הבחירות באשקלון
הבחירות באשקלון

"הקהילה האתיופית הלכה לכחול לבן": בסניף הליכוד מסבירים את התוצאות

מישל בוסקילה, יו"ר סניף הליכוד סבור שהטעות של המפלגה הייתה בניסיון לקחת קולות מליברמן, הרב יעקב אביטן מגלה מה סוד הזינוק של המפלגה ואיתי סהר מסביר שהקהילה האתיופית היא שתרמה לא מעט להתחזקות

פורסם בתאריך: 20.9.19 16:20

     

התוצאות המאכזבות של הליכוד באשקלון נחשבים להפתעה לא קטנה, למרות שהליכוד נחלש בערים רבות בארץ. אך אין ספק שמעוז כמו אשקלון שבפעם הקודמת העניק לליכוד וכולנו כמחצית מקולות התושבים הייתה ציפייה של לפחות שמירה על הקיים. אלא שבשעות הבוקר עם פרסום הנתונים התברר שהחיבורים שעשה הליכוד עם כולנו ועם זהות של משה פייגלין לא רק שלא הגדילו את כוחה בעיר, אלא אף החלישו אותה.

מישל בוסקילה ובנימין נתניהו. צילום: תומר לוי

מישל בוסקילה ובנימין נתניהו. צילום: תומר לוי

"הייתה ציפייה שמספר המצביעים יגדל", מודה המשנה לראש העירייה מישל בוסקילה, יו"ר סניף הליכוד באשקלון, "אבל שמרנו על הבייס האיתן בגדול. יש כמה נקודות חשובות: בני הקהילה האתיופית לא היו איתנו במערכה הזאת, הם אמר לי במפורש: ‘היום אנחנו תומכים בכחול לבן’. הם עשו זאת בצורה מאוד ברורה ועבדו בצורה מאוד רצינית עם כחול לבן. אז אם אתה רואה שינוי של החוסר במספר הקולות הקטן, זה חלק מזה".

בבחירות בחודש אפריל קיבלה מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו 29,569 קולות, כולנו של משה כחלון עוד 3,710 קולות וזהות של משה פייגלין עוד 2,418 קולות ובסך הכל: 35,697 קולות מתוך 70,010 מצביעים באשקלון. בבחירות הנוכחיות – קיבל הליכוד 28,506 קולות.

קלפי באשקלון

קלפי באשקלון

מישל, היה לכם גם את כחלון וגם את פייגלין. מה קרה פה?

"נעשה סדר בדברים: אנשי פייגלין לא הצביעו לליכוד, אם הביא 20 קולות זה הישג. ההשקעה ברוסים, זאת הייתה טעות. השקיעו מיליונים, ובתקציב הזה, שנתנו לרוסים בכל הארץ, הוא נתן לליברמן עוד שני מנדטים. אני אמרתי מראש שהם לא יספקו את הסחורה. כל ההשקעה בהם ירדה לטמיון. למשל, שיבצו אותם בקלפיות, אני אמרתי ‘שימו אותם בחוץ כממריצים’, גם ככה 50% מהם בקושי מדברים עברית, אז בחוץ הם היו משכנעים יותר. אני אמרתי את הדברים להנהגה. אני לא מסתתר. אם אני מסתכל על כחלון, עם כל הכבוד, הוא בא לליכוד, אבל לא התאמץ. אנשיו התאכזבו, כי הוא אמר: ‘אני נשאר בכולנו’, ובסוף הוא עזב".

ח"כ חדש בא לשכונה

ברמה המקומית זינקה "ישראל ביתנו" בכשלושים אחוזים ואילו ברמה הארצית עומדת המפלגה על שמונה מנדטים, מה שאומר שמספר 7 ברשימה, אלכס קושניר, יהפוך בקרוב לח"כ.

אלכס קושניר. צילום פבל

אלכס קושניר. צילום פבל

קושניר הוא תושב העיר, ולפני שבועיים התראיין ל"כאן דרום". בריאיון סיפר איך התחיל את חייו בעבודה במשאית אשפה עד שהגיע לתפקיד מנכ"ל משרד התיירות. "אני רוצה להודות לתושבי אשקלון", אמר קושניר, "אלה שתמכו במפלגה, אלה שתמכו בי ובעצם נתנו לנו את ההזדמנות להגן על האינטרסים של התושבים, תושבי הדרום באופן כללי ותושבי אשקלון בפרט. מעבר לזה, עם ישראל הוכיח שהוא רוצה ממשלה לאומית ליברלית רחבה, ואנחנו נפעל ונעשה הכול כדי שהדבר הזה יקרה ותקום ממשלה שתגן ותייצג את האינטרסים של רוב העם".

הרב יעקב אביטן. צילום: אבי בוטבול

הרב יעקב אביטן. צילום: אבי בוטבול

ש"ס: חיבור לציבור הלא דתי

מפלגת ש"ס אף היא עשתה זינוק מכובד: בבחירות הקודמות היא הביאה 4,708 קולות, ואילו בבחירות הנוכחיות הביאה 7,155 קולות. סגן ראש העירייה הרב יעקב אביטן תולה זאת בין היתר בחיבור שלו לציבור שאינו חרדי. "הצביעו לי בבחירות המקומיות 7,400 איש. בחירות קודמות פחות התעסקתי איתם והלכתי עם האברכים. הפעם הלכתי עם כולם ואמרתי להם לבוא איתי והצלחתי להביא איתי אנשים חדשים מהציבור הלא החרדי, המסורתי. גם ימי הסליחות עושים לנו טוב, דיברנו עם בני הנוער ומתפללים. הכינוסים שעשינו, עם רבנים וזמרים, והציבור בא. נגענו בציבור הכללי, פגשתי אותם, אין ספק שגם הרב עובדיה יוסף עושה את שלו. זה מותג. הפעם לא ויתרתי לציבור הכללי שתמך בי בפעם שעברה והצביע ליכוד, גם אנשים שעבדו עם כחלון באו לעבוד עם ש"ס. הסברתי למצביעי ליכוד שבסוף זה לא משנה אם לביבי יהיה 34 או 37, כי אנחנו בגוש עם ביבי".

"כחול לבן עבדו חזק"

למרות הקמפיין הנגטיבי, המושקע והממוקד כנגד כחול לבן וראשיה, המפלגה דווקא הצליחה להתחזק בעיר הליכודית, "כחול לבן עבדו פה עם מטה מאוד חזק שכלל אנשים מסורים ורציניים וחדורי מטרה", אמר חבר המועצה והמשנה לראש העירייה איתי סהר, "כל אחד תרם את חלקו, ובלי העבודה הקשה אי אפשר היה להגיע לתוצאה כזאת באשקלון. אני התחייבתי שמי שיעבוד בשביל אשקלון, אני אעבוד בשבילו. הרצינות שבה חברי המפלגה מסייעים לי בעבודה על מיגון השכונות והיבטים אחרים שכנעו אותי שהם יהיו נציגים נאמנים לאשקלון".

איתי סהר ובני גנץ

ראשי כחול לבן הגיעו לא מעט לאשקלון, מלבד בני גנץ. היה זה גבי אשכנזי שפקד רבות את העיר, כאשר לצדו חבר הכנסת גדי יברקן ולעיתים גם עם ח"כ פנינה תמנו שטה. הדבר כנראה עודד רבים מהקהילה האתיופית לתמוך בכחול לבן. "כל נציגי הקהילה האתיופית שעבדו כתף אל כתף בפעם הראשונה במסגרת מטה עבדו כאנשי צוותים. הם עשו עבודה מרשימה מאוד, ויש להם חלק מהותי בהצלחה שבאה לידי ביטוי במספרים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר