הזבל והלכלוך החצר בית הדואר באשקלון. צילום: יוסי נחום

לכלוך וזוהמה: כך נראית חצר בית הדואר באשקלון

תמונות שהגיעו למערכת כאן דרום חשפו תופעה שככל הנראה כבר הפכה לנורמה בשכונת מגדל. תושבים שמשליכים זבל ואשפה בחוסר אחריות ואליהם מצטרפת הנהלת בית הדואר המרכזי שלפחות בחצרה הפרטית לא פועלת לניקיון השטח הסמוך למבנה הדואר

פורסם בתאריך: 24.11.19 12:28

     

העיר אשקלון מנסה למתג את עצמה כעיר איכותית ומתקדמת, שכיף לחיות בה ושמזמינה את מבקריה לבקר מלבד באזורי התיירות במערב העיר גם באזורים המסחריים דוגמת המדרחוב העירוני. אלא שהשבוע הגיעו למערכת 'כאן דרום' תמונות שחושפות את פניה הלא כל כך נקיות של העיר, בלשון המעטה, מקום שקברניטי העיר ותושביה היו מעדיפים להסתיר מעיני הציבור.

מדובר בחזית של בית הדואר המרכזי של העיר, מקום הומה אנשים במשך כל שעות היום שהזבל והפסולת בו כבר הפכו לדבר שבשגרה. מלבד חזית בית הדואר, התגלתה פסולת רבה, לכלוך וזוהמה גם בשביל הממוקם בין בית הדואר לבניין מגורים ומשרדים הסמוך.

לאחר קבלת התמונות יצאנו לסייר בשטח ולראות את הלכלוך במו עינינו.


צילום: אלירם משה

מי שאשם במחדל הם בראש ובראשונה התושבים שמשליכים זבל ברחובות העיר ומצפים שמישהו אחר יקח את הזבל לפח האשפה. אליהם מצטרפת הנהלת בית הדואר באשקלון אשר לא מוצאת לנכון לנקות באופן שוטפת את חצר בית הדואר.

 

 

 

זה אמנם נראה שטח ציבורי אך מבדיקה שערכנו נמצא כי את חזית בית הדואר על הנהלת הדואר המקומי לתחזק ולדאוג לניקיונה.

מי שגם אליו אפשר להפנות אצבע מאשימה היא עיריית אשקלון שאמורה לפעול ביד תקיפה נגד ההזנחה מצד דואר ישראל ולפעול ביד תקיפה נגד התושבים שמשליכים את הזבל ומכערים את הסביבה בה הם חיים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "עיריית אשקלון מבצעת ברחוב 'הרצל' עבודות ניקיון, מידי יום, באופן יזום ושוטף ובמידת הצורך אף מספר פעמים ביום. העבודות כוללות גם את השטח הציבורי באזור המדובר. פנייתכם מתייחסת לשטחים הפרטיים במקום וחשוב לציין כי הנושא נמצא בטיפול הפיקוח העירוני במטרה לאתר את בעלי הדירות ומתן התראות/קנסות בגין אי אחזקת נכס. הניקיון והטיפול בשטח הפרטי הינם באחריות בעלי הדירות והדיירים הגרים בבניין ובעלי העסקים הנמצאים בכניסה קומת הקרקע של הבניין (בניין משולב עסקים+מגורים). כמו כן, סניף הדואר המרכזי קיבל אזהרה בגין אי אחזקת נכס ובגין אי ניקיון ותחזוקה של המתחם הפרטי שלו שמהווים מפגע תברואתי ופוגעים בנראות המקום".

מדואר ישראל נמסר בתגובה: "לצערנו למרות בקשות חוזרות ונשנות, חלק מתושבי האזור בוחרים להשליך דברי דואר ריקים באזור בית הדואר למרות שמוצבים במתחם פחי אשפה. כבר ביום שישי האחרון המקום נוקה מחדש ואנו מקווים שהמצב ישמר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר