השלט החדש שפתח במבנה

אשקלון: מרכז חוסן ייפתח כבר בשבוע הבא

מרכז החוסן, שממוקם בסמוך למרכז הורים וילדים בשכונת 'אשכולי פז', יכלול חדרי טיפול, ממ"ד, חצר עם מתקני משחק, עובדים סוציאליים ופסיכולוגים

פורסם בתאריך: 12.2.20 13:11

     

בשורה לעיר אשקלון. לאחר למעלה מעשור בהם מידי כמה חודשים משוגרים לעבר העיר טילים וגורמים לנזקים נפשיים בקרב התושבים ייפתח ביום חמישי הבא, 20.02.20 מרכז החוסן העירוני שייתן מענה מיידי ופרואקטיבי בקהילה, להכשרה ולרווחה בשעת הצורך.

מעתה, בתוך מסגרת העבודה של מרכז החוסן, יוכלו תושבי העיר לקבל טיפול בטראומה ובחרדה בהתאם לצורך, וכן להשתתף בסדנאות לחיזוק הקהילה ולבניית חוסן נפשי.

מרכז החוסן, שממוקם בסמוך למרכז הורים וילדים בשכונת 'אשכולי פז', יכלול חדרי טיפול, ממ"ד, חצר עם מתקני משחק, עובדים סוציאליים ופסיכולוגים. הוא יופעל על ידי הקואליציה הישראלית לטראומה במשרד הבריאות וייתן מענה לכל הגילאים, מהגיל הרך ועד לגיל הזהב, בשלושה מישורים – קהילתי, טיפולי והיערכות לחירום.

כזכור, פתיחת מרכז החוסן מגיעה על רקע מאבק שניהל ראש העיר לקבלת תקציב ממשלתי להפעלת המקום. הוא פעל בנושא מול ראש הממשלה שראה גם הוא את חשיבות הנושא, ואישר תקציב בסך 1.5 מיליון שקלים מידי שנה להפעלה. במקביל, איתרה העירייה מבנה שישמש את המקום וביצעה בו את ההתאמות הנדרשות.

"זו בשורה שנייה השבוע לאחר הבשורה על תכנית הסיוע לאשקלון. בשבוע הבא נפתח את מרכז החוסן העירוני, כפי שהובטח. אחרי למעלה מעשור של ירי רקטות לעבר העיר אשקלון, אנחנו זוכים למענה הולם, ראוי ומקצועי, לאלפי נפגעי החרדה שקיימים בעיר, בזמן שגרה ובזמן חירום" מסר היום ראש העירייה, תומר גלאם והוסיף "אני רוצה להודות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהבין את החשיבות וסייע לנו בתקציב להפעלת המקום. האמת היא שהלוואי ולא היינו נזקקים לזה אבל אם המצב הביטחוני הוא כפי שהוא, אנחנו צריכים את כל הכלים כדי לטפל בתושבים שלנו, על הצד הטוב ביותר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הטקס יתקיים בשעה 11:00 ברחוב הפרדס 18 באשקלון במעמד ראש העיר, תומר גלאם, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, סגן בכיר לראש רח"ל, שאול אהרון ומכובדים נוספים.

בטקס תופיע להקת 'אשקול' המורכבת מבוגרים עם צרכים מיוחדים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר