ישיבת 'שובה ישראל' באשקלון

אושר ללא מתנגדים: הכולל של הרב פינטו יוקם בשטח מתנ"ס

אפילו חברי סיעת העולים אשקלון ביתנו תמכו בישיבת המועצה בהצעה להקים כולל לעמותת "בנין התמיד" המזוהה עם הרב יאשיהו פינטו. סופה ביילין: "השגנו בתמורה הישגים לציבור החילוני בעיר"

פורסם בתאריך: 9.9.16 10:35

     

לאחר הסערה שחוללה החלטת ועדת ההקצאות של העירייה בדבר הקצאת שטח לכולל של הרב יאשיהו פינטו על חשבון מגרש המיועד להקמת מתנ"ס, הגיע השבוע העניין לאישור מועצת העיר. חברי המועצה, כולל חברי סיעת העולים אשקלון ביתנו, תמכו בהחלטה.

לפני כחודשיים פורסם ב"כאן דרום" על הכוונה של העירייה להקצות את השטח המדובר. העניין עורר סערה בקרב פעילי ציבור מקומיים, שטענו כי זהו עוד סימפטום של השתלטות החרדים על העיר בחסות ראש העיר איתמר שמעוני. הבקשה להקצאת השטח הוגשה על ידי עמותת "בנין התמיד", המזוהה עם הרב יאשיהו פינטו. הבקשה דיברה על הקצאת שטח עבור מרכז רוחני שישמש להפעלת מרכז להפצת תודה ויהדות וכולל אברכים בשכונות הצפוניות של העיר, ובעדיפות למתחם רפאלי. במקום נמצא שטח של 5,000 מ"ר עבור מתנ"ס ולכן ועדת ההקצאות החליטה כי למתנ"ס יספיקו רק 3,000 והקצתה את 2,000 המ"ר הנותרים למרכז הרוחני של הרב פינטו.

ההחלטה התבססה על כך שבבדיקה שנערכה התברר כי בשכונת ברנע כולה קיבולת האוכלוסייה הנה כ־45 אלף תושבים, ועל פי התוכנית של מבני הציבור באשקלון, ישנו צורך במתנ"ס בגודל של שלושה דונמים על כל 10,000 תושבים. "בהתחשב בהיקף המתנ"סים הקיימים והמתוכננים בשכונה, ניתן להקצות שני דונמים במגרש 814 למרכז רוחני", נכתב בהחלטה.

סופה ביילין. צילום: דוד לוי

השבוע הגיעה ההחלטה לאישור מועצת העיר. מההצבעה עצמה נעדרו ראש העירייה איתמר שמעוני וממלא מקומו אפי מור, מאחר והם בניגוד עניינים. זאת בשל תמיכתו של הרב פינטו ושל חסידיו בשמעוני בזמן הבחירות. אבל ההפתעה היתה דווקא מצד חברי המועצה מסיעת העולים ישראל ביתנו: סגנית ראש העירייה סופה ביילין, המשנה לראש העירייה בוריס מנור וחבר המועצה יורי ברנט, שדי התנגדו למהלך הזה עוד בתחילתו, השבוע דווקא תמכו בו. "כשאנחנו התנגדנו עדיין לא דיברו איתנו ולא דיברו איתי", מסבירה ביילין את תמיכה המפתיעה, "אחרי כל הבלגן ישבנו, היה דיאלוג והשגנו כמה הישגים למען המגזר החילוני. ככה זה בפוליטיקה, יש הישג לדתיים ויש הישג טוב וחשוב בספורט ותרבות לציבור החילוני. בהמשך אני רוצה להראות את כל ההישגים שלנו לציבור".

על אילו הישגים מדובר?

"יש כמה הישגים. אתם תיראו אותם בהמשך, במועצה הבאה. אנחנו מגישים את זה כהצעה לסדר היום. אני שלמה עם עצמי. לא תהיה סגירת כבישים כמו בערים אחרות, יהיה מקום מסוים בשבילם, כי אין להם עדיין שום מתנ"ס. זה לא היה כל כך קל. ישבנו והיו לנו דיונים והיו ויכוחים וזה חלק מהעבודה שלנו, לשמוע את העניינים של כל הציבור, אבל בגלל שאנחנו נציגים של החילונים אז פעלנו למען הישגים עבורם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר