם טוענים כי הם חושדים שמדובר בקורונה.

"יצאנו מטרם ופתאום הוא נחנק לנו באוטו. הוא אומר אני לא יכול לנשום", היא מספרת ובמקום להמשיך בנסיעה הביתה הם נסעו לחדר המיון בברזילי. "הגענו לברזילי עשו לו את הבדיקה ואמרו לנו לחזור הביתה עד שתגיע תשובה. המצב שלו המשיך להידרדר". לאחר מספר ימים התשובה לבדיקת הקורונה הראשונה הגיעה ויצאה שלילית.

משתעל ללא חום. חגי סלבין במרפאת טרם באשקלון

במשך הימים הללו חגי ממשיך ליטול את התרופות והמצב לא משתפר. ההורים הזמינו שוב אמבולנס ובברזילי החליטו לבצע שוב בדיקת קורונה. לאחר הבדיקה חזר חגי הביתה ולאחר מספר שעות הגיעה התשובה החיובית שממנה חששו מכל: חגי חולה קורונה. ההנחיות הן להישאר בבית, בחדר מבודד. להורים אין מושג איך נדבק חגי בנגיף.

"באמצע הלילה חגי נחנק. עשינו לו אינהלציה עם מי מלח, אירו-ונט והוא סיפר שהידיים שלו נרדמות. לחץ הדם היה גבוה והדופק שלו היה מאוד מהיר. ואז בעלי הסתכל עלי ואני הסתכלתי עליו ואמרנו אין לנו דרך אחרת. הוא הולך לנו מול העיניים בוא נזמין אמבולנס". אמבולנס של מד"א פינה אותו לברזילי, אך בשל מצוקת מקום במחלקת הקורונה הפנו את האמבולנס לבית החולים אסותא באשדוד.

חגי סלבין במחלקת הקורונה בבית החולים אסותא באשדוד

ההורים באותם ימים כבר נמצאים בבידוד ועל פי ההנחיות של משרד הבריאות אינם יכולים לבקר את בנם. "למזלנו בבית חולים אסותא התייחסו אליו בצורה יפה באופן יוצא דופן. הבינו את המצב שלו, טיפלו בו כמו שצריך, אפילו עובדת סוציאלית של המחלקה היתה איתי בקשר טלפוני רצוף. אין לי מה להגיד. אני מודה לצוות של בית החולים אסותא, כי באמת טיפלו בו בצורה בלתי רגילה".

למרות המצב המורכב והתסמינים שגילה, היה שיפור מהיר במצבו ולאחר ארבעה ימים כבר הוחלט להעביר אותו לבית מלון דן פנורמה בירושלים. "ניסינו שהוא יהיה בבית, אבל לא רצו לתת לנו. רצינו ושאלנו ואמרו לנו שהוא צריך להישאר תחת השגחה". עם צאת השבת אמבולנס של מד"א העביר אותו מאסותא לירושלים.

לא להתקרב. חגי סלבין כחולה קורונה

"מקבלים חדר עם שותף. וכל היום נמצאים או בחדר או במקום שמיועד לחולי קורונה" שיחזר חגי את השהות במלון "אם צריכים משהו אז או מתקשרים לקבלה או יורדים לשם. שומרים מרחק ואז מדברים איתם".

לאור הצרכים המיוחדים שיש לחגי ההורים שמרו איתו על קשר תמידי. "היינו מתכתבים אפילו בלילה והיינו מדריכים אותו 24/7 מהבית מה לעשות" מספרת האם. את ליל הסדר העביר חגי בבית המלון כחולה קורונה מן המניין.

סלבין עם חברים שהכיר לאחר ליל הסדר בבית המלון בירושלים

בשבת האחרונה בוצעה בדיקת קורונה ראשונה שהראתה שחגי הבריא. ביום ראשון בוצעה בדיקה נוספת שחזרה גם היא שלילית ובתוך שעות בודדות קיבל הצעיר מכתב שחרור לביתו, כאדם בריא, כשההורים כזכור עדיין נמצאים בבידוד מעצם זה שבאו איתו במגע.

חגי שב כאמור ביום ראשון לביתו כשהוא בריא. "אנחנו כהורים מתרגשים. עברה עלינו תקופה דיי מעניינת",אומרת לאה, "אני קוראת לזה מעניינת כדי לא להשתמש במילה יותר קיצונית. אם לא היינו קוראים למד"א באותו לילה יכול להיות שחגי לא היה איתנו היום ואני מתרגשת כשאני אומרת את זה כי באיזו שהיא נקודה הרגשנו שמשהו פה לא הולך והבן שלנו הולך ומידרדר ואנחנו חסרי אונים לעזור לו".

חגי סלבין בביתו אחרי שהחלים מהקורונה

מרשת טרם רפואה דחופה נמסר: "חגי סלבין, הגיע למוקד לרפואה דחופה באשקלון ונבדק על ידי רופא. כל המדדים הקליניים לרבות צילום חזה וספירת דם, יצאו תקינים. לא נמצאו בבדיקה ממצאים רפואיים הדורשים הפניה למיון. הנהלת טרם מאחלת לחגי סלבין החלמה מהירה ומדגישה כי על פי הנחיות משרד הבריאות בכל חשד לקורונה יש לפנות למוקד מד"א ואין להגיע למוקדים או לחדרי המיון".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר