צילום: אליהו הרשקוביץ
קניות במרכולים. צילום: אליהו הרשקוביץ

הממשלה אישרה: הסגר יחל היום ב-19:00, רכישת מזון עד מחר ב-15:00

אפשר להירגע: גם במהלך הסגר ניתן לקנות מזון בסופרמרקטים. הצטיידות במזון תיאסר רק במהלך שעות העוצר. מיום ראשון חובה לחבוש מסכה במקומות ציבוריים

פורסם בתאריך: 7.4.20 14:59

     

הממשלה אישרה היום תקנות שעת חירום להגבלת הפעילות על מנת לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בישראל בתקופת חג הפסח. התקנות כוללות צמצום נוסף של היציאה למרחב הציבורי והגבלה על הפעלת מקומות העבודה עד לאחר חג הפסח.

הממשלה קבעה כהוראת שעה את התיקונים הבאים בתקנות שעת חירום (הגבלת פעילות):

סגר כללי

החל מהיום, יום שלישי (7 באפריל 2020) בשעה 16:00 ועד למוצאי שבת (11 באפריל 2020) בשעה 20:00 לא יוכל אדם לצאת להצטייד מחוץ ליישוב מגוריו, במזון תרופות ומוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים, למעט אם ביישוב מגוריו לא קיימים שירותים אלו, ואז יוכל לקבלם ביישוב הסמוך ליישוב מגוריו.

כמו כן, יציאה ממקום מגורים תתאפשר רק למרחב הציבורי לזמן קצר ולמרחק של עד 100 מטרים. יציאה לסופר-מרקטים והמכולות תתאפשר עד מחר ב-15:00.

עוד יובהר כי ניתן יהיה להסיע ילדים בין הורים הגרים בבתים שונים.

ליל הסדר. צילום: מארק ניימן לע"מ

ליל הסדר. צילום: מארק ניימן לע"מ

עוצר בליל הסדר

החל ממחר, יום רביעי (8 באפריל 2020) בשעה 18:00 ועד ליום חמישי (9 באפריל 2020) בשעה 7:00 תיאסר גם הצטיידות במזון ביישובים שמרבית תושביהם יהודים.

הממשלה חוזרת ומזכירה כי האזרחים נדרשים לחגוג את חג הפסח בבתים בהם הם גרים.

צילום: מוטי מילרוד

תחבורה ציבורית. צילום: מוטי מילרוד

תחבורה ציבורית

עוד נקבע כי החל מהיום בשעה 20:00 ועד יום א׳ 12.4 בשעה 8:00, יופסקו שירותי התחבורה הציבורית ובכלל זה טיסות נוסעים בינלאומיות. טיסות נוסעים בינלאומיות יוכלו לפעול רק באישור מראש של שרי התחבורה והפנים. תותר הפעלה של שירותי הסעה ייעודיים לעובדים בהתאם להנחיות, וכן של מוניות על פי ההנחיות ולצורך חיוני בלבד.

שוטרים בודקים רכבים. צילום: פבל

שוטרים בודקים רכבים. צילום: פבל

תנועת כלי רכב

כמו כן, קבעה הממשלה תיקון לתקנות שעת החירום (הגבלת פעילות) אשר אומר כי בנסיעה ברכב לצורך חיוני (המפורט בתקנות), המגבלה של 2 הנוסעים ברכב לא תחול על אנשים הגרים באותו מקום. כמו כן, נקבע כי מעסיק יאשר כניסת עובדים למקום העבודה רק בכפוף לאישור כי העובד אינו בעל תסמיני המחלה ולא היה במגע עם חולה מאומת. עוד נקבע כי יוסדר נוהל לביצוע מדידת חום לנכנסים למקום העבודה.

עוד הורחבו סמכויות האכיפה של משטרת ישראל שיכללו מעתה גם סמכות למנוע יציאה של אדם או רכב מיישוב, וכן הסמכות לדרוש מכל אדם להזדהות ביציאתו מהיישוב ולעכבו באם נדרש על פי חוק.

חובת חבישת מסכה. צילום: אוהד צויגנברג

חובת חבישת מסכה

בתוך כך, נחתם היום על ידי מנכ"ל משרד הבריאות צו בריאות העם – חובת חבישת מסיכה, לפיו לא ישהה אדם במקום שאינו מקום מגוריו ללא כיסוי הפה והאף באמצעות מסיכה המיועדת לכך או מסיכה ביתית בהתאם להנחיות משרד הבריאות. במשרד הבריאות מציינים כי מסיכת פה-אף מקטינה מאוד את הסיכון להידבק ולהדביק. היא מונעת פליטת נתז טיפתי ומונעת מנתז טיפתי להגיע לפה ולאף.

הוראות חבישת מסיכה לא יחולו על קטין מתחת לגיל 6, אדם שמחמת מוגבלות נפשית, שכלית או רפואית מתקשה באופן משמעותי בשימוש במסכה, אדם השוהה בכלי רכב, במבנה או בחדר במבנה ללא אדם נוסף.

חובת חבישת מסכה החל מיום ראשון 12.4 בשעה 7:00.

מקומות עבודה

הממשלה אישרה בישיבתה גם תקנות בנוגע למקוות עבודה ולפיהם עסקים במגזר הפרטי ביישובים שרוב תושביהם יהודיים, לא יאפשרו שהייה של עובדים במקום העבודה במהלך החג, מלבד במקרים ייחודיים בהם נדרשים עובדים לביצוע עבודה חיונית או דחופה ובלבד שמספרם לא עולה על 15% מכלל העובדים (או עד ל 30% אם נתן המעסיק הודעה בעניין למשרד הכלכלה והתעשייה). תוקף התיקון עד ליום שישי, 10 באפריל 2020 בשעה 06:00.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד נקבע כי התקנות הללו לא יחולו על מקומות עבודה הפועלים במתן שירותים קיומיים, מקומות העוסקים בעבודות תשתית ובעבודות בינוי, ומפעלים שהוגדרו כחיוניים למשק הישראלי. באשר למפעלים שלהם היתר מיוחד להעסקת עובד בשעות המנוחה, הרי שההגבלה שתחול היא זו שקבועה בהיתר שניתן להם. תיקון זה יפקע ביום שישי, 10 באפריל 2020 בשעה 06:00.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר