דניאל רבינוביץ', אביה אסור, נ'
דניאל רבינוביץ', אביה אסור, נ'

בהצדעה: הכירו את החיילים המצטיינים מאשקלון

סמל אביה אסור וסמל דניאל רבינוביץ' מאשקלון ורב"ט נ' מניצן, קיבלו אות הצטיינות לכבוד ראש השנה. "פידבק חיובי תמיד מרים אותך למעלה", אומרת אסור

פורסם בתאריך: 26.9.19 08:27

     

כמידי שנה, מתקיימים טקסי הצטיינות בחטיבות ובחילות השונים לכבוד החגים. המצטיינים נבחרים בקפידה על ידי מפקדיהם על פי תרומתם הרבה והיכולות הייחודיות אותן הם מפגינים. בין המצטיינים ישנם שני חיילים מאשקלון וחייל נוסף מקיבוץ ניצן שבמועצה האזורית חוף אשקלון.

"הבנתי שאני רוצה להיות מפקדת"

סמל אביה אסור מאשקלון, קיבלה אות הצטיינות ממפקד פיקוד הדרום. אסור התגייסה בנובמבר 2017 לחיל התותחנים, לאחר שעשתה שנת שירות בארגון "כנפיים של קרמבו".

סמל אביה אסור

סמל אביה אסור

"הבנתי שאני רוצה משהו משמעותי, שיהיה שונה מהדרכה ומאתגר, ולכן החלטתי להתגייס לתפקיד לוחמה", מספרת אסור, "לדעתי, ההורים שלי צפו את זה, והם תמכו בי מאוד בהחלטה". אביה שירת גם הוא כלוחם, בחטיבת גבעתי, ותמך בבחירה שלה.

עם סיום המסלול, הגיעה אסור למחלקת מבצעים בגדוד 402, שם מתעסקים בעבודה מאחורי הקלעים של הפעולות המבצעיות. "זה שירות קצת אחר" היא מספרת, "המחלקה קטנה יותר. בהתחלה התאכזבתי כי רציתי להיות בסוללות. אבל שם הבנתי שאני רוצה להיות מפקדת ולתת מעצמי יותר, רוצה יותר אחריות", במרץ 2018 היא יצאה לפיקוד.

רב"ט אביה אסור וחברה

רב"ט אביה אסור וחברה

כיום היא משרתת כסמלת קשר בסוללה – היא מפקדת על 2 חיילים קשרים. על חווית הפיקוד היא אומרת: "הרבה פעמים מגיעים חיילים  שבוזים ואני אומרת להם שאם כבר אנחנו כאן צריך לעבוד ולתת כמה שאפשר מעצמך, ככה מבצעים את השירות עם תחושה יותר טובה ומספקת".

ההודעה על קבלת ההצטיינות תפסה אותה בהפתעה, "מפקד הסוללה שלי התקשר אלי וסיפר לי שקיבלתי הצטיינות. בהתחלה, כשראיתי את השיחה ממנו חששתי שזו איזו הקפצה, אבל בסוף התברר שהיו לו חדשות נפלאות. ישר התקשרתי לספר לאמא, אחר כך גם לחברות מהבית ולחברות מהבסיס. פידבק חיובי תמיד מרים אותך למעלה. זה כיף לקבל כזאת הערכה. ביום-יום הכל עובר ממש מהר ומרוב משימות אתה לפעמים שוכח את עצמך, אבל ההערכה והפרגון האלו ממש עוזרים להמשיך".

"תמיד יש על מי לסמוך"

סמל דניאל רבינוביץ', בן 23 ומתגורר באשקלון, משרת כמכונאי רכב במוצב יפתח, קיבל את אות מצטיין מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה בטקס שנערך לכבוד ראש השנה. "ידעתי שאקבל הצטיינות", הוא מספר, "אני מנסה להצטיין בכל מה שאני עושה. שמחתי, הרגשתי שמכירים בעבודה הקשה שלי. כולם מסביב היו גאים בי וידעו שאני מסוגל לעמוד במטרות שלי".

סמל דניאל רבינוביץ'

סמל דניאל רבינוביץ'

רבינוביץ' התגייס ביוני 2017 לקורס מאבחן מערכות רכב, והגיע למוצב יפתח כמכונאי רכב. "מדובר בעבודה קשה, פיזית, משמונה בבוקר ועד שנגמרת העבודה", הוא מספר, "אנחנו עובדים בצוות, תמיד יש על מי לסמוך, אתה אף פעם לא לבד. אנחנו מאוד נשענים אחד על השני, אחרי ימים מתישים יושבים בערב יחד, צוחקים ומשתפים חוויות".

'יש עניין רב בתפקיד עצמו"

רב"ט נ', מתגורר בניצן שבמועצה האזורית חוף אשקלון, משרת כמש"ק מודיעין ואף הוא יקבל אות מצטיין ממפקד החטיבה הצפונית של אוגדת עזה בטקס שנערך לקראת ראש השנה.

רב"ט נ'

רב"ט נ'

נ' התגייס בדצמבר 2016 למסלול אלקטרואופטיקה עתודה. לאחר שהבין שזה לא התחום בו הוא רוצה לעסוק, פרש והתגייס מחדש לאגף המודיעין של החטיבה הצפונית באוגדת עזה, ומשם יצא  לקורס מדל"ן (מודיעין לדרג הנפרש). עם סיום הקורס, חזק נ' לחטיבה, ומשרת בה מאז (כבר מזה שנה וחודשיים).

"שמחתי להתגייס", הוא מספר, "וכשהגעתי לעזה שמחתי עוד יותר. יש אנשים מעולים בחטיבה ובאגף בפרט, העבודה היא חולייתית ואנחנו מאוד מגובשים. מבחינת התפקיד עצמו – יש בו עניין רב וגם רואים את השפעות העבודה בשטח, מה שמביא לסיפוק עוד יותר".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר