להקת דולפין מצוי בשמורת אבטח. צילום דר אביעד שיינין, מחמלי ואוניברסיטת חיפה
להקת דולפין מצוי בשמורת אבטח. צילום דר אביעד שיינין, מחמלי ואוניברסיטת חיפה

רוצים לשמור על הים? זאת ההזדמנות שלכם

חדש לתושבי אשקלון: הסמכה לשומרי הסביבה הימית ללא תשלום, מטעם "אנשי הים התיכון" הפועלים לשמירה על שמורת הים אבטח שבין אשקלון לאשדוד

פורסם בתאריך: 18.11.19 12:32

     

כחלק ממאמץ ארצי להגן על הים התיכון ועל שמורת הים אבטח, בתאריך 20.1.2020 תפתח תוכנית הכשרה ייחודית ללא עלות, לפעילי ים מתנדבים אשר מעוניינים ליזום ולהשתתף בפרויקטים למען שמירה על הסביבה הימית וקידום השמורה הימית אבטח שבין אשדוד לאשקלון. את התוכנית תפעיל קהילת אנשי הים התיכון בדרום.

ההכשרה כוללת 7 מפגשים בהם ילמדו המשתתפים על הסביבה הימית: השפעות האדם על הים, שמורות ימיות, השפעת משבר האקלים על הים, פסולת ימית, בעלי חיים ימיים בים התיכון ועוד. במהלך ההכשרה הם יפעלו ליצירת פרויקטים לשמירה על הים-התיכון, יתנסו בפעולת הסברה והפעלה ויצאו לסיורים להכרת הסביבה הימית.

מטיילים בחוף. צילום: שומרים על הים בשמורת אבטח

מטיילים בחוף. צילום: שומרים על הים בשמורת אבטח

תוכנית ההשתלמות היא ללא תשלום, אך דורשת התחייבות להגעה לכל המפגשים ויכולת להתנדב לפחות 4 שעות בחודש החל מסיום תהליך ההכשרה (אפריל).
למידע נוסף והרשמה – הירשמו בלינק הבא: https://forms.gle/UpWsa4SDPauZt8Xx9

אז מי הם אנשי הים התיכון וקהילת אבטח?

בשמורת ים אבטח, הגובלת מצפון באשדוד ומדרום באשקלון, שוחים דגים וצבי ים, להקה של דולפינים ועופות ים. מעבר לכך, המצע הרך של החולות שוקק בחיים נסתרים – קרוב ל-700 מינים של יצורים ימיים תועדו בו.

צב ים גלדי נדיר ביותר באזורנו – שנצפה מול חופי אשקלון. צילום גיא לויאן, רשות הטבע והגנים

צב ים גלדי נדיר ביותר באזורנו – שנצפה מול חופי אשקלון. צילום גיא לויאן, רשות הטבע והגנים

"באופן כללי, הים התיכון על בעלי החיים והצומח הגדל בו, נמצאים בסכנה לנוכח הקידוחים, הזיהום והדיג ההמוני שמשבשים את המערכת האקולוגית", נמסר מרשת אנשי הים התיכון, "על מנת לספק הגנה משמעותית על החי והצומח בים, רשת 'אנשי הים התיכון' דורשת ממדינת ישראל להגדיל את שטחי שמורות הטבע להיקף של 20% משטח הים, בהתאם לתכנית לשמירת הים שמציעה רשות הטבע והגנים".

"אנשי הים התיכון" הינה רשת ארצית המורכבת מקהילות מקומיות בהן חברים גולשים, צוללים, שחיינים, אוהבי ים ועוד רבים אחרים, אשר כולן מאוחדות ברצון להקים שמורות ימיות בים התיכון, כדי לעצור את הנזק הנגרם למערכת האקולוגית. הרשת כוללת את ארגוני הסביבה המרכזיים בישראל, אשר לראשונה התאחדו במטרה לשמור על הים התיכון, ביניהם: החברה להגנת הטבע, צלול, אקו-אושן, ועמותת מחמל"י, יחד עם ארגון "אנו – עושים שינוי" המרכז את פעילות הרשת.

עוד נמסר מהרשת כי "הקמת שמורות ימיות תוביל להגנה על הטבע הימי ואלפי מיני החי והצומח הנמצאים בו, הגנה על חיות ימיות גדולות כמו דולפינים וצבי ים שטווח המחיה שלהם רחב, שמירה על נוף פתוח ומרחב לפעילויות פנאי ונופש, מי רחצה נקיים ובריאים יותר, יותר אזורי צלילה מרהיבים והגדלת כמות הדגה בשטחי הדיג".

ההכשרה מיודעת לתושבי אשדוד, אשקלון, באר טוביה וחוף אשקלון. קורס ההכשרה הוא ללא עלות אך דורש הרשמה והשתתפות במפגשים. להרשמה: https://forms.gle/UpWsa4SDPauZt8Xx9

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר