אשקלון מרקט. צילום: תומר שונם הלוי

הקונספט החדש: משוק ברצלונה לשוק מחנה יהודה

החנויות והמסעדות שתוכננו להיפתח בשוק אשקלון מרקט לא ייפתחו, ובמקומן ייכנסו סוחרי הביגוד וכן ייפתחו דוכני מזון מהיר ועממי. "זה יהיה כמו שוק מחנה יהודה", אומר סגן ראש העירייה והממונה על השוק, רמי סופר

פורסם בתאריך: 3.8.17 09:52

     

בחודש דצמבר האחרון הכריז ראש העירייה דאז איתמר שמעוני כי הוא מתכוון לפתוח באשקלון את שוק אשקלון מרקט, שיהיה זהה באופיו לשוק לה בוקריה המפורסם של ברצלונה. הוא הציג את חזונו, ולפיו השוק לא יהיה רק מקום שבו הציבור ירכוש ירקות ופירות אלא גם מוקד בילוי ותיירות, ובו מסעדות וחנויות דגים. “לפני כשנתיים סיירתי עם רעייתי בברצלונה, ונכנסנו לאחד השווקים המרכזיים שם”, סיפר אז שמעוני. “כבר אז ידעתי שככה אני רוצה שייראה השוק העירוני החדש באשקלון, ולאורך כל הדרך שאבנו משם את ההשראה לשוק החדש, שיצא אגב דומה מאוד לשוק בברצלונה”.

השוק באשקלון. צילום: תומר שונם הלוי

אלא שהיום, במסגרת השינויים שמבצעת הנהלת העיר הנוכחית, הוחלט לוותר על יומרת ברצלונה ולהסתפק במודל של שוק מחנה יהודה העממי והפופולרי של ירושלים.

“עוד שבועיים אנחנו אמורים להיכנס”, מספר אחד מסוחרי הבגדים שכיום מוכרים את מרכולתם מחוץ לשוק המקורה. “חילקו לנו כבר קוביות, נתנו מספרים, והבנתי שתהיה עדיפות לסוחרים מאשקלון”. אז הבשורה הראשונה היא שהבאסטות עם בדי היוטה שעומדות מחוץ לשוק המקורה יחזרו פנימה. סופר אומר כי זה יהיה באופן זמני עד שיוסדר להם קירוי מסודר, “הם יישארו בתוך השוק בצורה מקובלת, שווים בני שווים, עד שנעשה להם מתקנים בחוץ. לא יכול להיות שיש שוק שלא עושים בו כלום, ומצד שני יש סוחרים שיהיו בחוץ”.

רמי סופר. צילום: דוד לוי

המהלך השני שעליו הוחלט בעירייה הוא שהחנויות שראה שמעוני בחזון שלו לצד המסעדות כבר לא ייפתחו. “כמו שוק מחנה יהודה”, מסביר סופר. “יהיו בתי קפה, מסעדות, ברים עם כיסאות ואוכל מהיר אותנטי, כך שאנשים ישבו גם מחוץ לשוק עצמו. אנשים יגיעו לשם גם ביום וגם בלילה לקנות שם מזון מהיר ויחיו את השוק, ואני אשמח שזה יגרום לשוק לעבוד כל השבוע. הייתי בירושלים פעמיים, ותענוג לראות את הכול. זה ימשוך בחזרה את התושבים ואת התיירים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר