איתמר שמעוני
איתמר שמעוני

שמעוני נגד העירייה: "זאת קומבינה. תפרתם פה משהו"; המנכ"לית: "תתנצל"

בישיבת מועצה סוערת שהתקיימה אמש, האשים חבר המועצה איתמר שמעוני את העירייה כי הם תפרו מכרז עבור איש העסקים פיני סבח. מנכ"לית העירייה דרשה ממנו להתנצל.  פיני סבח: "מאחל לשמעוני גמר חתימה טובה"

פורסם בתאריך: 7.10.19 14:13

     

אמש התקיימה ישיבת מועצה סוערת. ראש העירייה, תומר גלאם לא השתתף בה בשל סיבות אישיות. מי שכיכב בה הפעם, היה חבר המועצה, איתמר שמעוני שהטיח האשמות קשות בהנהלת העירייה ואף טען כי ישנם גורמים הדורשים שוחד עבור מכרזים בעירייה.

הרקע לדברים הוא בקשה של העירייה כי המועצה תאשר פטור ממכרז לפינוי עגלות אשפה למשך שלושה חודשים. הבקשה באה לאור זאת שמכרז קודם כבר הסתיים, אך טרם הספיקו לצאת למכרז חדש בעניין. מישהו כנראה התרשל בעניין ונזכר בכך מאוחר. מה שהתבקשו חברי המועצה הוא לאשר הליך שנקרא "פטור ממכרז" שבו מקבלים הצעות מכמה ספקים ויוצאים לדרך. הדבר מותר במקרים שבו נדרשת עבודה דחופה. במחלקה המשפטית טענו כי אי פינוי אשפה דורש עבודה דחופה ולכן אישרו זאת.

ישיבת המועצה

שמעוני: "צריך לקבל אישור מהמועצה". ישיבת המועצה אמש

אלא ששמעוני כבר עשה שיעורי בית והגיע מוכן לישיבה וחשף פרטים לא פשוטים בנוגע להליך הזה: "אני לא מבין למה אנחנו מגיעים היום למצב שבו אנחנו צריכים פטור ממכרז? בניהול תקין, חצי שנה לפני שמגיעים למכרז, היחידה שצריכה לצאת למכרז מודיעה למחלקת הרכש ויוצאים למכרז. פה לא יצאו למכרז ואתם מגיעים דחוף דחוף לתת אישור להליך לקבלת הצעות לשלושה חודשים. עכשיו אתם יכולים לומר לי לאיזה חברות אתם רוצים לפנות?".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מנכ"לית העירייה, אירית נתן: "כן. ההערה שלך לגבי הזמנים אתה צודק, היו לנו חילוקי דעות. עשינו מכרז גדול ואכן עבר הזמן. מאחר והגענו למצב שכרגע יש בעיה פנינו לשבע חברות לקבל הצעות מחיר. המכרז נפסל היום בוועדת המכרזים. בגלל החגים פנינו למספר חבורת ומי שנענה לפנות שלנו הם חברת מאיה שעובדת היום וחברת מילניום שהתחילה היום. חברת מילניום בגלל שמדובר באחרי חג והעיר מאלה באשפה וחייבים את זה ההתניה היא שהם עובדים היום ואם המועצה מאשרת אותם הם ממשיכים והם המועצה לא מאשרת אותם הם מפסיקים".

מנכ"לית העירייה, אירית נתן

"תתנצל! אנחנו לא תופרים". מנכ"לית העירייה, אירית נתן

שמעוני: "פה יש חוק והחוק קובע שלפני שיוצאים להליך הצעות, צריך לקבל פה אישור מהמועצה. מה עשיתם? התחלתם הליך, בחרתם מישהו שיתחיל לנקות ואז אתם באים לפה ומבקשים אישור לנהל הליך, אבל ההליך כבר נגמר, פיני סבח (חברת מילניום) עובד מהבוקר. חברת מילניום לא עומדת בתנאי הסף, בשנת 1999 היא עבדה פה בפעם האחרונה. לא היה להם משאיות היום, רק שתי משאיות, הם לקחו את אמיר מנהל העבודה של מאיה, לקחו משאיות ממאיה והתחילו לנקות. זאת קומבינה שעוד ידובר עליה רבות. אני יודע מה מדובר עם מאיה, אני יודע למי מאיה תורמת כסף, אני יודע מי קיבל 300 אלף ש"ח. אני יודע מה קורה עם פרח השקד ואני יודע מי האנשים שמעורבים…".

"טוב שזה מוקלט", קטעה אותו אירית נתן.

שמעוני המשיך: "ואני מחכה שיקראו לי לתת דין וחשבון. יש עוד דברים מוקלטים. זו שערורייה שאין כמותה. תיכנסי לחברת מילניום לאתר, אין לה שום ניסיון בפינוי אשפה. היא טובה בלוגיסטיקה ומכולות. אתם מבקשים ממני אישור להצעת מחיר שכבר בחרתם ותפרתם פה משהו חמור".

איש העסקים פיני סבח

איש העסקים פיני סבח

אירית נתן: "איתמר אני חייבת לומר שתתנצל כי אתה משתמש במושג 'תפרנו'. אתה יכול לומר שנעשו פה טעויות. כי מי שתפר זה לא אנחנו ואני לא מקבלת את זה".

שמעוני: "את לא יכולה להביא לפה הליך גמור ולבקש שנאשר אותו".

אירית נתן: "אני יכולה ואתה יכול להתנגד לו. אבל אל תשתמש במושגים שאני לא רגילה, אנחנו לא תופרים".

עובדי חברת מילניום אתמול באשקלון

עובדי חברת מילניום אתמול באשקלון

שמעוני: "אני גם לא רגיל שיביאו לי אישור לנהל הליך אבל ההליך כבר מאושר מיום חמישי. ומי מנקה היום את העיר? פיני סבח, התומך הכי גדול של ראש העיר. הוא לא עומד בתנאי הסף, אין לו את הכלים הנדרשים, אין לו את הידע הנדרש וכל זה נעשה מהיום בבוקר".

צפו בישיבת המועצה:

אירית נתן: "הכל לשלושה חודשים".

שמעוני: "מה זה משנה? למה פיני סבח? למה אני צריך לאשר לך אישורים לפי הרב?".

המשנה לראש העירייה, משה אטיאס שניהל את ישיבת המועצה אמש ענה לו ואמר: "אני מה שמעניין אותי שתישאר לנו עיר נקייה ושמישהו יאסוף את הפסולת של תושבים. אי אפשר להשאיר את העיר לא נקייה, אתה לא רוצה שיאספו את הפחים ליד הבית שלך?".

ישיבת המועצה

אטיאס: "לי חשוב שהעיר תהיה נקייה". ישיבת המועצה

שמעוני: "אני אגיד לך עוד משהו, לקחו את כל העיר שהייה מחולקת ככה: פרח השקד – ניקיון, מאיה – עגלות, מוטמנים – שיא אשקלון. לקחו את הכל וכדי לעשות פה משהו חמור, ריכזו הכל ואמרו קבלן אחד יעשה את הכל. איפה נשמע דבר כזה שאנחנו נהיה תלויים בקבלן אחד על כל העיר והעיר תישאר נקייה? איפה ההיגיון בדבר כזה? ולקחת עכשיו את פיני סבח ולבקש ממני אישור כדי לנהל איתו הליך, כאשר כבר חתמו איתו על הסכם? הוא ניקה היום את העיר".

דורון נקשרי ענה לשמעוני: "אתה רוצה לומר שפרח השקד לא עובדת היום? אני רוצה להבין".

שמעוני הגיב וטען דברים חמורים לפיהם החברה נדרשה לשלם שוחד: "פרח השקד בא אליה מישהו שאמר להם 'אתם רוצים להאריך את חוזה, בואו תשלמו לי ככה', לא רצו, אז קיבלו מכתב לשימוע".

עגלות אשפה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

בשלב הזה קיבלה היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד הילה רווח את זכות הדיבור והיא הסבירה כי בהתחלה ניסו לבדוק עם החברה שכיום מבצעת את העבודה, הארכה שלו לשלושה חודשים  "הם לא רצו להמשיך על בסיס ההסכם הקיים, הם רצו התקשרות על בסיס מחירים אחרים. לא הגענו איתם להסכמה וראינו שאנחנו מבזבזים זמן יקר, בין היתר בגלל החגים והגענו למצב ביום חמישי, שאין לנו ליום ראשון קבלן לפינוי עגלות ואין לנו החלטה של ועדת המכרזים. אני נתתי אישור לאגף הרכש לצאת בהצעות מחיר לברר מה קורה בשוק, האם יש לנו קבלן שיכול להגיע ביום ראשון בבוקר ולפנות את העגלות, כך שלא ייווצר מצב תברואתי קשה, כשהעגלות לא מתפנות. אגף הרכש פנה באישור שלי לשבעה ספקים, שניים מהם נענו בחיוב ואמרו שהם יכולים להגיע ביום א' ולפנות. השניים הם מאיה ומילניום. בינתיים היום מבוצעת עבודת פינוי העגלות על ידי מילניום. המועצה תוכל להחליט כל החלטה".

שמעוני: "למה כל מה שאמרת לא כתוב פה? למה אתם מביאים אותי ואת כל המועצה לבקש אישור לצאת להליך ולומר בחרנו את מילניום, למה שומרים את זה בשקט? אתם מסתירים את זה"

חבר המועצה אפי מור הוסיף: "מי שמציל את המצב זאת המחלקה המשפטית וכל זה קרה בגלל שלפני חצי שנה וארבעה חודשים לא דנו בזה. כל הספקים מחזיקים אותנו כי הם יודעים שאנחנו חנוקים. אם זה היה לפני חצי שנה היינו יכולים להתמקח איתם. לכם מבקר המדינה העיר לנו פעמיים על הנושא הזה".

איש העסקים פיני סבח מסר בתגובה לדבריו של שמעוני: "בערב של יום הכיפורים אני מאחל לו ולכל העיר גמר חתימה טובה, בריאות והצלחה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר