התיירת בחוף בר כוכבא

"המשכתי לשחות וכשהתעייפתי החזקתי בגוף שלו": התיירת מברזיל משחזרת

כך סיפרה התיירת מברזיל שנעדרה עם צעיר תושב האזור במשך שעות דרמטיות כמה קילומטרים מקו החוף. בזכות אפוד ההצלה שלבש הצליחו השניים לשרוד שעות עד שהגיע מסוק וסירת החילוץ. "ישראל עשתה עבודה נהדרת כרגיל" חתמה התיירת את הדרמה

פורסם בתאריך: 14.8.19 18:37

     

הבילוי הדי שגרתי על אופנוע הים אתמול, הפך במהירות לדרמה והיה יכול להסתיים באסון. חייהם צעיר תושב האזור ותיירת מברזיל שהכירו רק כמה שעות קודם לכן על החוף, ניצלו לאחר כמעט שעתיים שבהן הם שהו בתוך המים כמה קילומטרים מחוף הים של אשקלון.

זה קרה כאמור אתמול. התיירת, בת 25 הגיעה בשעות הבוקר לבדה לחוף.

התיירת נהנית מהחוף באשקלון

"כשהגעתי לשם בבוקר התיידדתי על החוף עם י' ורכבתי איתו על אופנוע הים" סיפרה התיירת לאחר האירוע בראיון לכאן דרום שתורגם מפורטוגזית "ואז הגיעו לחוף צעיר חבר של י' שגם הוא בעל אופנוע ים ונ', ידידה שלו והתיידדנו אתם". שני הצעירים ושתי הבחורות יצאו מידי פעם לסיבוב על אופנועי הים והבילוי החדש היה נראה דיי מהנה ומאתגר. "בפעם האחרונה שרכבנו י' נהג, אני באמצע ונ' מאחור, שלושתנו על אופנוע". הגבר השני נשאר על החוף עם אופנוע הים שלו.

אופנועי הים על החוף לפני היציאה לשייט שהסתיים בדרמה

השלושה הגיעו הרחק מקו החוף והבנות רצו לשחות קצת. הן הורידו את אפודת ההצלה ושחו במים. לאחר מכן גם י' ירד למים כשעליו אפודת ההצלה, פרט חשוב שככל הנראה הציל את חייו ואת חיי התיירת בהמשך. מסיבה לא ברורה, התרחקו הצעיר והתיירת מאופנוע הים. נ' עלתה לאופנוע הים לאחר פרק זמן, אך לא הצליחה לראות את השניים באופק. היא ניסתה לחפש אותם עם אופנוע הים ולאחר שראתה שהיא אינה מצליחה, החליטה שלא לבזבז זמן ולהגיע איתו בהקדם לחוף ולהזעיק עזרה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"הייתי במקרה בים עם אופנוע הים ופגשתי את י' עם שני הבחורות על האופנוע. שאלתי אותו מה קורה ושהכל תקין והמשכנו כל אחד לדרכו" שחזר היום רזיאל ששון, תושב שדרות שסייע באיתור והצלת הנעדרים "בשלב מסוים נכנסתי עם עוד חבר למרינה, אחרי שעה כשאנחנו יוצאים ממנה, פתאום אחת הבחורות חוזרת עם האופנוע ואומרת לי 'תשמע, שני אלו שהיו איתי נמצאים 3 קילומטר מהחוף ואני לא מוצאת אותם'. אמרתי לה 'קודם כל תלכי ותרגעי בחוף ואני וחבר שלי הולכים לחפש אותם'. אנחנו מחפשים ומחפשים, חצי שעה ולא מוצאים כלום. הופכים את הים חצי שעה לא מוצאים. הבנו שזה לא ביכולת שלנו וכל זמן שנתעכב כאן זה רק לרעתנו" מספר ששון על השתלשלות האירועים "חזרנו לחוף והפעלנו את המשטרה. בדיוק אני רואה את סירת השיטור הימי חוזרת מאשדוד לאשקלון. עצרתי אותם באמצע ואמרתי להם 'יש גבר ואישה במים, האישה בלי אפוד הצלה והגבר עם. קחו בחשבון שצריך לטפל בזה ולמצוא אותם עכשיו. אין זמן להתעכב'".

"הבנו שכל זמן שנתעכב כאן זה רק לרעתנו" רזיאל ששון עם אופנוע הים שאיתו השתתף בחילוץ הנעדרים בלב ים

"היינו יותר משעתיים במים. י' לבש אפוד, ואני הייתי בלי" מספרת התיירת את מה שעבר עליהם בתוך המים "כל הזמן היינו קרובים אחד לשני, המשכתי לשחות וכשהתעייפתי שכבתי על המים לנוח והייתי מחזיקה בגופו של י'" ממשיכה ק' לשחזר "לא פחדתי בשום זמן, מכיוון שאני סומכת כל כך על היעילות של מדינת ישראל. ידעתי שאני פשוט זקוקה לסבלנות. לפעמים הגיעו כמה גלים קטנים וזה היה קצת קשה כי מים נכנסו לי לאף וזה כאב בגלל המלח. גם השרירים כאבו לי כי לא הייתה לי שום הכנה פיזית לזה".

בינתיים בחוף מתחילים חיפושים. כוחות המשטרה נפרסים על החוף למקרה שמישהו מהנעדרים ייפלט לחוף. מועברת גם הודעה לכלל המצילים בסוכות ההצלה שישקיפו לאופק ויסייעו בחיפושים אחרי השניים. בד בבד החלו צוותי המשטרה לנסות לאתר את הצעירה שחזרה עם אופנוע הים לחוף ודיווחה ראשונה על המקרה כדי לנסות להבין ממנה מה בדיוק קרה.

שיטור ימי. צילום: דוברות המשטרה

שיטור ימי. צילום: דוברות המשטרה

ארבעה אופנועי ים שהיו באזור התגייסו לחיפושים יחד עם ספינת השיטור הימי אחרי השניים. "השיטור הימי הבינו שגם הם לא יצליחו למצוא אותם כל כך מהר אז הם חזרו למרינה והביאו עוד כוחות: סירה, אופנועי ים, סירה של חיל הים ומסוק של המשטרה שהצטרפו אלינו" ממשיך ששון לשחזר "רק אחרי שעתיים נוספות אני רואה את המסוק מנמיך גובה, אולי 5 מטר מעל פני המים. זה היה ממרחק של אולי 200 מטר ממני ואז הבנתי שהמסוק מנמיך כי מצאו אותם. הגענו למקום ובדיוק אנחנו רואים את השוטרים מוצאים אותם מהמים. משכנו אותם חזרה לחוף".

"הוא מנופף בידיים": צפו באיתור והחילוץ של הגבר והאישה שנפלו מאופנוע ים, בתיעוד מיוחד מהמסוק המשטרתי. לכתבה המלאה>> https://bit.ly/2KHQaQRצילום: דוברות המשטרה

Geplaatst door ‎כאן דרום אשקלון‎ op Dinsdag 13 augustus 2019

שאלתי את י' מה קרה, הוא אומר לי 'רזיאל, הייתם לידי קרוב לעשר פעמים, והוא שומע את הרעש שלנו וצועק לנו ואנחנו לא רואים אותו כי גלים כיסו אותו".

הגבר נקלט במצלמות מסוק המשטרה

השניים נמשו מהמים על ידי השוטרים כשהם באפיסת כוחות. "הם עלו כמו זוג סמרטוטים לסירה, הם היו גמורים" סיפר ששון והתיירת אישרה "איבדתי את כל כוחותיי אחרי שטיפסתי לסירת המשטרה".

השניים על הסירה של השיטור הימי לאחר החילוץ. צילום: דוברות המשטרה

השניים על הסירה של השיטור הימי לאחר החילוץ. צילום: דוברות המשטרה

צוות השיטור הימי הרגיע את השניים, נתן להם לנוח והוביל אותם למרינה באשקלון שם חברו עם צוותי המשטרה מתחנת אשקלון שביקשו לחקור את נסיבות המקרה.

סוף טוב הכל טוב. התיירת סיכמה "כל הזמן בתוך המים ידעתי שצריך רק ​​סבלנות. הכל נגמר טוב וי' ואני יצאנו מהמים במצב בריאותי טוב. ישראל עשתה עבודה נהדרת כרגיל".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר