צוות מד"א נכנס למרפאה עם חליפות מיגון נגיפיות

התפרצות הקורונה: עוד תושב אשקלון נדבק בנגיף

הצעיר תושב אשקלון בן 28 פיתח תסמינים קלים ואושפז. ממרפאת נאות אשקלון של שירותי בריאות כללית פינו צוותי מד"א אדם שיש חשד כי הוא חולה קורונה

פורסם בתאריך: 18.3.20 16:15

     

במחלקה הייעודית שהוקמה להתפרצות הקורונה במרכז הרפואי ברזילי באשקלון התקבל היום חולה נוסף שמצטרף אל השניים עשר שמאושפזים במחלקה.

מדובר בחולה מספר 406, על פי רישומי משרד הבריאות, צעיר בן 28 תושב אשקלון הסובל מתסמינים קלים. מדובר בחולה הרביעי מאשקלון, זאת בנוסף לשלושה חולים מאשקלון שחזרו מחו"ל עם הנגיף.

החקירה האפדימיולוגית שלו טרם הסתיימה ועל פי הערכות בשעות הקרובות תפורסם רשימת המקומות בהם שהה בימים האחרונים מאז נחשף לנגיף, במידה והנתון הזה יהיה ידוע.

חדר בידוד לחולי קורונה במרכז הרפואי ברזילי. צילום: דוד אביעוז, דוברות ברזילי

סה"כ מאושפזים 13 חולים בנגיף הקורונה, כולל אחד מרופאי בית החולים. כולם במצב קל.

בתוך כך עומלים אנשי בית החולים על הכשרת מחלקה נוספת שבה יוכלו לאשפז חולים נוספים שיגיעו בימים ובשבועות הקרובים למרכז הרפואי.

מרפאת נאות: חולה שנחשד כנגוע בנגיף הקורונה יצר בהלה

הבוקר הגיע למרפאת שירותי בריאות כללית בשכונת נאות אשקלון אדם שהתלונן על שיעול וחום. החשד המיידי היה שהוא נושא בגופו את נגיף הקורונה. הצוות הרפואי התמגן מיד בחליפה שתמנע הידבקות והחל לטפל באיש.

בגלל החשש לנגיף הוזעק למקום צוות של מד"א שהגיע גם הוא לבוש בחליפות מיגון ופינו את האיש לפי בכללים כדי שגם הם לא ייחשפו לנגיף אם החולה אכן נגוע בו.

"מרגע שהוא אמר יש לי חום ואני משתעל הוא הוכנס מיד לחדר בידוד. רופאה ממוגנת נכנסה ובדקה אותו והזמינה את מד"א. הם הגיעו ולקחו אותו להמשך בירור" סיפרה דוברת שירותי בריאות כללית במחוז הדרום, לינור אללוף והוסיפה "אנחנו לא יודעים אם הוא חולה קורונה או לא. אם החליטו לעשות לו או לא בדיקות קורונה. הכל בטיפול של משרד הבריאות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בין הגעתו למרפאה לפינוי שלו חלפו מספר דקות בודדות. אנשי מד"א חיטאו את המושב עליו ישב והחלוק הממוגן של הרופאה הוחלף.

"אם הוא יתגלה כחולה קורונה הם יודיעו לנו ואז גם יפרסמו את זה לציבור הרחב" ציינה אללוף. לגבי המשך תפקוד המרפאה אמרה  כי המרפאה לא תושבת אלא אם יחליטו במשרד הבריאות לאחר שיערכו לו את החקירה האפידמיולוגית, אם וכאשר.

בכתבה זו מופיעה תמונה שאין לנו מושג מה צילם אותה. אם מי מכם צילם או יודע מי צילם, נשמח אם תדווחו לנו ונציין את שמו בצידה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר