פקחית העירייה נוי משרקי מוסרת דו"ח למפר את ההנחיות. צילום: אלדד עובדיה
פקחית העירייה נוי משרקי מוסרת דו"ח למפר את ההנחיות. צילום: אלדד עובדיה

מבצע האכיפה בעיצומו: עשרות דו"חות למפירי ההנחיות באשקלון

אחרי שהעיר מתקרבת ל-200 חולי קורונה יצאו שוטרי משטרת ישראל יחד עם פקחי העירייה למבצע שיכניס את האשקלונים קצת לבית בניסיון לבלום את העלייה המתמדת במספר החולים. 55 דו"חות, שימוע לבעלי עסק ועוד עשרות אזהרות לתושבים. המבצע יסתיים בחצות

פורסם בתאריך: 5.4.20 18:20

     

עיריית אשקלון ומשטרת ישראל יצאו הבוקר למבצע אכיפה נרחב בתחום הפרות הנחיות משרד הבריאות שתקופת התפרצות נגיף הקורונה. האשקלונים, כפי שכבר פורסם בכלי התקשורת השונים וכפי שניתן להבין מכמות נדבקים מבהילה הממצבת את אשקלון המקום הרביעי בישראל.

פקחים ושוטרים במחסום שהקימו ברחובות העיר. צילום: אלדד עובדיה

המבצע יצא לדרך בעקבות סיכום שנערך במוצאי השבת בין ראש העיר, תומר גלאם, לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן.

עם אור ראשון הגיעו עשרות שוטרים לרחבת החנייה של אשקלונה, התארגנו לפי צוותים, קיבלו דגשים ממפקדיהם ויצאו לשטח. השוטרים והפקחים, כ-80 במספר פוזרו בסופרמרקטים, במרכזי קניות ובמרכולים ווידאו שהאזרחים מקיימים את הנחיות משרד הבריאות.

ההתכנסות של השוטרים בבוקר המבצע ברחבת האשקלונה. צילום: דוברות המשטרה

הפקחים הקריאו את ההנחיות בכריזה ברחבי העיר וחילקו דו"חות בין היתר, בגין הפרת מרחק מאה מטר מהבית, הפעלת עסק בניגוד לחוק, הפרת בידוד, הפרת הנחיות משרד הבריאות ועוד. כ-100 עסקים נבדקו מבחינת חוקיות ועברו תדריכים.

המשטרה והעירייה בפעילות נגד המסתובבים ברחבי אשקלון שלא בהתאם להוראות משרד הבריאות ומסכנים את עצמם ואת הציבור האחר.צאו רק כשצריך והשתמשו באמצעי מיגון

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Dimanche 5 avril 2020

כלל הכוחות בתדרוך לפני היציאה למבצע. צילום: דוברות המשטרה

המבצע יסתיים בחצות ועד כה ניתן כבר למנות מספר לא מבוטל של דו"חות שניתנו:

50 דו"חות על התרחקות 100 מטר מהבית
דו"ח 1 על הפרת בידוד
4 דו"חות לעסקים שנפתחו בניגוד להנחיות

כך הכל 55 דו"חות.

כמו כן, בוצע שימוע על ידי קצין משטרה והוטל צו סגירה על בית עסק וניתנו 37 אזהרות לתושבים. בפעם הבאה שאותם מוזהרים יתפסו מפרים את ההנחיות ירשם להם דו"ח.

אנשי העירייה והשוטרים במרכולים. צילום: אלדד עובדיה

"מבצע האכיפה המוגבר של משטרת ישראל ופקחי עיריית אשקלון באכיפת הנחיות משרד הבריאות ויישומן החל הבוקר ונותן את אותותיו" מסר הערב ראש העירייה, תומר גלאם והוסיף "אני מקווה שהפעולות שביצענו ימנעו תנועה של אנשים שאינה הכרחית ברחבי העיר. כל מי שנמצא בחוץ, ללא צורך חיוני באמת וללא מסכה או כפפות, פגש את הפקחים שלנו שאכפו את ההנחיות בכל הכלים העומדים לרשותם כולל חלוקת דוחות וקנסות, לצד האכיפה המשטרתית המוגבר.

המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. משטרת ישראל תמשיך לסייע למשרד הבריאות בשיתוף פעולה עם רשויות מקומיות במאמץ האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף ככל שיידרש במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר