צוותי מד"א מטפלים בפצועה. צילום: אלירם משה
צוותי מד"א מטפלים בפצועה. צילום: אלירם משה

תאונות דרכים: מעל 200 בני אדם נפגעו באורח קשה בעשור האחרון באשקלון

פורסם בתאריך: 6.10.19 11:10

     

בשנת 2018 נפצעו באשקלון באורח קשה 19 בני אדם בתאונות דרכים. ממוצע הפצועים קשה בעיר בעשור האחרון (2009-2018) עומד על 20 נפגעים בתאונות דרכים בכל שנה. בעשור האחרון (2009-2018) נפגעו בעיר 207 בני אדם האורח קשה בתאונות דרכים.

אתרי האינטרנט המקומיים מדווחים באופן עקבי על מקרים טרגיים וכואבים של תאונות קטלניות, ועל הפצע הנפער והאובדן במקרה של מוות. בתאונות הדרכים ישנם גם אלפי בני אדם שנפגעים בצורה קשה וקשה מאוד מדי שנה, מאות בכל חודש.

תאונת דרכים קטלנית. צילום: דוברות מד"א

מהנתונים עולה כי שנת 2015 היתה השנה הקשה ביותר בה נפצעו קשה לא פחות מ-44 בני אדם כרבע מסך כל הפצועים בעשרות נפצעו באותה שנה. עוד עולה כי עד לשנת 2013 שיא הפצועים עמד על 13, אלא שמאותה שנה חלה עליה דרסטית בכמות הפצועים הקשים.

הפער בין פציעה קשה וחמורה לבין מוות בתאונת דרכים הוא קטן מאוד, פעמים רבות לא ניתן להציל אדם הנפצע פציעות קשות, במקרים מסוימים יצטרך הפצוע לחיות את תוצאות ונזקי הפציעה כל חייו, ובמקרים הקשים יותר לא ישרוד את הפגיעה.

הגדרת הפציעה הקשה נעשית בשטח על ידי צוותי מד"א שמגיעים ראשונים לזירת התאונה ומתרשמים מהקינמטיקה ומעוצמת ההתנגשות שניראת בשטח יחד עם בדיקות רפואיות שמבוצעות על הפצוע: סימני הכרה, זיהוי פגיעת ראש חמורה או חשש לדימום תוך בטני מסכן חיים. בתאונות קטלניות הנוהל של מד"א הוא להחמיר את מצב הפצוע ששהה ברכב שבו נהרג אדם. כך שבאופן אוטומטי, כל אדם ששהה ברכב בעת התרחשות תאונה הדרכים יחד עם אדם שנהרג במהלך אותה תאונה נחשב פצוע קשה עד לכשיעבור סדרת בדיקות בבית החולים ויוכח אחרת.

על פי נתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס, ירושלים היא העיר בה נפגעו הכי הרבה בני אדם באורח קשה בתאונות דרכים בשנה שעברה (2018) – 228 בני אדם נפצעו קשה בתאונות בעיר, 56 בני אדם יותר בהשוואה לממוצע הנפגעים השנתי בעיר העומד על 172 נפגעים קשה. גם בתל אביב מספר הנפגעים גבוה מהממוצע השנתי בעיר (173) כאשר במהלך שנת 2018 נפגעו בתחומיה 208 בני אדם באורח קשה.

התאונה בשד' הציונות: הרוכב מועלה לניידת טיפול נמרץ. צילום: דוברות מד"א הצלה דרום

בכל שנה נפגעים בממוצע כאלפיים בני אדם באורח קשה בתאונות דרכים, כאשר בשנת 2018 נפגעו באורח קשה 2,166 בני אדם. מרבית הנפגעים באורח קשה נפגעים בתאונות בתחום העירוני: ממוצע הנפגעים בכל שנה הוא 1,253, בשנת 2018 נפגעו 1,399 בני אדם באורח קשה בתאונות דרכים בערים וביישובים.

על פי דוח שפורסם על ידי המועצה האירופית (ETSC) ישראל נמצאת במקום ה-26 מתוך 27 מדינות הארגון בהקטנת מספר הפצועים קשה. עוד עולה מהדוח כי בישראל נרשמה עליה של 11% במספר הפצועים קשה במהלך השנים 2010-2018. (מצ"ב תרשים בהמשך הידיעה).

"ההבדל בין פצוע קשה להרוג בתאונת דרכים יכול להיות דק מאוד ולעיתים פצועים קשה נאלצים להתמודד עם סבל רב ותוצאות בלתי הפיכות לכל ימי חייהם. הנתונים העגומים חושפים עד כמה המצב גרוע, ועד כמה המדינה כושלת בהגנה על האזרחים בכבישים" מסר היום מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה והוסיף גם המלצה לממשלת ישראל "את המצב הזה ניתן לשנות על ידי שיפור התשתיות כך שהן תהיינה סלחניות לטעויות הנהג וכן בחיוב התקנת מערכות בטיחות אוטונומיות שיפצו על טעויות הנהג וימנעו את התאונה, מערכות אלה הוכחו כמצילות חיים ולכן יש לחייב את התקנתן בכל כלי רכב חדש העולה על הכביש".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר