מנוף עגורן באתר בניה
מנוף עגורן באתר בניה

אשקלון: נשלל רישיונו של עגורנאי לאחר שתלה באמצעות עגורן אדם על פיגום

כמעט אסון באתר הבניה במרינה: במשך כמה שניות היה עובד תלוי בין שמים וארץ ובכל רגע היה עלול ליפול מטה ולהיהרג. סרטון שתיעד את המהלך המסוכן הגיע לפקחי משרד העבודה שנכנסו לתמונה, ביקרו באתר והוחלט לשלול את רישיון העגורנאי לארבעה חודשים

פורסם בתאריך: 3.10.19 11:17

     

תאונות עבודה באתרי בניה כבר הפכו לצערנו לדבר שבשגרה. רק בסוף השבוע האחרון נהרג סמוך לאשקלון צעיר בן 21 בתאונת עבודה באתר להקמת מאגר מי קולחין.

היום אנו מגלים כי לפני מספר חודשים, באתר בו נבנה בניין מהגבוהים באשקלון בן למעלה מ-20 קומות, ארע מקרה חמור ביותר בו מפעיל עגורן תלה בין שמים לארץ עובד אחר בעודו עומד על פיגום.

המעשה המסוכן שבו הפיגום היה עשוי בכל רגע לאבד איזון ולגרום לנפילתו של העובד ארצה כ-100 מטר היתה יכולה להסתיים במותו של הנופל.

אזרח שהיה סמוך למקום הבחין במתרחש, צילם את המעשה והעביר את הסרטון למשרד העבודה.

איך קורה שבתקופה בה בכל שבוע נהרג עובד בתאונת עבודה מפעיל עגורן באשקלון מרשה לעצמו לשחק כך בחיי אדם?משרד העבודה קיבל את הסרטון הזה ושלל את רשיונו להפעלת העגורן לארבעה חודשים.זה יעזור?צילום: באדיבות דוברות משרד העבודה.

Geplaatst door ‎כאן דרום אשקלון‎ op Donderdag 3 oktober 2019

 

בסרטון, כך הסבירו במשרד העבודה "רואים אדם עומד על פיגום זיזי שקשור אל עגורן צריח ע"י אביזר הרמה מסוג שרשרת, והפיגום נמצא קשור לעגורן צריח בלבד. האדם עמד על הפיגום בגובה רב, תלוי בין שמיים לארץ".

ברור לכל שמדובר במהלך מסכן חיים שנעשה בניגוד לתקנות הבטיחות.

מפקחי מינהל הבטיחות בזרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה הגיעו מיד לאתר הבנייה ברחוב יפה נוף בעיר אשקלון (קבלן מבצע יורו ישראל) וערכו תחקיר ובירור מקיף.

בבירור השתתפו מנהל העבודה באתר והעגורנאי באתר.

העגורנאי הודה מיד כי הוא עבד על העגורן והודה בביצוע העבירה, מפקחי מינהל הבטיחות הטילו צו בטיחות מיידי והרחיקו את העגורנאי מהאתר ואסרו על המשך עבודתו באתר.

היות שעבירה בטיחותית אחת לרוב מעידה על אקלים בטיחות בעייתי באתר כולו, בנוסף לבירור, החליטו הפקחים לבצע ביקורת מקיפה בכל האתר ובמהלכה נתגלו ליקויי בטיחות שונים לרבות: אי גידור משטחי עבודה בהם קיימת סכנת נפילה לעומק 2 מטרים ויותר, פתחים במספר מקומות, בעיות שונות בפיגומים, סולמות לא תקינים באתר, תאורה חסרה ואי נוכחות מנהל העבודה בזמן האירוע.

בעקבות האירוע המסוכן והחריג שיכל להסתיים באסון כבד, רישיונו של העגורנאי נשלל ל- 4 חודשים, וזאת לאחר מיצוי הליך הבירור ולאחר שניתן לו הזכות לטעון כנגד.

במשרד העבודה דיווחו על פעולות נוספות שננקטו לאחר המקרה: בעלי חברת יורו ישראל, הגב' עפרה חדד והממונה על הבטיחות של החברה הוזמנו לשיחת בירור במשרדי מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה. הובהר למנהל העבודה כי המכתב נכנס לתיקו האישי כאזהרה חמורה, הובהר לגב' עפרה חדד שבמידה ותתבצע באחד מאתרי החברה הפרה נוספת של תקנות הבטיחות בעבודה, הנושא יועבר להמשך טיפולו של רשם הקבלנים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ממשרד העבודה מהרווחה נמסר עוד: "משרד העבודה והרווחה ממשיך להיאבק בתאונות הבנייה ונוקט יד קשה כנגד כל מי שיפר את הוראות הבטיחות לאחר שנים של הזנחה של תחום הבטיחות בבנייה, המשרד יזם פעולות חיוניות כדי לאסדר את תחום הבטיחות בבנייה, בין היתר: אסרנו על עבודת בני נוער באתרי בנייה, העברנו את תחום רישיונות העגורנאים ממשרד התחבורה למשרד העבודה, הנפקנו רישיונות קשיחים לעגורנאים, העברנו את התקנה המחייבת מינוי עוזרי בטיחות למנהלי העבודה באתרי בנייה גדולים, הגברנו מבצעי אכיפה נרחבים וממוקדים, וסגרנו אתרים בצווי בטיחות ללא הגבלת זמן ועד לתיקון הליקויים".

"מדובר באירוע בטיחותי חמור ביותר, ואנו מברכים על צעדי האכיפה שננקטו כנגד מפעיל העגורן, אשר יש לקוות כי ירתיעו מפני התנהלות בטיחותית מופקרת מצד מפעילי עגורן, והאזהרה שניתנה למנהל העבודה באתר. יחד עם זאת, יש לציין כי באתר זה במרינה בביצוע חברת 'יורו ישראל' הוטלו בשנה האחרונה מספר רב של צווי בטיחות בגין עבירות בטיחות חמורות, וצו חמור נוסף הוטל ביולי באתר אחר בביצוע החברה" מסרה היום הדס תגרי, מנהלת 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה' והוסיפה "נוכח זאת, יש לתמוה על כך שמנהל הבטיחות לא מצא לנכון לפנות כבר עתה לרשם הקבלנים בבקשה לנקוט בצעדים משמעתיים כנגד חברת 'יורו ישראל', אשר באתר בביצוע בפתח תקווה נהרג בשנת 2016 עובד שנפל מגובה. עוד יש לתמוה כי למרות שלדברי משרד העבודה נמצאו באתר באשקלון ליקויי בטיחות קשים נוספים בעת הביקור בו בחודש יולי ,לא הוטלו צווי בטיחות באתר בגינם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר