רכב טובע בהצפה בחניון ברחוב הכרמל. צילום: דוברות כב"ה דרום

בזמן שישנתם: הצפות וחילוצים ברחבי העיר אשקלון

גשמים, לא בכמות חריגה, שירדו הלילה בעיר אשקלון הביאו שוב להצפות נרחבות בחלקים שונים של העיר ובנקודות המועדות לפורענות כמו רחוב הנמר בנאות אשקלון, ורחוב הכרמל באזור המרינה

פורסם בתאריך: 19.1.20 09:38

     

הגשם הרב שירד הלילה באשקלון גרם שוב לקריסת תשתית הניקוז ולהצפות חוזרות ונשנות בבית משפחת מועלם ברחוב הנמר שבשכונת נווה אילן ובחניון התת קרקעי של בניין ברחוב כרמל 6 באזור המרינה. העירייה שמנסה להיערך להצפות נכשלת שוב ושוב בכל פעם שכמות גשמים משמעותית יורדת בעיר. בסך הכל ירדו 41 מ"מ במערכת הנוכחית, כמות נמוכה מהכמויות שירדו במערכות האחרות שגרמו להצפות זאת למרות שהכתובת היתה על הקיר.

רחוב הנמר מוצף במים

רחוב הנמר מוצף במים

רחוב הנמר הבוקר

עובדי העירייה ברחוב הנמר הבוקר

כמו תמיד, רחוב הנמר בשכונת נאות אשקלון שוב שילם את מחיר הגשמים והוא הוצף על גדותיו, זאת למרות הפתרונות שהציעה העירייה לבעיה. אחד הפתרונות הוא משאבת מים גדולה, אלא שכפי שניתן לראות בסרטון היא שאבה מים אך פלטה אותם ברחוב עצמו.

צפו בסרטון:

בנוסף, ישנו המחסום האדום שאמור למנוע זרימת מים לעבר רחוב הנמר, גורם בעירייה אמר כי הלילה לא הוצב המחסום מאחר ולא היה צפי לגשמים רבים.

המחסום ברחוב הנמר

המחסום הבוקר ברחוב הנמר. מה הוא עושה שם?

בחניון ברחוב הכרמל ניכר היה כי התושבים למודי הניסיון פינו מבעוד מועד את הרכבים ורק בודדים שלא פעלו על פי המלצות העירייה נאלצו לראות את רכבים טובעים במים. למקום הוזעקו מיד צוותים מיחידת היל"מ (יחידה לחילוצים מיוחדים) של שירותי הכבאות, לאיתור לכודים בעקבות הצפה מתוך חניון ברחוב הכרמל באשקלון. לאחר סריקות נרחבות, אותרו 4 רכבים בחניון, ללא לכודים.

לחניון המוצף הובאה משאבה גדולה ששאבה את המים שאל קולטן שנמצא מחוץ לבניין ומפלס המים החל לרדת אט אט.

מפלס המים ירד בעקבות השאיבות

מפלס המים ירד בעקבות השאיבות

רחוב כרמל 6

מועד להצפות: הבניין ברחוב כרמל 6

קצת אחרי השעה 3 נתקע נהג ברכבו כשניסה לצלוח את שד' רבין המוצפת שוב בסמוך למכללת אשקלון. הרכב נעצר ולא יכל להמשיך לנסוע והאיש היה לכוד בתוך הרכב דקות ארכות בלי אפשרות לצאת עד שצוותי הכיבוי הגיעו למקום וחילצו אותו.

הרכב התקוע בשד' רבין. צילום: נתיב פרקש

גם כביש רבין נסגר לתנועה משני הכיוונים על ידי המשטרה. בשעה 4 בערך החלה הפוגה בגשם ולאחר חילוץ הרכב וירידת מפלס המים נפתח הכביש לתנועה.

ההצפות הגיעו גם לחניון התת קרקעי המשותף מבניינים בשייטת 1 והטייסים 77 ו-79 במערב העיר. התושבים כבר מכירים את התופעה ובמקום מוצבת משאבה שתפקידה להוריד את מפלס המים.

החניון התת קרקעי ברחוב הטייסים והשייטת. צילום: יוסי צמח

במשך שעות ארכות ואפילו עד הבוקר שאבה המשאבה את המים אל מעלה הרחוב.

המים שנשאבו מהחניון התת קרקעי נשפכים לרחוב הטייסים. צילום: יוסי צמח

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר