המנוף החדש. צילום: אלי כהן, דובר כבאות והצלה מחוז דרום

שדרוג מציל חיים: מנוף חדש ומתקדם לשירותי הכבאות באשקלון

המנוף החדש ארוך יותר ויוכל להגיע לבדו לגובה 12 קומות. הוא מצוייד במצלמות ובמערכת קיפול מהירה ועצמאית. הוא מחליף את קודמו בשרת את תושבי העיר והסביבה שני העשורים האחרונים. שלא נזדקק

פורסם בתאריך: 27.8.19 11:23

     

הבניינים רבי הקומות שהוקמו בשנים האחרונות באשקלון, אלו שעדיין נבנים ואלו שאף צפויים להיבנות בשכונות שבתכנון מולידים את הצורך ההכרחי בשדרוג יכולות שירותי החילוץ וההצלה במקרי חירום.

רק בשבוע האחרון פרצה שריפה בבניין בשכונת הסיטי הצפופה דבר שהפך את ההגעה אליו למשימה מורכבת.

השבוע קיבלה תחנת הכיבוי באשקלון חידוש מרענן כאשר המנוף ששימש את התחנה בעשרים שנה האחרונות הוחלף במנוף מתקדם ארוך יותר ובעל מערכות מתקדמות.

לכבוד קבלת הכלי החדש התקיים בתחנת הכיבוי טקס חגיגי. הטקס נערך במעמד ראש העיר אשקלון מר תומר גלאם, מפקד צוותי זק"א באשקלון, הרב מאיר בוסקילה, מפקד מחוז דרום טפסר שמוליק פרידמן, סמת"ח אשקלון סגן טפסר שלום מכלוף ונכבדים נוספים.

טקס השקת המנוף החדש. צילום: אלי כהן, דובר כבאות והצלה מחוז דרום

המנוף החדש יתן מענה לכיבוי שריפות וחילוץ מגובה. המנוף הקודם מסוג מרצדס שגובהו היה 42 מטר השתתף משנת 1998 בכ-300 אירועים לשנה בממוצע.

גוזרים את הסרט. טקס השקת המנוף החדש. צילום: אלי כהן, דובר כבאות והצלה מחוז דרום

המנוף החדש מסוג מאן גובהו 46 מ' ויוכל לספק ללוחמי האש גישה עד לקומה ה-12 בבניין דירות סטנדרטי. עלותו כ 3.7 מיליון ש"ח.

המנוף החדש מצוייד במערכות מתקדמות שלא קיימות בישן: שלט רחוק לשליטה על מכלול ההפעלה של המנוף מרחוק, מצלמה בסל המנוף שמשדרת לצוות על הקרקע און ליין, יכולת לקיפול מהיר בלחיצת כפתור אחת וכו', דבר שיקצר את זמן התגובה ויתן מענה מהיר יותר.

טקס השקת המנוף החדש. צילום: אלי כהן, דובר כבאות והצלה מחוז דרום

 

"העיר אשקלון התברכה בלוחמי אש מעולים, נחושים ונמרצים שעושים עבודת קודש. אני נחשף אליהם בכל סבב לחימה מחדש ומתפעל מהיכולות והנכונות שלהם. הם מהווים חלק מההון האנושי המיוחד שיש לנו בעיר" אמר בטקס ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם והוסיף "נמשיך להעמיק את שיתוף הפעולה עם תחנת הכיבוי במטרה להרחיב אותה לאזורים נוספים בעיר, בהתאם לגידול באוכלוסייה שאנו חווים בעיר. כולי תקווה שלא נזדקק למנוף החדש אבל במידה וכן אין לי ספק כי הוא בידיים הטובות והמקצועיות ביותר".

תומר גלאם בטקס השקת המנוף החדש. צילום: אלי כהן, דובר כבאות והצלה מחוז דרום


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מפקד מחוז דרום טפסר שמוליק פרידמן: "אין ספק שזהו יום חג לתושבי אשקלון וללוחמי אש, הרי לא כל יום מחליפים מנוף לחדש והמנוף הקיים שירת נאמנה את תושבי אשקלון והסביבה 21 שנים. אנו נמשיך לשכלל ולשפר את הציוד ואת רכבי הכיבוי, להוביל את תחום הכיבוי והחילוץ ולהישאר בין המובילים בעולם. תושבי אשקלון זכו בלוחמי אש מהטובים ביותר ואני זכיתי לפקד על מחוז מוביל ומאתגר. מזל טוב לכולנו".

טפסר שמוליק פרידמן בטקס השקת המנוף החדש. צילום: אלי כהן, דובר כבאות והצלה מחוז דרום

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר