שד' ירושלים פינת חיים סלע. בקרוב יהיה מפגש רחובות כזה באשקלון. צילום: אלירם משה

בקרוב: חיבור חיים סלע לכיכר האצ"ל; אבל התושבים עדיין לא מרוצים

פורסם בתאריך: 2.4.20 15:17

     

שנתיים וחצי לאחר שטרקטורים החריבו את החיבור בין שד' ירושלים לרחוב חיים סלע בעקבות ההכנות של חברת י.ד דוידי להקמת מרכז מסחרי במקום, ניאותה העירייה, לאחר בקשות חוזרות ונשנות מצד התושבים לחבר את קטע הכביש שמוביל לרחוב חיים סלע לכיכר עם שד' האצ"ל, כמה מאות מטרים דרומית למיקום הכביש שבוטל.

כזכור, ביטול הכביש על ידי דוידי התקבל בהפתעה גמורה מצד התושבים שמאותו יום נאלצו לעשות סיבוב משמעותי כדי להגיע לביתם. מדובר בעשרות משפחות המתגוררות בבתי קרקע הממוקמים צמוד לכביש מקביל שנושא את שם אותו רחוב שמתחבר בקצהו הצפוני לרחוב חיים סלע. מלבד אלו סבלו מהשינוי גם עשרות משפחות המתגוררות בשני בנייני מגורים בשד' ירושלים 113 ו-115. בשנה האחרונה נחנכו גם שני בנייני מגורים רבי קומות, שד' ירושלים 117 ו-119 שגם הם עשויים ליהנות מהחיבור החדש לכיכר.

סופסוף: מקימים חיבור מחיים סלע לכיכר של שד' האצ"ל

שנתיים אחרי שנהרס הכביש הסמוך ופגע בתושבים המתגוררים בסמוך, העירייה מחברת את הכביש לכיכר כמו שביקשו. אבל למרות זאת טוענים התושבים שהעירייה שכחה את הולכי הרגל >>> הפרטים בכתבה https://www.kan-ashkelon.co.il/news/49752

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Jeudi 2 avril 2020

עוד מי שיהנה מהחיבור אלו הם באי המרכז המסחרי הקטן שלמרגלות מגדלי בכור, שגם דייריו ייהנו מהחיבור החדש.

העבודות לחיבור הכיכר עם חיים סלע. צילום: אלירם משה

בינתיים אילתרו הנהגים מעבר דרך כביש העפר וירידה מאבן השפה אל הכביש.

 

 

אבל מסתבר שלמרות הקמת הכביש יש מי מהתושבים שעדיין אינו מרוצה, שכן בכביש שביטול היתה גם מרכה ששרתה את הולכי הרגל. "יפה וברוך ה' שגם בזמנים האלה כשצר לכולם מרחיבים כביש, זה יפה מאוד" אומר איציק אברג'ל, המתגורר בבניין הסמוך ואף משמש חבר בוועד הבית של הבניין. "אבל אם אתה שואל אותי האם עורק הנשימה נפתח לאנשים כדי שיוכלו לעבור מקצה לקצה? אז לא. איך הולך רגל שרוצה לעבור מצד לצד יכול לעבור? או שהוא עושה את זה דרך הבניין שלי 113 או או דרך 115 או שאין לאנשים דרך לעבור. אני ביום שבת מסתכל מהמרפסת על אנשים מסכנים שרוצים לעבור לצד השני, אנשים עם עגלות, אנשים מבוגרים ולא יכולים".

הכביש שעבר צמוד לבניין 113 ימים ספורים שעות בודדות טרם נהרס לפני שנתיים וחצי. צילום: אלירם משה

אברג'ל תוהה מדוע לא חשבה העירייה על הקמת שביל להולכי רגל בין שני הרחובות. "כרגע אנשים עוברים בתוך הבניין שלנו, זה לא בניין ציבורי. ביטלנו את הקודן כדי שהם יוכלו לעבור. אבל צריכים לפתוח שם עורק שהרוחב שלו שני מטרים או שלושה מטרים שאנשים יוכלו לעבור מצד אחד לצד שני. כבר שנתיים לא עושים פה כלום. בינתיים כשאף אחד לא מפסיד כלום, ריבון העולמים, שיכניסו שם רוחב של טרקטור למעבר עד שיבנו. זה יכול לקחת עוד שנה, שלוש או עשר שנים, מי יודע מתי יבנו פה? אבל בינתיים תן לאנשים עורק מעבר. אנשים שהולכים ברגל, מבוגרים, ילדים, נשים עם עגלות ותינוקות. מי שרוצה לעבור מצד לצד לא יכול לעשות את זה. אי אפשר לעבור משום מקום".

העבודות ההתחברות לכיכר שמדרום החלו כאמור ביום בבוקר וצפויות להסתיים בשבועות הקרובים.

במסגרת העבודות יקורצף וירובד מחדש אחד מהכבישים הלא מטופלים של אשקלון, הכביש מהחיבור נחדש לכיכר עד למרכז המסחרי למרגלות מגדלי בכור, רחוב שראש העיר תומר גלאם נצפה כמה וכמה פעמים עושה בו את הליכת הבוקר שלו.

יקורצף וירובד מחדש. הכביש הצדדי של שד' ירושלים. צילום: אלירם משה

מעיריית אשקלון טרם נמסרה תגובה לבקשתם של התושבים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר