יגאל פיסחוביץ ויאן בוזגלו בטיול. צילום באדיבות המשפחה

"אין לנו איך להגיע לארץ": יגאל ויאן תקועים בניו זילנד ומבקשים עזרה

השמיים סגורים, הכסף אוזל, החשש להידבק בנגיף הקורונה קיים בכל רגע, אבל טיסה הביתה עדיין אין באופק. יגאל פסחוביץ ויאן בוזגלו מחפשים טיסה לארץ כבר ימים רבים ולא מוצאים. יש לכם דרך לעזור להם?

פורסם בתאריך: 26.3.20 18:49

     

רכבת טיסות החילוץ של ישראלים מקצוות תבל מרשימה ביותר. במהלך הימים האחרונים הוחזרו לישראל אלפי מטיילים שנתקעו בעשרות מדינות שהחליטו לסגור את הגבולות בעקבות משבר הקורונה. זה ברור שבתקופה הקשה הזו שהחשש להידבק נמצא בכל פינת רחוב הרצון הוא להיות בבית עם המשפחה.

אבל מסתבר שלא כולם הצליחו עדיין לחזור ולמרות כל המאמצים למצוא טיסה לישראל ואולי אפילו לנחות בתחנת ביניים ומשם להמריא ארצה עולים בתוהו. בינתיים הכסף אוזל והטיול המהנה הופך לחוויה לא נעימה.

יגאל פסחוביץ בטיול

יגאל פסחוביץ בטיול

בין מאות הישראלים שנמצאים כרגע בניו זילנד ומבקשים לשוב לישראל נמצאים יגאל פסחוביץ ויאן בוזגלו, שני צעירים תושבי אשקלון שיצאו לפני חודשיים לטיול ולאור המצב החליטו לחזור ארצה.

יאן בוזגלו בטיול

פסחוביץ ובוזגלו יצאו מהארץ לפני חודשיים. "המטרה הייתה לעשות טיול גדול, לונדון, ניו זילנד ותאילנד. על תאילנד הם ויתרו בגלל שהמצב החמיר" מספרת אמה של יאן, פרלה בוזגלו "הם ניסו כבר לפני שבועיים לחזור לארץ אבל נתקלו בהמון קשיים ועד שסוף סוף היתה לנו כביכול טיסה בטוחה, הם הגיעו אתמול לשדה. 10 שעות לפני כן דיברנו עם הקונסוליה של קנדה בישראל ואמרו לי שאם הם עושים רק קונקשיין אז הכל בסדר ושאין מה לדאוג ושהם יכולים להגיע לשדה רגיל וששום דבר לא נסגר. וזה מה שם עשו. חיכו בתור, באו למסור מזוודות ואמרו להם שלא מעניין אותם ושאין אפשרות לעלות למטוס. ניסינו לדבר עם הקונסוליה בקנדה, ניסינו גם לערב את משרד החוץ באמצע הלילה, אבל שום דבר לא עזר. הם היו מאוד עשקנים עם המדיניות שלהם והשאירו אותם בשדה מה שנקרא אבודים, בלי רכב, בלי כלום. הם לא ידעו מה לעשות והיו ממש מפוחדים. פה אנחנו ממש נלחצנו מהסיטואציה".

ההודעה שיגאל שלח למשפחתו במטרה לנסות לו לחזור ארצה. צילומסך

 

בני משפחותיהם מנסים לפעול ולאתר טיסה ולא מצליחים. "כולם מנסים לעזור. דיברתי עם משרד החוץ ואמרו לי שבשביל שני אנשים לא יוציאו מטוס וזה ברור. אבל יש שם עוד איזה מאתיים ישראלים שרוצים לחזור. אמרו לי שהם צריכים למלא איזה טופס מקוון ולראות את הכמות ומה ניתן לעשות" מספרת פרלה "דיברתי גם עם שרים וחברי כנסת ואמרו שיש מגמה כזו להוציא חילוץ אבל לא יודעים מתי זה יקרה".

"שם הם בהסגר, הם לא יוצאים מהחדר. הם יצאו מהמקום שבו הם היו עם כפפות ומסיכות אבל נאלצו לחזור למלונית שהם השכירו שם" מוסיפה האם.

An important message from Ambassador Dr. Itzhak Gerberg 🇮🇱 to #Israeli travellers in #NewZealand 🇳🇿

An important message from Ambassador Dr. Itzhak Gerberg 🇮🇱 to #Israeli travellers in #NewZealand 🇳🇿פניית השגריר למטיילים הישראלים בניו זילנדhttps://covid19.govt.nz #uniteagainstCOVID19 #Covid_19

Publiée par Israel in New Zealand sur Lundi 23 mars 2020

המשפחה מתכננת לחגוג ליאן יומולדת 22. הם כבר הבינו שאת יום ההולדת שלה שחל בעוד שבועיים היא תאלץ לחגוג בבידוד אבל ככל שחולפים הימים, לא ברור היכן היא תחגוג את יום הולדתה ובאיזה מצב.

בינתיים נמצאת המשפחה בקשר עם משרד החוץ וממתינה לקבל תשובה מתי יהיה מטוס לישראל אם כי כרגע, ככל שידוע, לא צפויה משם טיסה בימים הקרובים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ההורים הדואגים משוועים שבמרד החוץ יאפשרו לילדיהם יחד עם מאות הישראלים האחרים לחזור ארצה.

בשעות האחרונות ככל הנראה יש התקדמות בנושא. כאן דרום יעקוב ויעדכן…

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר