הרב יאשיהו פינטו. צילום: דרור עינב
הרב יאשיהו פינטו. צילום: דרור עינב

"אמירות מגעילות": ביקורת חריפה בברזילי על דברי הרב פינטו

בהקלטות שהופצו ברשתות נשמע הרב יאשיהו פינטו קורא לתלמידיו שלא ללכת לבית החולים ברזילי שהוא "פסול". מנהל בית החולים, אשר מתמודד בימים אלה עם משבר הקורונה, הגיב בחריפות: "אני בוש ונכלם. חייו של הרב פינטו ניצלו בברזילי"

פורסם בתאריך: 22.3.20 17:33

     

בשעות האחרונות מופצת ברשת הוואטסאפ הקלטה שבה נשמע לכאורה, הרב יאשיהו פינטו כשהוא תוקף את בית החולים ברזילי באשקלון. על פי ההקלטה קורא הרב פינטו "להפיץ בכל הישיבות שלא להתקרב לבית החולים ברזילי. יש שמה פגם מאד מהמנהלים שהוא פגום וגורם חורבן והרס וצריך להתרחק משם כמו מאש".

בית החולים ברזילי. צילום: אלירם משה

בית החולים ברזילי. צילום: אלירם משה

בהקלטה נוספת נשמע הרב פינטו אומר "ללכת לתל השומר, בית החולים באשקלון זה לא טוב יש שמה בן אדם שמוריד שם את הברכה, אדם שעושה קלקול, צריך ללכת לבית חולים אחר. בית החולים באשקלון פגום ופסול".

ההקלטה שהופצה ברשתות:

ההקלטה שהופצה כאש בשדה קוצים בוואטסאפ, הביאה מיד להפצת הבהרה שנשלחה לכאורה מחצרו של הרב פינטו בה נכתב כי הדברים נאמרו בהתייעצות נקודתית וכי הרב פינטו בעצמו "בהוראות ברורות לבני קהילתו להיזהר ולהישמר ולא להתקרב לבית החולים באשקלון וברחבי הארץ מסיבת ההידבקות וכן שלא להפריע לצוות הרפואי במלאכת הקודש שלו בימים קשים אלו", נכתב.

פרופ' חזי לוי

פרופ' חזי לוי

בבית החולים ברזילי, בו עסוקים כעת במשבר הקורונה, אשר הביא להקמת מחלקה מיוחדת לטיפול בנפגעי הנגיף, התקבלו הדברים הללו בזעם.

מנהל בית החולים ברזילי, פרופ' חזי לוי הגיב בחריפות רבה לדברים שנאמרים בהקלטה, "אנחנו בעיצומו של משבר ענק. בית החולים ברזילי באשקלון עושה כל שביכולתו לטפל בחולי קורונה ובחולים רגילים. בנינו מחלקות מהמתקדמות ביותר, אנחנו מטפלים בהרבה חולים שחלקם במצב בינוני ומטפלים במיון בחולי קורונה ובית החולים ממש צועד בראש בתי החולים במדינה" פתח פרופ' לוי ואז אמר: "אנחנו עדים היום להקלטה שמזהירה אנשים מהאיכות של בית החולים ברזילי ואומרת לאנשים 'אל תגיע לבית החולים ברזילי, הוא לא בית חולים טוב, הוא בית חולים רע, לכו לשיבא'. האמירה הזאת מיוחסת לצערי לרב פינטו מיודענו. אני לא ידוע אם זה הוא, אולי זה פייק ניוז, אבל אם זה הוא, אני בוש ונכלם שרב כל כך חשוב בישראל אומר דברים כאלה או שאומרים דברים בשמו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




פרופ' לוי לא הרחיב אך סיפר כי הציל את חייו של הרב בבית החולים ברזילי, "אני חייב לומר, אני לא אגיד מה, אבל חייו של הרב פינטו ניצלו בבית החולים ברזילי. אני אישית כמנהל בית החולים, טיפלתי בו בצורה הכי דיסקרטית, הוא ידע לבוא לבית החולים 'הרע' הזה ובו חייו ניצלו. אני לא רוצה ללכת שולל אחרי פייק ניוז, אבל אם זה באמת מיוחס לו… בית החולים ברזילי ימשיך לשרת למרות האמירות המגעילות האלה וימשיך להיות ביצועי וימשיך להוביל".

צפו בתגובתו החריפה של פרופ' חזי לוי:

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר