ח"כ קושניר וסגן השר נהרי. צילום: מתוך ערוץ הכנסת
ח"כ קושניר וסגן השר נהרי. צילום: מתוך ערוץ הכנסת

"שר הפנים שיקר לתושבים?": עימות בכנסת על מתן הטבות לאשקלון

הכללת העיר אשקלון במפת ההטבות של עוטף עזה, עוררה היום עימות חריף בכנסת בין הח"כ האשקלוני לסגן שר הפנים, "אתם עוסקים בפופוליזם", אמר ח"כ אלכס קושניר

פורסם בתאריך: 27.11.19 16:14

     

עימות חריף התרחש היום בכנסת בין ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו), תושב אשקלון, לבין סגן שר הפנים משולם נהרי (ש"ס), על רקע שאילתה בנושא מתן הטבות לעיר אשקלון בשל המצב הביטחוני.

"אדוני סגן השר", פתח ח"כ קושניר את דבריו, "השר שלך אריה דרעי ביקר באשקלון בתאריך 12 בנובמבר 2019 והבטיח בפומבי שאשקלון תקבל הטבות להם זכאים ישובי עוטף עזה אז ברצוני לשאול שתי שאלות: 1. מה תכלול התוכנית ומה תקציבה? 2. תוך כמה זמן התוכנית הזאת תיושם?".

צפו בסרטון מהכנסת:

סגן השר נהרי השיב לו ואמר: "בשביעי לנובמבר קיים רה"מ דיון עם השר אריה דרעי בנואש ההטבות לאשקלון, זאת לאור החשיבות שרואים רה"מ ושר הפנים במתן מענה הולם וראוי למצוקתה. בדיון האמור הורה ראש הממשלה למ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה להורות על תיקון חקיקה שיכלול את העיר אשקלון ולהשוותה לישובי העוטף".

יצחק כהן, אריה דרעי ותומר גלאם באשקלון

השר דרעי מבטיח באשקלון

ח"כ קושניר, שהוא כאמור, תושב אשקלון, וחווה כמו כל תושבי העיר את האזעקה אמש, לא ממש התרשם מהתשובה וענה לו: "אדוני סגן השר אני לא יודע מה עשית היום בלילה", ענה ח"כ קושניר, "אבל אני היום בלילה קמתי לאזעקה ורצתי לחדר לקחת את הבת שלי לממ"ד, כמו עוד בערך עשרות אלפי תושבי אשקלון ואז קמתי בבוקר לבוקר שמח כי זאת הייתה אזעקה שווא אז הסברתי לבת שלי שהחרדה שלה הייתה חרדת שווא, ובעצם היא לא צריכה לפחד היא צריכה לקחת דוגמה מתושבי שדרות והעוטף, שצריך לפחד רק מאזעקות אמת, והיא צריכה להרטיב בלילה רק מאזעקות אמת".

אלכס קושניר. צילום: פבל

ח"כ אלכס קושניר. צילום: פבל

ח"כ קושניר גם הזכיר את ביקורו של רה"מ באשקלון במסגרתו גם הבטיח לכלול את אשקלון במפת ההטבות, "ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך מערכת בחירות ביקר באשקלון והבטיח את אותם דברים, והוא גם הבטיח להקים את מרכז החוסן באופן מיידי שאגב את היום לא קם ולכן זה ששר הפנים אריה דרעי מגיע באמצע סבב הלחימה ומבטיח דברים שהוא יודע שכרגע אי אפשר לקיים. כי מה שאתה אמרת והתוכנית שאתה הנחת היום אי אפשר לקיים אותה, כי לא ענית לי מתי תכלול התוכנית ומה תהיה תקציבה ומתי היא תיושם? אז אני אומר לכם אתם עוסקים בפופוליזם במקום לעסוק בלהסיר את האיום הצבאי מתושבי אשקלון. אני הנחתי הצעת חוק מאוד מאוד פשוטה שאומרת שצריך להגדיר את אשקלון כעיר תחת איום מיידי ואז לתת לה את כל ההטבות. אריה דרעי אמר שאין פה קואליציה ואופוזיציה אז אני אומר מבקש ממך שתתחייב לפחות בשם הסיעה שלך שאתם תתמכו בחוק הזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש העירייה תומר גלאם בחדר הישיבות של העירייה

ראש הממשלה מבטיח באשקלון

סגן השר נהרי ענה לו, תוך כדי צעקות וקריאות: "חשוב לדעת שאף אחד לא יכול לתת צ'קים גם לא ראש הממשלה וגם לא שר, יש תהליך חקיקה ויש לך זמן ללמוד את תהליך החקיקה. בתהליך חקיקה רק אז אתה יכול להעריך ולקבוע מה העלויות ומתי, בינתיים אנחנו יודעים שאנחנו לא מצליחים להעביר שום הצעת חוק".

התשובה הזאת הוציאה את ח"כ קושניר מהכלים שענה לו ואמר: "מה שאתה אומר בעצם ששר הפנים שלך הגיע לאשקלון ושיקר לתושבים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר