המרכז הרפואי ברזילי. צילום: מורן ניסים
המרכז הרפואי ברזילי. צילום: מורן ניסים

החל ממחר: שביתת אחיות בכל הארץ, כולל בברזילי ובמרפאות

בתי החולים יעבדו במתכונת חירום כך שרק טיפולים דחופים יתקיימו. בברזילי אומרים כי מי שהטיפול שלו נדחה קיבל עדכון טלפוני על כך

פורסם בתאריך: 22.7.19 21:42

     

הסתדרות האחים והאחיות הודיעה היום כי החל ממחר בשעה 7:00 תתקיים שביתה כללית של מערכת הבריאות וכי בתי החולים ומרפאות של קופות החולים יעבדו במתכונת חירום. "האחים והאחיות בישראל אינם עובדי כפייה, ולא ייתנו עוד יד לעבודה מחוץ לתקנים ולרישיון, למטלות, נהלים ובקרות ללא תוספת כח אדם וללא תוספת שכר בהתאם", נמסר מההסתדרות.

השביתה תתקיים גם בבית החולים המקומי "ברזילי" ומשם נמסר כי "בית החולים עושה כמיטב יכולתו על מנת שהחולים לא יפגעו והשירותים הדחופים יתקיימו כסדרם. חולים שלא הודיעו להם פרטנית לא להגיע יכולים להגיע כרגיל לבית החולים".

הפגנת האחיות. צילום: אוליביה פיטוסי

הפגנת האחיות. צילום: אוליביה פיטוסי

בהסתדרות האחיות מפנים אצבע מאשימה למשרדי הבריאות והאוצר וטוענים כי הם האחראים הישירים לכך שהמחלקות בבתי החולים עלו על גדותיהן והמסדרונות ממשיכים להתמלא בחולים ובמיטות מעבר לרישיון החוקי שמשרד הבריאות עצמו העניק. "משרדי הבריאות והאוצר הם האחראים הישירים לתורים הבלתי נסבלים בקהילה ובריאות הציבור. תורים הפוגעים בבריאותם של כל אזרח במדינת ישראל. התנהלות זו יוצרת עומסים כבדים על האחיות ופגעה ביכולתן לספק טיפול הולם ובטוח למטופלים. על אף כל זאת האחיות המשיכו לתת 200% מעצמן, על מנת לתת טיפול ראוי ובטוח לאזרחי ישראל".

תחנת אחיות. צילום: מורן נסים. צילום רפואי, ברזילי

תחנת אחיות. למצולמת אין קשר לכתבה. צילום: מורן נסים. צילום רפואי, ברזילי

עוד נמסר מהסתדרות האחיות כי העומס הזה "לא הפריע למשרד הבריאות להמשיך ולהטיל על כתפיהן של האחיות מאות נהלים, מטלות ובקרות ללא תוספת כח אדם וללא תוספת תקנים. יותר מכך, אחיות נלקחו לצורך מילוי נהלים אלו מתוך התקנים של המחלקות ומהמרפאות על גבן של האחיות ועל חשבון זמן 'אחות – מטופל'. האחים והאחיות בישראל הם המשאב האנושי החשוב ביותר ליציבותה ואיתנותה של מערכת הבריאות הציבורית. בלעדינו לא יכולה להינתן רפואה ראויה לאזרחי ישראל. על כן, שמירה על מעמדן, תנאי העסקתן , סביבת עבודתן ומקצועיותן של האחיות בישראל הוא אינטרס לאומי ראשון במעלה של מדינת ישראל ואזרחיה. אולם נראה כי במשרדי הבריאות והאוצר שכחו שעידן העבדות עבר מן העולם, ובעזות מצח הפחיתו משכרן של האחים והאחיות, ועל כן החלטנו די לעומסים וכן למטופלים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




במשרד הבריאות מסרו בתגובה לדברים של הסתדרות האחיות: "משרד הבריאות מכיר ומוקיר את עבודת האחיות, שנמצאות בלב העשייה של מערכת הבריאות והשירות הציבורי. אנחנו פועלים יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים להקלת העומסים ולמציאת פתרונות להפחתת העומס והשחיקה, וזאת בהמשך להוספה של מעל 300 תקני אחיות רק לאחרונה. יחד עם זאת, לכולנו יש מחויבות ואחריות למטופלים ולביצוע כלל המשימות והדרישות הנדרשות לטיפול רפואי בסטנדרט הנדרש. לא תהיה התגמשות בסטנדרט רפואי מציל חיים מצד המשרד".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר